کد خبر: 1013308
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
نوسان قیمت خودرو در بازار محدود شد
دامنه نوسان قیمت خودرو محدود شده است، این نکته را بسیاری از فعالان بازار خودرو اعلام می‌کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: فعالان بازار خودو می‌گویند محدود شدن نوسان قیمت دلار در بازار سبب شده است قیمت خودرو نیز نوسان کمتری را تجربه کند البته این نوسان همواره رو به بالا بود و در ماه‌های گذشته کمتر اتفاق می‌افتاد که قیمت خودرو دستخوش کاهش شود.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها در نبود مشتریان در بازار رخ می‌دهد و همین امر نشان از کشش بالای خرید خودرو توسط سرمایه گذاران و نه مصرف کنندگان داراست. طرح‌های قرعه‌کشی از سوی دو خودروساز با هدف ایجاد شرایطی برای مشتریان واقعی خودرو در حال اجراست.

با این حال روند افزایش قیمت خودرو در ماه‎های اخیر شتاب بالایی گرفته است به طوری که پراید، خودروی شاخص بازار حالا جای پایش را در کانال ۹۰ میلیون تومانی تثبیت کرده است. قیمت هر دستگاه پراید۱۱۱ حالا با تیبا صندوقدار برابر شده است. در بازار آزاد حدود ۹۱ میلیون تومان و سایپا ۱۳۱ تقریبا ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت تیبا ۲ و ساینا نیز به قیمت ۱۰۴ میلیون تومان در بازار فایل شده‌اند. قیمت کوییک حالا ۱۱۴ میلیون و کوییک R حدود ۱۱۹ میلیون تومان اعلام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، قیمت پژو ۴۰۵ حدود ۱۲۹ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۵۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵، ۱۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V ۸ نیز ۱۸۲ میلیون تومان است.

این خودرو‌ها رسما گران شدند

اخبار رسیده نشان می‌دهد در دعوتنامه تسویه حساب مشتریان دنا EF ۷ معمولی با موعد تحویل مرداد ماه ۹۹ تغییرات قیمتی در این محصول اعمال شده است. به این ترتیب اساس قیمت دنا EF ۷ از ۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۱۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. برهمین اساس قیمت دنا EF ۷ پلاس از ۱۲۰ میلیون تومان به ۱۳۷ میلیون تومان رسیده است.

براساس قیمت‌های جدید شرکت سایپا درتیرماه امسال تیبا دو از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان، کوئیک معمولی از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ساینا آپشنال از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. جزییات قیمت‌های جدید تعدادی از محصولات سایپا به این شرح است که «وانت ۱۵۱ معمولی» از ۴۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان به ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. «کوییک معمولی» هم از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داده است. از دیگر محصولات این شرکت خودروسازی، «تیبا ۲ با رینگ فولادی» است که قیمت آن از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت «تیبا ۲ پلاس» از ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. درنهایت خودروی «ساینا، رینگ فولادی از ۶۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و «ساینا آپشنال» از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار