کد خبر: 1043911
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
‌دولت و اصلاح‌طلبان معتقدند که رژیم صهیونیستی هر ضربه‌ای به ایران می‌زند، برای خراب کردن برجام است و به همین دلیل هم ایران در مقابل همه این تجاوزات باید سکوت کند تا خدشه‌ای به برجام وارد نشود و اسرائیل به خواسته‌اش نرسد.

سید محمد صدر، دیپلمات سابق اصلاح طلب طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «لغو مذاکرات خواسته اسرائیل» نوشته: «زمانی که مذاکرات ایران و کشور‌های ۱+۵ برای امضای توافق هسته‌ای در جریان بود، اسرائیل، عربستان و برخی دیگر از متحدان منطقه‌ای آن‌ها تمام تلاش خود را به‌کار بستند تا برجام به نتیجه نرسد. شکست این تلاش‌ها در پی حصول توافق هسته‌ای میان ایران و کشور‌های ۱+۵، تل‌آویو را به سوی خرابکاری و استفاده از حربه‌هایی نظیر اقدامات نظامی و تروریستی علیه تأسیسات و دانشمندان هسته‌ای ایران سوق داد تا شاهد اتفاقاتی نظیر آنچه روز یک شنبه در نطنز رخ داد، باشیم».

صدر یک دیپلمات است و بعید است که نداند پیش از برجام هم اسرائیل تا جایی که دستش می‌رسید، اقدامات تروریستی علیه ایران را انجام می‌داد. ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از همین جمله است.

صدر ادامه سپس به جای اسرائیل، تلویحاً به سپاه اشاره می‌کند و آن‌ها را متهم حمله به نطنز می‌داند: «اگر دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی کشور به جای صرف انرژی‌شان پیرامون مسائل کم‌اهمیت، تمرکز خود را روی مسائلی مهم نظیر نفوذ در تأسیسات هسته‌ای معطوف کنند، می‌توان تا حد زیادی امنیت این تأسیسات را افزایش داد. در مقطع زمانی فعلی هم آن‌ها باید پاسخگو باشند که چرا نتوانستند از وقوع حادثه دوباره در نطنز جلوگیری کنند».

خطی که اصلاح‌طلبان دنبال کرده‌اند مقصر دانستن سپاه برای کوتاهی در تأمین امنیت است. این در حالی است که وزارت اطلاعات در دست دولت اصلاح‌طلبان است.

ادامه نوشته صدر هم جالب توجه است: «نه تنها قابل پذیرش نیست که در پی حادثه نطنز مذاکرات وین را لغو کنیم که به نظر می‌رسد اجرای چنین سیاستی دقیقاً می‌تواند در راستای منافع اسرائیل باشد». سکوت و بی عملی در برابر تجاوزات اسرائیل هم می‌تواند در راستای منافع اسرائیل باشد و رساندن ایران به جایی که چه جواب بدهد و چه جواب ندهد، تأمین‌کننده منافع اسرائیل باشد، هنری است که از دولت تدبیر و امید و حامیان اصلاح‌طلبش برآمده است.

مگر حساب امریکا و اسرائیل از هم جداست؟ از قضا همزمانی حمله به نیروگاه هسته‌ای ایران و مذاکرات هسته‌ای وین، می‌تواند برای تحت فشار قرار دادن ایران و گرفتن امتیاز از ما باشد. موضوع مذاکره، فناوری هسته‌ای ایران است. وقتی موضوع مذاکره تحت حمله قرار گرفته، دیگر مذاکره چه وجهی دارد؟! به نظر می‌رسد که خیال اسرائیلی‌ها از ترور و اقدامات خرابکارانه در ایران راحت است. چون می‌دانند دولت برای حفظ برجام و مذاکرات، سکوت می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار