کد خبر: 1025540
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
شرکت مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام که در زمینه تولید و بسته‌بندی انواع سبزیجات تازه و منجمد و صیفی‌جات فعال است و ظرفیت تولید و فرآوری ۲۵۰ تن محصول در طول سال را دارد، با ایجاد ۲۹۷ فرصت شغلی برای اهالی رامهرمز در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.
سجاد مرسلي
سرویس ایران جوان آنلاین: روز گذشته و در جریان سفر امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت به استان خوزستان بود که شرکت سبز آرابنه رامهرمز به عنوان طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور این بنیاد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شرکت مشارکتی بنیاد برکت در زمینه تولید و بسته‌بندی انواع سبزیجات تازه و منجمد و صیفی‌جات فعالیت می‌کند و ظرفیت تولید و فرآوری ۲۵۰ تن محصول در طول سال را داراست. حالا شرکت سبز آرا بنه موجب شده تا بیش از ۱۵ هکتار از زمین‌های روستایی رامهرمز به زیرکشت بروند و ۶۰ کشاورز بر روی این زمین‌ها مشغول به کار شوند.

در همین راستا مدیرعامل بنیاد برکت در مورد مجموع مشاغلی که این شرکت می‌تواند ایجاد کند، می‌گوید: «شرکت مشارکتی بنیاد برکت در مجموع برای ۲۵۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده که همه این نیرو‌ها از ساکنان و اهالی بومی منطقه هستند.

مدنی سرمایه‌گذاری برای افتتاح این واحد تولیدی را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده و ادامه می‌دهد: «با توسعه فضا و تجهیزات این شرکت توسط بنیاد برکت، امکان تولید سالانه ۲۵۰ تن انواع سبزی و صیفی فراهم شده است و این واحد تولیدی در رامهرمز امکان صادرات محصولات خود را به شکل تازه، منجمد و خشک شده به کشور‌های همسایه از جمله عراق، ترکیه، امارات، عمان و ... دارد و به‌زودی این فرآیند آغاز می‌شود.»

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در روستا‌های کشور تصریح می‌کند: «بنیاد اساس کار خود را در حوزه‌های توانمندسازی، محرومیت‌زدایی و عمرانی در مناطق روستایی تعریف کرده و به ایجاد اشتغال در این مناطق ورود جدی داشته است.»

ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی در روستا‌ها

هم اکنون بنیاد برکت در ۸ هزار روستا فعالیت دارد و با حمایت از مشاغل مختلف درصدد گسترش آنهاست. به طوری که تا به امروز ۶۲ هزار طرح اشتغالزایی در روستا‌های مختلف اجرا شده که ایجاد بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی را به دنبال داشته و منجربه افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله گوشت قرمز، سفید، فرش دستبافت و عسل شده است.

بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی نیز در ۲۵۰۰ روستا ورود کرده و تاکنون ۱۴۰۰ مدرسه و ۲۲۷ خانه بهداشت را در این مناطق به بهره‌برداری رسانده است.

همچنین ۱۸ هزار واحد مسکونی روستاییان نیز در دست ساخت است. مدیرعامل بنیاد برکت می‌گوید: «یکی از اقدامات مؤثر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت شناسایی زنجیره‌های تولید است که شامل مشاغل خرد و خانگی هم می‌شود و این مشاغل را به حلقه‌های بالادستی پیوند می‌دهد. تکمیل زنجیره‌های تولید باعث تأمین بازار فروش، برندسازی و صادرات محصولات می‌شود.»

وی با اشاره به افتتاح شرکت مشارکتی بنیاد برکت در رامهرمز تصریح می‌کند: «فعالیت این شرکت یک زنجیره تولید در محصولات کشاورزی را در منطقه ایجاد می‌کند و مانع از خام فروشی و از بین رفتن محصولات می‌شود.»

مدنی از طراحی ۲۰ زنجیره در حوزه‌های مختلف توسط این بنیاد خبر داده و می‌گوید: «این زنجیره‌ها در حوزه‌هایی همچون کشاورزی با اتصال میان مشاغل، مردم و حلقه‌های بالادستی، هم اشتغال را پایدار می‌کنند و هم ارزش افزوده را بالا می‌برند.»

در جریان سفر مدیرعامل بنیاد برکت به استان خوزستان پروژه‌های دیگری نیز در دستور کار بود که طرح آب‌رسانی به روستای کوت شیخ در حومه رامهرمز به بهره‌برداری رسید. بنیاد برکت برای آب‌رسانی به این روستا ۲۵ میلیارد ریال هزینه کرده و برای عملیاتی شدن طرح، ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت از طرح آبیاری تحت فشار روستای بنه حاجی نیز بازدید کرد. این طرح قابلیت آب‌رسانی به ۲۸۰ هکتار سطح زیر کشت را دارد و برای ۵۰ خانوار اشتغالزایی کرده است. اعتبار هزینه شده از سوی بنیاد برکت برای این طرح ۱۵ میلیارد ریال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار