کد خبر: 1035153
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان مطرح کرد؛
خودنیا گفت: با هماهنگی امور عشایر و 20درصد آورده عشایر و 80 درصد شرکت توزیع استفاده از تجهیزات ساخت داخل پنل خورشیدی برای تأمین برق این عشایر اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، فریدون خودنیا، در نشست مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به هزینه بالا و وابستگی به خارج ازکشور برای احداث و نگهداری از تجهیزات مورد نیاز انرژی های نوین گفت: با توجه به هزینه بالا و تلاش در جهت عدم وابستگی به خارج ، تنها برنامه شرکت در این زمینه مربوط به تعدادی از عشایر کوچ رو در استان می باشد که با هماهنگی امور عشایر و 20درصد آورده عشایر و 80 درصد شرکت توزیع و استفاده از تجهیزات ساخت داخل پنل خورشیدی برای تامین برق  این عشایر است. 

خودنیا با تأکید بر تلاش شرکت توزیع برق استان برای گسترش شبکه و استفاده از شبکه برای تأمین برق روستایی عنوان کرد: اکثر روستاهای بالای 5خانوار استان در مناطق صعب العبور برق رسانی شدند و در حال حاضر بیشتر روستاهای مهاجرت معکوس که نزدیک شبکه قرار دارند نیاز به برق رسانی دارند و تلاش می کنیم با اتصال این روستاهای مهاجرت معکوس به شبکه اصلی شرایط لازم برای اقتصاد مولد و ارزش افزوده اقتصادی در این روستاها را با امکانات داخلی و عدم وابستگی به خارج از کشور ایجاد کنیم.

۷ استفاده کننده غیر مجاز بیت کوین در لرستان شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از شناسایی ۷ استفاده کننده غیر مجاز شرکت های بیت کوین در استان خبر داد و گفت: در راستای فعالیت شرکت های بیت کوین گفت: تابحال هیچ درخواستی برای اخذ مجوز فعالیت این شرکت ها به شرکت توزیع برق لرستان ارائه نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی هایی که از طریق اتاق های پایش، کنتورهای هوشمند و بازدیدهای دوره ای، انجام شده است، تصریح کرد: تعداد ۷ استفاده کننده غیرمجاز شناسایی و دستگاه ها با هماهنگی نیروی انتظامی جمع آوری و برای آنها، تشکیل پرونده گردید و متخلفین، تحویل مقامات قضایی شدند.

خودنیا با اشاره به بازدیدهای مستمر همکاران در شرکت توزیع برق لرستان گفت: در چند روز گذشته یک مورد هم در شهرستان الیگودرز شناسایی شد که پرونده آن نیز در حال تکمیل است و تحویل مقامات قضایی می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مشاهدات، دستگاه های بیت کوین بیشتر در استانهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند افزود: در شهرستان های الیگودرز و بروجرد نیز که در مجاورت استان های صنعتی هستند نصب این دستگاه ها رویت شده که همکاران ما بشدت رصد می کنند و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

مدیرعامل برق لرستان تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان شرکت توزیع برق لرستان، درصد مصرف انرژی این چند شرکت متخلف در استان بسیار جزیی بوده است.

برق رسانی به روستای تنگ ۵ در انتظار وعده راه شکافی

 

خودنیا گفت: هیچگونه راه دسترسی به روستای تنگ ۵ وجود ندارد و عملیات برق رسانی در انتظار راه شکافی است، ما منتظر راه شکافی هستیم و آرزوی مجموعه شرکت برق استان، برق رسانی به این روستا است و به محض انجام راه شکافی، عملیات برق رسانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: روستای تنگ ۷ سال ۹۶ برقدار شد و ۱۶۰ خانوار این روستا از نعمت برق بهره مند شدند  و مشکل خاصی ندارند ولی با وجود اینکه تمام تجهیزات برای برق رسانی به روستای تنگ ۵ خریداری شد اما تعهد معاونت عمرانی وقت استان، آقای اصلانی، در خصوص راه شکافی و راهسازی از روستای تنگ ۷ به روستای تنگ ۵ انجام نشد و در حال حاضر هیچگونه راه دسترسی به این روستا وجود ندارد.

خودنیا  در ادامه با بیان اینکه این روستا تقریبا مرز لرستان با خوزستان محسوب می شود و گرمای بیش از حدی در منطقه وجود دارد تصریح کرد: پنل های خورشیدی جوابگوی برق مورد نیاز مردم این روستا نیستند.

خریداری بیش از ۳۰ دستگاه بالابر و جرثقیل

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در خصوص وسایل نقلیه گفت: امکانات حمل و نقل و نقلیه در شرکت توزیع برق استان مناسب است اما کافی نیست.

وی افزود: طی۴ سال گذشته توانسته ایم بیش از ۳۰ دستگاه بالابر و جرثقیل و ۲ دستگاه بالابر خط گرم برای شرکت توزیع برق لرستان خریداری کنیم.

خودنیا با اشاره به اینکه تریلر و جرثقیل های شرکت فرسوده شده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت بالای این دستگاه ها، امیدوارم بتوانیم با حمایت استاندار و نمایندگان محترم و همچنین شرکت توانیر خدماتی در خور شایسته به مردم ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: خودروهای سبک و فرسوده را از طریق مزایده واگذار نموده ایم و بجای آن از خودروهای استیجاری جهت استفاده کرده و خدمات را ارائه داده ایم.

طلب ۱۸۰ میلیاردی شرکت برق لرستان از ادارات و واحد‌های تجاری

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان از  بخش صنعت و ادارات لرستان طلب داریم.

وی اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰ هزار انشعاب در استان لرستان به فروش می‌رسد که سه هزار انشعاب آن رایگان بوده و مربوط به کمیته امداد، بهزیستی جانبازان، ایثارگران، حسینیه‌ها، مساجد و خانه‌های عالم و ‌... است.

خودنیا افزود: به طور میانگین برای هر اشتراکی که واگذار می‌شود شرکت توزیع برق استان لرستان، چهار میلیون تومان هزینه می‌کند ولی دریافتی ما در بخش انشعابات شهری حدود ۲ میلیون و در انشعابات روستایی، ۷۰۰ هزار تومان است یعنی به طور متوسط ما از مردم حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: از بخش صنعت، ادارات، شرکت و کارخانجات لرستان حدود ۱۸۰ میلیارد تومان طلب داریم که ادارات آبفا، علوم‌پزشکی، استانداری و ارگان‌های نظامی و انتظامی، بیشترین بدهکاری را دارند.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین بدهی در بخش صنعت مربوط به شرکت نساجی و فولاد است اما در این شرایط کرونایی ما با آنها تعامل لازم را داریم و با اقداماتی مثل تقسیط و امهال تلاش می‌کنیم که چرخ صنعت از حرکت نایستد.

خودنیا گفت: با توجه به این که 2 هزار کیلومتر شبکه برق استان نیازمند تعمیرات است، این کار با اولویت بندی یک ساله ، میان مدت و بلندمدت انجام خواهد شد که در حال حاضر در 26 نقطه استان تعمیرات اساسی شبکه های برق انجام شده است.

وی ادامه داد: حدود 300 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که شبکه های برق را ترمیم و به روز رسانی کنیم، این کار با اولویت بندی یک ساله، میان مدت و بلندمدت انجام خواهد شد که در حال حاضر در 26 نقطه استان تعمیرات اساسی شبکه های برق انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: در ابتدای کار شهر بیرانشهر به عنوان پایلوت مانور تعمیرات اساسی برق در آن صورت گرفت که در حال حاضر در 26 فیدر استان این کار اجرایی شده است.

وی بیان کرد: در سطح استان چیزی حدود 30 درصد شبکه های فشار متوسط عمر بالای 15 سال دارند که همین امر موجب می شود که این شبکه ها را فرسوده حساب کنیم و برنامه های کوتاه، مدت میان مدت و بلند مدت را سالیانه برنامه‌ریزی خواهیم کرد و بر اساس اولویت بندی که مدیران شهرستانی با معاونین و مدیران ستادی برگزار می شود، پروژه هایی که اولویت بیشتری دارند با تامین اعتباری که صورت می‌گیرد، تعمیرات و اصلاح بهینه شبکه انجام خواهد شد.

خودنیا اظهارکرد: در سالیان گذشته کل شبکه های فشار ضعیف استان با کابل خودنگهدار اصلاح بهینه سازی انجام شده یعنی شبکه فشار ضعیف ما یک شبکه نو است که عمدتاً زیر 10 سال عمر دارد.

وی عنوان داشت: تجهیزات حفاظتی و مانوری که نصب شده شرایط را خیلی بهتر از گذشته کرده ولی این موضوع کافی نیست و قطعاً با هماهنگی شرکت توانیر، نمایندگان استان و استاندار محترم سعی خواهیم کرد که بخش بیشتری را در سال آینده اصلاح بهینه سازی کنیم به طوری که در پنج سال آینده شبکه مشکل دار نداشته باشیم.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار