کد خبر: 1010855
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
صالحی، مدیر سابق بانک مرکزی:
در دومین جلسه دادگاه برخی از مدیران سابق بانک مرکزی، روز گذشته نوبت به رسیدگی به تخلفات مدیرانی رسید که در انگلیس ملک لوکس خریده‌اند! از منزل یک مدیر سابق بانک مرکزی ۸۰۰ سکه طلا و مدرکی مخفی شده درباره منزل لوکس وی در انگلیس کشف شد. متهم در حالی این دارایی‌ها و روابط با اسدبیگی را انکار می‌کرد که اسدبیگی در پیامی در واتس‌آپ به وی گفته بود: «اگر تو نبودی مرا دراز کرده بودند»!
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: در ابتدای جلسه دادگاه مدیران بانک مرکزی، به دستور قاضی اسدالله مسعودی‌مقام، متهم که رسول سجاد نام داشت به جایگاه آمد و گفت: من بر اساس مصوبه بانک مرکزی کار انجام داده‌ام، کمیته تأمین اسکناس بانک مرکزی نیز تأیید می‌کرده است، ما همه به دنبال نفع بیت‌المال بوده‌ایم و بیت‌المال را به حراج نگذاشته‌ایم!

من کاره‌ای نبوده‌ام

مدیر سابق بانک مرکزی با بیان اینکه من طرف اسدبیگی نبوده‌ام که بخواهم امتیازی بدهم و همه این موارد بر اساس تصمیمات کمیته بوده و من مذاکره‌کننده بوده‌ام، گفت: اسدبیگی در ابتدای ۹۶ به تعهدات عمل می‌کرده و هیچ مشکلی وجود نداشته است. من هیچ امتیاز خاصی و هیچ کاری که خود تصمیم بگیرم برای اسدبیگی انجام نداده‌ام، هر چه بوده بر اساس مصوبات بانک مرکزی انجام شده است.

سجاد افزود: تخصیص ارز به من ارتباطی ندارد، من کاره‌ای نبوده‌ام که بخواهم به کسی ارز بدهم. طبق مستندات من هیچ امتیاز خاصی به اسدبیگی نداده‌ام که بخواهم سکه بگیرم.

قاضی خطاب به این متهم گفت: سکه‌ها از خانه شما کشف شده است. از کجا آورده‌اید؟

متهم گفت: من ریز درآمدهایم را نمی‌توانم بیان کنم، من آدم کم‌درآمدی نبودم.

قاضی خطاب به این متهم گفت: این‌ها چه تأثیراتی دارد. سکه‌ها از کجا خریداری شده است؟ مستندات را ارائه دهید. این سکه‌هایی که به شما منتسب شده از طریق سایر متهمان به شما رسیده است و سال‌های آن مشخص است. این نامش رشوه است! حرف شما مستند قانونی ندارد، شما که الان می‌گویید بانک مرکزی چه کاره است. شما از سوابقتان می‌گویید در حالی که باید درباره منزل مسکونی در یکی از کشور‌ها و ۸۰۰سکه بگویید. بر اساس گفته‌های خودتان سکه‌ها را در پاکت دریافت کرده‌اید و بعد از چند روز باز کرده‌اید، چرا سکه‌ها را پس ندادید؟

اظهارات متناقض پدر و پسر

متهم پاسخ داد: ارز‌هایی که داشتم به سکه تبدیل می‌کردم.

قاضی بیان کرد: چند سکه از صرافی اسدبیگی خریدید؟ متهم پاسخ داد: ۱۰۰ یا ۱۲۰ تا.

قاضی اظهار کرد: ۱۲۰سکه خریدید و در مقابلش دلار داده‌اید. صرافی در پاسداران و محل کارتان نزدیک ونک بوده و چرا از آن صرافی خریدید؟

متهم پاسخ داد: نمی‌دانم و باید بررسی کنم.

قاضی مسعودی‌مقام تصریح کرد: در جلسه قبل گفتی ۲۶۴سکه و الان می‌گویید ۱۲۰سکه برای خودتان و ۴۰سکه برای پسرتان بوده، اظهاراتتان متناقض است. متهم پاسخ داد: ۱۲۰سکه برای آن صرافی بوده است.

رئیس دادگاه اظهار کرد: گردش حسابتان را گرفته‌ایم و ردی از پرداخت وجه در حساب صرافی‌ها کشف نشده است.

سکه‌ها در مسیر اصفهان - تهران

در ادامه نماینده دادستان هم به جایگاه آمد و خطاب به متهم گفت: آنچه امروز می‌گویید با ادله و قرائن مخالف است. درباره سکه‌ها نیز اقاریر متهمان همچون کحال‌زاده، حسینی و نوری وجود دارد. به عنوان کارمند ارشد بانک مرکزی چرا مکرراً به دفتر یکی از کارگزاران می‌رفتید؟ وقتی ضابطان از سکه‌ها مطلع می‌شوند، سکه‌ها به شهرستان برده می‌شود.

مسعود شاه محمدی افزود: سکه‌ها به اصفهان برده می‌شود و از زندان با همسرتان تماس می‌گیرید و می‌گویید که سکه‌ها برای اسدبیگی است و به ضابطان ارائه دهید. درباره ارز تخصیصی به شکر نیز می‌گویید اقدامی نکرده‌اید، پس چرا قول پیگیری دادید؟

سجاد پاسخ داد: قول پیگیری ندادم و اشکال واتس‌آپ این است که نوشته‌ها دارای لحن نیستند!

از مستأجری تا خانه ۳۵۰ متری

نماینده دادستان خطاب به این متهم گفت: در کیفرخواست ۴۰۰ سکه هم از سالار آقاخانی (دیگر متهم این پرونده که متولد ۱۳۷۰ و متواری است) دریافت کردید که اسنادش موجود است و شما هم در دادسرا خودتان اعتراف کرده‌اید که سکه گرفته‌اید. شما در سال ۹۶ مستأجر بودید یا مالک؟ متهم پاسخ داد: مستأجر بودم.

نماینده دادستان خطاب به متهم سجاد گفت: شما در اقرارتان گفته‌اید سکه‌ها را فروخته‌اید و رهن منزل ۳۵۰متری‌تان کرده‌اید.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما مجموعاً چند سکه داشتید؟

متهم پاسخ داد: نمی‌دانم ۶۰۰ یا ۷۰۰سکه.

قاضی خطاب به این متهم گفت: شما اگر هوش بالایی داشتید در بانک مرکزی چه کار می‌کردید؟ اقدامات شما مبتنی بر رانت بوده است. جالب است کارمندانی که در سیاست‌های پولی و ارزی کشور هستند، خودشان در خرید و فروش پیشقدم هستند!

نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: شما مکرراً در دفتر اسدبیگی حاضر بودید، موظف بودید اقدامات کارگزاری را در دفترتان و در ساعت کاری انجام دهید، لوکیشن برای شما ارسال شده است و شما رفته‌اید. متهم پاسخ داد: من نرفته‌ام.

قاضی خطاب به این متهم گفت: رفتید یا نرفتید؟

متهم پاسخ داد: یک بار رفتم. یکی از دوستان به من درباره هفت هواپیما در اسپانیا گفته بود و اینکه آیا می‌توان این هواپیما‌ها را در شرایط تحریمی خرید؟ من این موضوع هواپیما‌ها را به اسدبیگی گفتم.

دستور انهدام مدارک به اهل منزل

نماینده دادستان خطاب به این متهم گفت: پس از اینکه شما متوجه شدید تحت تعقیب هستید، دستور انهدام یکسری مدارک را به اهل منزل دادید. ضابطان در مرحله آخر یک وکالت‌نامه در منزل شما و در جایی نهان پیدا کرده‌اند، این وکالتنامه مربوط به خرید منزل در یکی از کشور‌های اروپایی است. درباره مسترکارت ۳۰هزار یورویی و این منزل توضیح دهید. بر اساس گفته‌های فرزندتان این منزل دارای وسایل و زندگی فوق متعارف بوده است، حالا درباره این وکالت‌نامه توضیح دهید.

متهم پاسخ داد: می‌خواستم در انگلیس آپارتمان بخرم، اما نتوانستم. آپارتمان اصلاً وجود خارجی ندارد، استعلام کنید.

نماینده دادستان بیان کرد: فرزندتان نزد بازپرس به عنوان مطلع گفته که به آن کشور رفتیم و یک منزل ۱۸۰متری تحویل گرفتیم، امروز شما می‌گویید تحویل نگرفته‌اید و فقط دیده‌اید!

سکه‌های اسدبیگی به صالحی

در ادامه دادگاه، صالحی دیگر مدیر سابق بانک مرکزی به جایگاه آمد و در دفاع از خودش گفت: زمان من دلار شش تومان و الان ۲۴تومان است که این‌ها را پیش‌بینی کرده بودم. سران کنونی بانک مرکزی علم ندارند و علیه من جوسازی رسانه‌ای کرده‌اند! صالحی رشوه‌بگیر خوبی بود که دلار را شش تومن نگه داشت یا افرادی که در حال حاضر مسئولیت دارند؟! تا آخر سال همه چیز دو برابر می‌شود و الان هم فرمول دارم که نرخ پایین بیاید، اما جواب خدماتم زندان است!

نماینده دادستان هم در پاسخ به صالحی گفت: ما از شما پیش‌بینی قیمت ارز را نمی‌خواهیم چراکه در صلاحیت شما نیست! صالحی معاون اداره بین‌الملل بانک مرکزی و دارای سمت در اتاق معاملات ارزی نیز بوده است. از افراد متعدد بازجویی شده و گفته‌اند که پرداختی‌هایی به صالحی داشته‌اند. مهدی امرالله (از افراد شبکه صالحی) در اظهاراتش گفته که ۸۰سکه از اسدبیگی گرفتیم و آن را فروختیم.

دفتر مخفی در اطراف بانک مرکزی

شاه‌محمدی ادامه داد: یک دفتر مخفی بالاتر از (خیابان) بانک مرکزی شناسایی شد که چند کارمند از جمله امیر رئوفی، مهدی امرالله و افراد دیگر در آن مشغول بودند. در این رابطه متهم صالحی می‌گوید که دانشجویانش در آن دفتر حضور داشته‌اند در حالی که رئوفی پسرخاله شماست و آیا امرالله دانشجوی شما بوده است؟! از حساب‌های این افراد استفاده شده و در بازه زمانی انتهای سال۹۶ تا اوایل سال۹۷ قریب ۵میلیارد تومان به حساب‌ها واریز شده که گفته‌اند متعلق به صالحی است. در نهایت قاضی مسعودی‌مقام با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: به دلیل تقارن جلسات دادگاه با پرونده‌های هفت تپه و پتروشیمی جلسه بعدی و مکان جلسه متعاقباً اعلام خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
0
0
حکم اکبر طبری چی شد چراشاخه به شاخه مردم رابازی می دهید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار