کد خبر: 988804
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال، نسبت به انتقادات مسئولان تیم توفارقان آذرشهر به دنبال تغییر محل میزبانی این تیم مقابل پتروشیمی بندرامام، واکنش نشان داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پس از اعلام باخت فنی تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر در هفته بیست و سوم لیگ برتر، به دلیل عدم میزبانی آذرشهری‌ها از تیم پترو در سالن پورشریفی تبریز، انتقاد‌های زیادی از سوی مسئولان این تیم صورت گرفت که باعث شد تا مسئولان فدراسیون نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

پیام سیفی‌زاده رییس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال در این باره به ایسنا گفت: این‌که تیم‌ها برای تغییر سالن و به هر دلیلی زمان مسابقات برای فدراسیون نامه بزنند امری کاملا معمول و قانونی است، اما این‌که بخواهیم تصمیم‌گیری در این مورد را بدون بررسی شرایط انجام دهیم درست نیست. ما برای اجرای درخواست تیم توفارقان مبنی بر تغییر سالن برگزاری بازی مشکل نداشتیم، اما باید بررسی کنیم تا جواب نهایی را اعلام و به دست مسئولان دو باشگاه برسانیم. ما حتی قرار شد نماینده خود را به آنجا بفرستیم تا پس از بررسی ایراداتی که برطرف شده‌اند نتایج خود را ارسال کنند و فدراسیون در این باره تصمیم بگیرد.

رییس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال ادامه داد: البته همان‌طور که گفتم نیاز به زمان داشتیم تا تصمیم‌گیری کنیم، اما گویا دوستان خیلی عجله داشتند که حتما باید بازی با پترو در سالن آذرشهر برگزار شود. باید تاکید کنم این فدراسیون است که متولی لیگ بوده و باید در مورد نحوه‌ی برگزاری مسابقات تصمیم‌گیری کند، اگر قرار است هر کسی نظری بدهد و کمیته مسابقات فدراسیون با نظر آن‌ها تغییر رویه دهد سنگ روی سنگ بند نمی‌آید.

وی در واکنش به این موضوع که مدیر فنی تیم توفارقان می‌گوید، روز یکشنبه و پیش از برگزاری بازی‌های هفته بیست و دوم نامه‌ای را تحت عنوان میزبانی توفارقان در آذرشهر به فدراسیون ارسال کرده، توضیح داد: حرف ایشان را قبول می‌کنم، اما ما نامه‌ای را روز یکشنبه ندیده‌ایم. آقای نوروزی اگر بودند می‌توانستند کاملا در این مورد صحبت کنند، چون او کاملا در بطن موضوع قرار داشت. نمی‌گویم مدیر فنی تیم توفارقان دروغ می‌گوید، اما روز یکشنبه نامه‌ای را دریافت نکرده‌ایم.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال همچنین در واکنش به این موضوع که فیاضی می‌گوید فدراسیون نامه را دریافت کرده که آقای گوهرخانی را برای نظارت به سالن آذرشهر فرستاده است، تاکید کرد: گوهرخانی سرپرست هیات بسکتبال آذرشهر است و ما هم کاملا به او اعتماد و اعتقاد داریم، چرا که از دوستان خوب من است. او کاملا سالن را بررسی کرده و حتی آن را تایید کرده باشند، اما ما قرار است مسابقات لیگ برتر را برگزار کنیم و نمی‌توان یک روزه تصمیم گرفت. باید ناظر خود را نیز به محل برگزاری مسابقه بفرستیم تا بررسی لازم را انجام دهد. صبح روز پنج‌شنبه (روز برگزاری دیدار تیم‌های توفارقان و پتروشیمی) آقای باقری عازم توفارقان شد تا پیش از برگزاری این دیدار جمع‌بندی نهایی را درباره سالن انجام داده و اطلاع رسانی کند. باز هم تاکید می‌کنم که با هیچ تیم و یا شخصی مشکل شخصی نداریم و تنها با بررسی شرایط تصمیمات درست را اتخاذ می‌کنیم.

سیفی‌زاده در مورد صحبت‌های مدیر فنی تیم توفارقان مبنی بر این‌که که نامه روز یکشنبه به دست فدراسیون رسیده، اظهار کرد: من در تهران نبودم، اما آقای نوروزی می‌توانند صحبت‌های دقیق را در این مورد داشته باشند. باید از او بپرسم که نامه دقیقا چه روزی و درچه تاریخی به دست ما رسیده است. اصلا فرض کنیم نامه آقای فیاضی روز یکشنبه به فدراسیون رسیده که تا آنجایی که من اطلاع دارم اینگونه نبوده، نیاز است پروسه‌ای را طی کنیم. باید بررسی شود تا پاسخ دهیم. ما اینجا معطل نایستاده‌ایم تا یک نفر نامه‌ای را ارسال کند و بلافاصله به آن رسیدگی کنیم. البته تاکید می‌کنم که اقدام تیم آذرشهر مبنی بر تغییر محل بازی غیرقانونی و خارج از عرف نبود، ولی زمان کافی هم وجود نداشت تا ما رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: هدفم از این صحبت‌ها این است که بگویم همه دوستان باید قبول کنند فدراسیون تصمیم‌گیرنده نهایی است، اما نه تصمیم‌هایی که لحظه‌ای باشد. هر اقدامی نیاز به زمان دارد تا بررسی شود. اصلا منکر این موضوع نیستم که تیم توفارقان نامه‌ای را برای ما ارسال کرده، اما شخصا نامه را روز یکشنبه ندیدم. بار‌ها شده است که اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای رخ داده و فدراسیون برای راحتی حال تیم‌ها تصمیماتش را گرفته است. الان نیز بهتر است که همه تیم‌ها با یکدیگر و فدراسیون همکاری کنند. ما دنبال دردسر نیستیم و دوست نداریم تیمی را عامدانه با مشکل مواجه کنیم، اما این اتفاق‌ها رخ می‌دهد و بهتر است همه با هم همکاری کنند. باید تاکید کنم بهتر است دوستان حرفه‌ای فکر کرده و بدانند فدراسیون متولی لیگ است و نباید بگویند فدراسیون چرا این تصمیم را گرفته و آن تصمیم را نگرفته است. ما برای هیچ‌کس کار نمی‌کنیم و همه تیم‌ها از نظر ما در یک سطح و جایگاه قرار دارند.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در مورد تهدید تیم توفارقان مبنی بر کناره‌گیری از لیگ گفت: فعلا که نامه‌ای به فدراسیون ارسال نکرده‌اند و باید هیات بسکتبال آن‌ها نیز با فدراسیون ارتباط گرفته و این موضوع را مطرح کنند. البته چندان هم بازی زیادی تا پایان بازی‌های دور نخست لیگ نداریم و تنها سه بازی دیگر وارد مرحله پلی‌آف می‌شویم.

وی در پایان راجع به نحوه برگزاری مسابقات در صورت کناره‌گیری تیم توفارقان طی سه هفته باقی‌مانده، اظهار کرد: امتیاز بازی‌های این تیم مقابل رقبا از جدول مسابقات حذف شده و در روز‌هایی که تیم‌های دیگر با توفارقان بازی دارند، دیداری برگزار نمی‌شود تا به نحوی حریفان با قرعه استراحت روبه‌رو باشند
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار