کد خبر: 1009325
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
جزئیات افزایش تولید خودرو در بهار امسال اعلام شد
تولید انواع خودرو طی سه ماهه اول امسال با رشد ۷ /۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۱۶هزار و ۸۴۱ دستگاه رسید. در این مدت تولید ایران‌خودرو ۶/ ۲۲ درصد افزایش یافت و تولید سایپا با افت ۳/ ۴ درصدی همراه شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: طی سه ماهه اول امسال ۲۱۶هزار و ۸۴۱ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/ ۸ درصد رشد داشته است. در این مدت تولید سواری در کشور با رشد ۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰۰ هزار و ۲۸۷ دستگاه رسید.

در عین حال، تولید ون با رشد ۶/ ۱۱۵ درصدی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته به ۳۲ دستگاه رسید. در مورد تولید وانت نیز باید به رشد ۴ /۱۷ درصدی طی سه ماهه اول امسال اشاره کنیم به طوری که در این مدت ۱۵ هزار و ۱۲۰ دستگاه وانت در کشور به تولید رسید. 

در مقابل، تولید مینی‌بوس و میدل‌باس طی سه ماهه اول امسال با ۶/ ۳۷ درصد افت به ۱۳۶ دستگاه رسیده و در این مدت تولید اتوبوس با ۸/ ۱۳۱ درصد رشد به ۱۹۷ دستگاه رسیده است. تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افزایش ۷/ ۸ درصدی به هزار و ۳۲ دستگاه رسید. همچنین در خرداد امسال تولید انواع خودرو در کشور به ۹۰ هزار و ۳۰۶ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/ ۳۱ درصد رشد داشته است. در این مدت ۸۳ هزار و ۱۱۱ دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به خرداد سال گذشته ۶ /۳۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۶/ ۲۲ درصدی تولید ایران‌خودرو

در مورد تولید محصولات ایران‌خودرو طی سه ماهه اول امسال باید به افزایش ۶/ ۲۲ درصدی اشاره کنیم، به طوری که در این مدت ۱۰۹هزار و ۶۵۲ دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی به تولید رسید. تولید سواری توسط گروه ایران‌خودرو نیز طی سه ماهه اول امسال معادل ۱۰۷هزار و ۴۶۴ دستگاه بود که نسبت به سه ماهه اول سال ۹۸ رشد ۲/ ۲۱ درصدی را تجربه کرده است.

تولید ایران خودرو در خرداد امسال نیز با رشد ۸/ ۵۵ درصدی به ۴۲ هزار و ۸۰۷ دستگاه رسید. تولید سواری توسط ایران خودرو در خرداد امسال به ۴۱هزار و ۸۶۴ دستگاه رسید که نسبت به خرداد ۹۸ رشد ۸/ ۵۴ در صدی را داشته است.

افت ۳ /۴ درصدی تولید سایپا

تولید انواع خودرو توسط گروه سایپا در سه ماهه اول امسال با افت ۳/ ۴ درصدی همراه بود و به ۹۶ هزار و ۹۲۴ دستگاه رسید. تولید سواری توسط سایپا در سه ماهه اول امسال نیز با افت ۸/ ۶ درصدی به ۸۴ هزار و ۴۸۹ دستگاه رسید.

در مورد تولید گروه سایپا در خردادماه نیز باید به رشد ۷/ ۱۵ درصدی اشاره کنیم، به طوری که در این مدت ۴۳ هزار و ۲۵۲ دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی به تولید رسید. تولید سواری در خرداد امسال توسط گروه سایپا معادل ۳۷ هزار و ۳۳۹ دستگاه بود که نسبت به خرداد سال قبل ۱/ ۱۲ درصد رشد داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار