کد خبر: 1048241
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
وقتی وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس برای بازدید از طرح خیرساز به شهرستان خرامه رفته بودند، ضمن قول مساعد برای کمک به پروژه‌هایی که در این منطقه وجود دارد، وعده اختصاص آسفالت رایگان برای جاده خیرساز را به مجری طرح که یک جهادگر بسیجی است، دادند
محمد‌رضا هاديلو
سرویس ایران جوان آنلاین: در مورد اقدامات گروه‌های جهادی تاکنون بسیار گفته و شنیده‌ایم. گروه‌هایی که با مأموریت‌های مختلف به مناطق دور و نزدیک اعزام می‌شوند و با تخصص‌هایی که دارند به ارائه خدمت می‌پردازند، اما همه کار‌ها به گروه‌ها و جمع جهادگران ختم نمی‌شود و حالا قرار است از یک گروه یک نفره صحبت شود. روحانی جهادگری که در یکی از نقاط محروم شهرستان خرامه در استان فارس به تنهایی دست به عمل زده و برای رفع نیاز‌های بهداشتی و درمانی و تأمین امکانات زندگی و دسترسی بهتر مردم به مناطق دیگر، یک راه روستایی احداث کرده تا جاده‌ای به سوی آبادانی کشیده باشد.
 
گروه‌های جهادی مختلفی در استان فارس در تلاش هستند تا با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، زمینه توسعه خدمت‌رسانی و عدالت‌گستری را در میان تمامی آحاد جامعه ایجاد کنند. اگر خوب به عملکرد این گروه‌ها نگاه کنیم، مشخص می‌شود در بسیاری از مواقع همین‌ها هستند که وظایف دولت‌ها و دستگاه‌های خدماتی را انجام می‌دهند.

اقدامات و عملکرد گروه‌های جهادی تنها منحصر به کار‌های عمرانی و ساخت مسکن نیست، بلکه جهادگران در تلاشند تا محرومیت در ابعاد گوناگون را در مناطق مختلف از بین برده و عدالت در خدمت‌رسانی را حاکم کنند. با این تفاسیر و در برخی از مناطق هستند افرادی که به تنهایی کار جهادی می‌کنند و برای مردم منشأ خیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدبهرام حسینی، یکی از جهادگران روحانی است که با تفکر جهادی در شهرستان خرامه استان فارس به دنبال توسعه خدمت‌رسانی به مردم است.

به گفته خودش، یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی که برعهده روحانیون نهاده شده خدمت‌رسانی به مردمی است که در زندگی مشکلات زیادی دارند.

این روحانی جهادگر در گفتگو با «جوان» می‌گوید: «مردم شهرستان خرامه از گذشته هیچ گونه راه و مسیر دسترسی مناسبی نداشتند و برای رسیدن به شیراز یا حرکت به سمت روستا‌های مجاور باید ساعت‌ها راه می‌رفتند تا بتوانند پس از گذشتن از مسیر‌های کوهستانی به مقصد خود یا یک روستا در مجاورتشان دسترسی داشته و نیاز‌های خود را تا حدودی برطرف کنند.»

حجت‌الاسلام حسینی ادامه می‌دهد: «عدم دسترسی به آب شرب مناسب نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در این منطقه مردم با آن مواجه هستند، اما عمده معضلات ساکنان این روستا‌ها عدم دسترسی مناسب و نبود یک جاده و راه است.»

وی تصریح می‌کند: «بسیاری از منازلی که در این مناطق ساخته شده است، مربوط به سالیان قبل است و نیازمند تکمیل، بهسازی و مقاوم‌سازی هستند، زیرا مردم ساکن در این مناطق که در حومه شهرستان خرامه حضور دارند افرادی کشاورز و با سطح درآمد اقتصادی متوسط یا ضعیف هستند از این رو باید نهاد‌های حمایتی نگاه ویژه‌ای به این مردم داشته باشند.»

این جهادگر می‌گوید: «اگر نگاهی به وصایای امام (ره) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری داشته باشیم، در خواهیم یافت که امام و رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی داشته‌اند و همواره تأکید کرده‌اند که افراد باید در مناطق روستایی و آسیب‌دیده حضور داشته باشند و نسبت به محرومیت‌زدایی اقدام کنند، زیرا یکی از رسالت‌های جمهوری اسلامی عدالت‌گستری در میان آحاد مردم است.»

این روحانی با اشاره به اینکه تمام اقدامات صورت گرفته در اتصال چند روستا به یکدیگر تاکنون با هزینه شخصی انجام شده، تأکید می‌کند: «تلاش شده تا با همکاری فعالان صنعت راهسازی و تعامل‌های صورت گرفته کمترین هزینه برای ساخت جاده لحاظ شود، اما باید کیفیت کار به گونه‌ای باشد که تا سالیان سال قابل استفاده و بهره برداری باشد.»

این تمام ماجرا نیست و وقتی مسئولان به این منطقه رفته بودند، تازه فهمیدند با این همه سازمان و نهادی که در زیرمجموعه خود دارند، می‌توانستند کار‌هایی بکنند که نکرده‌اند و هنوز مردم با مشکلات زیادی زندگی می‌کنند.

وقتی وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس برای بازدید از این طرح خیرساز به شهرستان خرامه رفته بودند، ضمن قول مساعد برای کمک به پروژه‌هایی که در این منطقه وجود دارد، وعده اختصاص آسفالت رایگان برای جاده خیرساز را به مجری طرح که یک جهادگر بسیجی است، دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار