کد خبر: 1034525
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
هیات افغانستانی که از استان هرات به استان خراسان رضوی سفر کرده بود، در دیدار با مسئولان صنعت برق خراسان بر نیاز این کشور به دانش بومی ایران در حوزه صنعت برق و استفاده از دستاوردهای ایران در این بخش تاکید کرد.

دکتر علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه فی ما بین مسئولان صنعت برق خراسان و هیات اعزامی از ولایت هرات افغانستان اظهار کرد: استان خراسان رضوی ظرفیت آموزشی و اجرایی خوبی در حوزه برق در اختیار دارد که با توجه به توافقات این جلسه با حمایت استانداری خراسان رضوی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در استان، امیدواریم زمینه همکاری‌های بیشتر بین استان و ولایت هرات فراهم شود.

 

مهندس رضا ریاحی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان نیز در این نشست بیان کرد: صنعت برق خراسان نخستین پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال را راه‌اندازی کرده که این ظرفیت می‌تواند در زمینه افزایش مهارت و تربیت نیروی متخصص در کشور افغانستان مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: صنعت برق خراسان برای آموزش و انتقال دانش به نیروهای فنی در کشور افغانستان آمادگی دارد.

 

مهندس ریاحی پیشنهاد کرد کمیته مشترکی بین دو طرف راه‌اندازی شود تا متخصصان دو کشور با یکدیگر در ارتباط مستمر قرار گیرند و موارد توافق شده سریع‌تر به سرانجام برسد.

 

وی به توانمندی‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان اشاره کرد و گفت: این شرکت از لحاظ سطح فعالیت در بین 16 شرکت برق منطقه‌ای در کشور ایران، جایگاه ویژه‌ای دارد و می‌تواند با کشور افغانستان در حوزه صنعت برق همکاری‌های موثری داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار