کد خبر: 1043451
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
بهروز وثوقی، بازیگر سینمای قبل انقلاب در ایران، در اینستاگرام خود نوشته: «چه کسانی فردین، ملک مطیعی، بهروز وثوقی و ... را ممنوع التصویر کردند؟ سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی، محسن مخملباف».

این در حالی‌است که اصلاح‌طلبان همواره نظام و جریان منتقد خود در داخل را به تنگ نظری و سخت گیری در مورد بازیگران فیلمفارسی‌های قبل انقلاب متهم می‌کنند و با تحسین بهروز وثوقی، از او با نام قیصر سینمای ایران نام می‌برند. با این حال، پس از درگذشت ناصر ملک مطیعی، بسیاری افراد در فضای مجازی با یادآوری مسئولیت و سمت‌های محمد خاتمی، محمد بهشتی، میرحسین موسوی و محسن مخملباف در اوایل انقلاب و دهه ۶۰، تصمیم بر خانه‌نشینی و بیکاری این بازیگران را با آن‌ها دانستند.

ناصر ملک مطیعی و محمدعلی فردین پس از انقلاب در فیلم «برزخی‌ها» ایفای نقش کردند، اما آن فیلم توقیف شد و سپس عبدالمجید معادیخواه، وزیر وقت ارشاد استعفا داده و سید محمد خاتمی جانشین او شد. معادیخواه، در این خصوص می‌گوید: «برخی مطبوعات مانند کیهان که توسط خاتمی اداره می‌شد به ما می‌تاختند و کسانی مانند محسن مخملباف فریاد وااسلاما سر می‌دادند. در آن هیاهو هیچ‌کس نپرسید اصلاً داستان فیلم «برزخی‌ها» چیست؟»

ایرج تقی‌پور، یکی از تهیه‌کنندگان سینما نیز دراین‌خصوص می‌گوید: «برای اینکه محمدعلی فردین بتواند در سینمای پس از انقلاب بازی کند از نهاد‌های مذهبی و چهره‌های برجسته ارزشی در قم برای او نامه گرفته شده بود، ولی محسن مخملباف آن مجوز را پاره کرد و گفت اجازه نمی‌دهد یکی مانند فردین روی پرده سینما برود.»

موافقت یا مخالفت با حضور این بازیگران در ایران یا موافقت و مخالفت با کار کردن آن‌ها در سینمای ایران، بحثی است تفصیلی که مجال خودش را می‌طلبد، اما دورویی اصلاح‌طلبان در اینجا مدنظر است که با وجود آنکه ممنوع التصویری این افراد کار چهره‌های شاخص خودشان بوده، مدعی تنگ نظری دیگران در این زمینه می‌شوند و برای جلب نظر دیگران، مسئولیت کار جریان خود را نمی‌پذیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار