کد خبر: 1065422
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
فرمانده کل سپاه در بازدید از جزایر خلیج فارس خبر داد
در عرصه موشک‌های کروز دریایی هم نیروی دریایی سپاه موشک‌هایی با برد ۳۵، ۹۰، ۳۰۰ و ۷۰۰ کیلومتری در اختیار دارد و در آینده نزدیک موشک کروز با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و با قابلیت هدف قرار دادن شناور‌های متحرک نیز در این نیرو گسترش خواهد یافت.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: در عرصه موشک‌های کروز دریایی هم نیروی دریایی سپاه موشک‌هایی با برد ۳۵، ۹۰، ۳۰۰ و ۷۰۰ کیلومتری در اختیار دارد و در آینده نزدیک موشک کروز با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و با قابلیت هدف قرار دادن شناور‌های متحرک نیز در این نیرو گسترش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در جریان بازدید از جزایر خلیج فارس طی سخنانی اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه در عرصه‌های شناوری به‌خصوص ظرف سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده و در حوزه شناور‌های تندرو افزایش سرعت به چیزی نزدیک به ۱۰۰ نات یا صد گره دریایی که پدیده جالبی در عرصه سرعت و شتاب در دریانوردی است پیشرفت‌های خوبی حاصل کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در عرصه پهپادی نیز نیروی دریایی سپاه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و هم اکنون این نیرو صد‌ها فروند پهپاد شناسایی، مراقبتی، رزمی و انتحاری با برد‌های مختلف در اختیار دارد که با تلاش عزیزانمان در حوزه پهپادی، پرنده‌هایی تا برد ۱۲۰۰ کیلومتر به این نیرو اضافه شده که در حال افزایش برد این پهپاد‌ها هستیم.
سردار سلامی تصریح کرد: در عرصه موشک‌های کروز دریایی هم نیروی دریایی سپاه موشک‌هایی با برد ۳۵، ۹۰، ۳۰۰ و ۷۰۰ کیلومتری در اختیار دارد و در آینده نزدیک موشک کروز با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و با قابلیت هدف قرار دادن شناور‌های متحرک نیز در این نیرو گسترش خواهد یافت. فرمانده کل سپاه عنوان کرد: در عرصه جنگ الکترونیک هم همان طور که ملت ایران در مراسم تحویل دهی این سامانه‌ها در سال ۹۹ شاهد بودند، انواع سامانه‌های جمع آوری، اخلالگر‌ها و تهاجم جنگ الکترونیک در نیروی دریایی سپاه گسترش یافته که توان دفاعی و تهاجمی خوبی به این نیرو اضافه کرده است.
نیروی دریایی سپاه در مرز آمادگی «واکنش سریع»
سرلشکر سلامی همچنین با تأکید بر اینکه ما برای مقابله موفق با هر تهدیدی آمادگی داریم و قدرت دفاعی و تهاجمی ما برای واکنش‌های سخت برابر دشمنان ساخته شده است، تأکید کرد: نیروی دریایی سپاه به مرز آمادگی رزمی عملیاتی «واکنش سریع»‌رسیده است.
وی صعود سطح آمادگی‌های دفاعی – رزمی یگان‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طی سال‌های اخیر به‌خصوص سه سال گذشته نیروی دریایی سپاه به واسطه همت بلند فرماندهان این نیرو و در قله آن فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه، برادر عزیزم سردار تنگسیری و همرزمانشان، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در تمام عرصه‌های قدرت در نیروی دریایی سپاه به‌ویژه ساخت و تولید شناور‌های پیشرفته، پهپاد‌های برد بلند و موشک‌های هدایت شونده دریا پایه در کلاس‌های مختلف رقم زده‌اند.
سرلشکر سلامی افزود: نیروی دریایی سپاه با استفاده از سامانه‌های نوین جنگالی توانسته اشرافیت کاملی بر جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز به دست آورد که این مهم امروز از افتخارات نیروی دریایی ما است. فرمانده کل سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در آینده‌ای نزدیک به یک نیروی مسلم در تراز انقلاب اسلامی و قاطع برای دفاع از منافع حیاتی کشور عزیزمان در دریا خواهد رسید و قدرت تعقیب دشمن در اعماق طولانی‌تر را به رخ خواهد کشید. سرلشکر سلامی ابراز داشت: دشمنان ما باید به این درک از واقعیت قدرت تهاجمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و سپاه برسند که در سیاست‌ها و راهبرد‌های دفاعی ما هیچ گونه عملی، از هیچ دشمنی، در هیچ نقطه‌ای با هیچ مقیاسی نیست که قابل تحمل باشد و ما را وادار به واکنش‌های سرسختانه، قاطعانه و سریع نکند. فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی و تهاجمی ما برای واکنش‌های سخت به هر دشمنی کاملاً آماده و سریع است، اظهار داشت‌: ما برای هر سناریویی آمادگی داریم و امروز بخشی از این آمادگی‌ها در کرانه‌های خلیج نیلگون همیشه فارس مشاهده می‌شود. وی تصریح کرد:همه سامانه‌های استفاده شده در نیروی دریایی سپاه اعم از موشکی، پدافندی، جنگالی، پهپادی، زیر سطحی کاملاً بومی و تولید داخل است و یگان‌های رزمی شناوری، تکاوری و بسیج دریایی نیروی دریایی ما در سطح آمادگی‌های فوق العاده به سر می‌برند و قادر هستند در مواجهه با هر تهدیدی با هر مقیاسی، در هر نقطه‌ای «واکنش سریع»‌نشان داده و قاطعانه به آن پاسخ دهند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
بادرودبرسپاه پاسداران دلاوراین فرزندان آزاده ویکتاپرست وطن سرافراز.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار