کد خبر: 984006
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
دنیا حیدری
مدیریت ضعیف تاج جای هیچ دفاعی باقی نگذاشته، به خصوص در ماجرای ویلموتس که بدون شک فاجعه‌ای است که در روز‌ها یا ماه‌های آتی گریبان فوتبال را به بدترین شکل ممکن می‌گیرد. با وجود این استعفای تاج نمی‌تواند به نگرانی‌های ناشی از مدیریت پرابهام و اشتباه او پایان دهد و برعکس اوضاع را آشفته‌تر هم خواهد کرد، نه فقط، چون رئیس مستعفی تعدادی بازنشسته را دور هم جمع کرده بود و با پشت گوش انداختن برخی مسائل از جمله تعیین سرپرست برای بعضی پست‌ها امروز کار را با استعفای خود پیچیده‌تر کرده است. استعفای بی‌موقع تاج که بدون تردید بسیاری از منتقدان او خواهان تحویل پست ریاستش بودند از آن جهت نگران‌کننده است که داستان او هم مانند کفاشیان به پایان برسد، آن هم بی‌هیچ پاسخگویی یا محاکمه‌ای!

فدراسیون انباشته از پرونده‌های مبهمی است که افکار عمومی تنها در جریان برخی از آنهاست و بدون شک اگر کار به سازمان بازرسی بکشد و پای نهاد‌های نظارتی برای بررسی آن‌ها به میان بیاید، داستان‌های بسیاری برای روایت کردن خواهد بود. پرونده‌های جالبی که از جمله آن می‌توان به داستان ۳۱۶ هزار دلار گم شده سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که توسط شرکت طرف قرارداد ای‌اف‌سی (ام‌پی‌سیلوا) بابت حق پخش دو بازی دور نخست جام جهانی به ایران پرداخت شده بود که با رأی کمیته اخلاق، محرومیت پنج ساله رئیس سابق فدراسیون فوتبال از هرگونه فعالیت فوتبالی را به دنبال داشت، اما توسط رئیس مستعفی ملقی شد!

بدون تردید تاج باید در پی مدیریت ضعیف و پرحرف و حدیث خود از ریاست فدراسیون فوتبال کنار گذاشته می‌شد، اما نباید از یاد برد که او باید پاسخگو باشد برای آنچه طی این سال‌ها باعث ضرر و زیان مالی و معنوی به فوتبال شده و حالا این سؤال مطرح است که آیا این استعفا فرصتی برای فرار تاج از مصائبی است که بر سر فوتبال آورده و او هم قرار است مانند رئیس قبلی بی‌هیچ بازخواستی راهی خانه شود برای گذراندن دوران بازنشستگی یا توسط نهاد‌های نظارتی بابت آنچه بر سر فوتبال آورده، پای میز محاکمه کشیده خواهد شد برای پاسخگویی به مدیریت ضعیف و تصمیماتی که برای فوتبال گرفته است!

از آشفتگی این روز‌های فوتبال و بلاتکلیفی تیم ملی و اوضاع نگران‌کننده امید‌ها در راه المپیک هم که بتوان گذشت، از پرونده‌های مالی و قرارداد‌های مسئله‌داری که رئیس مستعفی طی دوران ریاست خود بسته و پرونده پرماجرا و مبهم ویلموتس هم نمی‌توان به سادگی گذشت. پرونده‌هایی که بدون شک داستان‌هایی طولانی برای فوتبال ایران در پی خواهد داشت و نمی‌توان پذیرفت که تاج به واسطه استعفا بابت شرایط جسمی که دارد شانه از زیر بار مسئولیت آن‌ها خالی کند، چراکه اوضاع جسمی و روحی فوتبال اگر از شرایط این روز‌های جناب رئیس سابق بدتر نباشد بهتر هم نیست.

بدون تردید منتقدان تاج هم امروز خواهان بهبود هرچه سریع‌تر او هستند و هیچ‌کس از شرایط این روز‌های رئیس پرحاشیه فدراسیون فوتبال که حالا باید عنوان او را با پسوند مستعفی بخوانیم خوشحال نیست، اما شرایط تاج و بیماری او دلیل قانع‌کننده‌ای برای فرار از واقعیت و عدم پاسخگویی بابت مدیریت ضعیفی که طی این چند سال‌داشته، نیست. مدیریت ضعیفی که از پرونده‌های باز آن می‌توان به داستان ویلموتس اشاره کرد که هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چه عواقبی برای فوتبال ایران خواهد داشت. هرچند که پرونده ویلموتس با وجود تمام ابهامات و نقطه‌های تاریکی که دارد تنها پرونده پرحرف و حدیثی نیست که در دوران مدیریت تاج تشکیل شده و بدون تردید عواقب سنگینی هم برای فوتبال ایران به دنبال خواهد داشت.

شاید تاج که با وجود بازنشستگی تلاش زیادی کرد برای گرفتن مجوز و نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال امروز به این نتیجه رسیده باشد که برای سلامتی خودش هم که شده باید صندلی ریاست را تحویل بدهد. اما بدون تردید این مسئله نباید مانعی باشد برای پاسخگویی او به افکار عمومی و مهم‌تر از همه نهاد‌های بازرسی بابت آنچه امروز به لطف مدیریت او گریبان فوتبال ایران را گرفته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
در این مورد با شما هم عقیده ام که در کشور ما نه آقاي تاج که تقريبا همه مديران از مصونیتی برخوردار هستند که به خود اجازه می دهند هر کاری کنند و بعد راحت با یک استعفا از مهلکه نجات یابند
باید دید چه کسی این مصونیت را به مدیران می دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار