کد خبر: 982746
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
مردان فریبکار که در پوشش فروشندگی دوره‌گرد با نصب اسکیمر روی دستگاه کارتخوان حساب مشتریانشان را خالی می‌کردند و از این راه ۲‌میلیارد تومان به جیب زده‌اند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده همزمان با طرح شکایت‌های مشابه علیه اعضای این باند از مدتی قبل در دستور کار مأموران پلیس فتای کرج قرار گرفت. شاکیان گفته بودند در حالی که کارت عابربانک در اختیار خودشان بوده حسابشان خالی شده‌است. یکی از شاکیان توضیح داد: در مسیر رفتن به خانه‌ام از یک خودروی وانت دوره‌گرد مقداری بسته خریدم و پول آن را با دستگاه کارتخوانی که فروشنده داشت، حساب کردم و به خانه‌ام رفتم. البته رمز کارت را به فروشنده گفتم و او خودش آن را وارد کرد. به هر حال چند ساعت بعد متوجه شدم که ۳۰۰‌میلیون‌تومان پولی که در حسابم داشتم، برداشت شده‌است. اول به سراغ مدارکم رفتم و دیدم که کارت عابربانکم سر جایش است و حالا از کسی که به حسابم دستبرد زده است، شکایت دارم.

شاکی دیگر هم گفت: من در مسیر رفتن به خانه‌ام از یک خودروی وانت دوره‌گرد چند کیلو گوجه خریدم و به خانه رفتم. ساعتی بعد پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد که همه موجودی حسابم برداشت است.

در حالی که هر روز بر تعداد شکایت‌ها اضافه می‌شد، کارآگاهان پلیس فتا با بررسی شکایت‌های مطرح شده متوجه شدند که حساب همه شاکیان بعد از خرید از یک وانتی دوره‌گرد خالی شده‌است، بنابراین احتمال دادند که فروشندگان دوره‌گرد در برداشت از حساب شاکیان نقش داشته‌باشند. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که فروشندگان دوره‌گرد تحت تعقیب قرار گرفتند. بعد از شناسایی سه مرد مظنون تحقیقات نشان داد که پول‌زیادی به حساب‌های آن‌ها واریز شده‌است. کارآگاهان در جریان بررسی حساب‌ها متوجه شدند که سه مظنون با انتقال پول‌ها به حساب‌های دیگر اقدام به خرید طلا، گوشی‌تلفن همراه و لوازم گرانقیمت دیگر کرده‌اند. بعد از آن بود که فروشگاه‌هایی که از آن خرید شده‌بود، شناسایی و کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته آن، خریداران را شناسایی کردند. شاکیان بعد از دیدن تصاویر آن‌ها تأیید کردند که خریداران همان فروشندگان دوره‌گرد هستند. پس از به دست آمدن این اطلاعات بود که سه‌فروشنده دوره‌گرد به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند. تحقیقات بعدی نشان داد که متهمان با اجاره کردن سوپرمارکتی در یکی از شهر‌های شمالی شیوه خود را عوض کرده و در حال حاضر در محل کسب خود مشغول کپی کردن کارت مشتریان و دستبرد به حساب‌های آن‌ها هستند که هر سه نفر را بازداشت کردند.

اعضای باند در بازجویی‌ها به سرقت از حساب مشتریان خود اعتراف کردند و گفتند از مدتی‌قبل تصمیم گرفتند به این شیوه به حساب مشتریان خود دستبرد بزنند. آن‌ها گفتند ابتدا در پوشش فروشنده دوره‌گرد کارت عابربانک شاکیان را با نصب دستگاه اسکیمر روی دستگاه کارتخوان خود کپی کرده و بعداً از حساب آن‌ها برداشت کرده‌اند. متهمان همچنین گفتند: مدتی بعد از آن محل کارمان را تغییر دادیم و با پول‌هایی که به جیب زده‌بودیم راهی شهری در شمال کشور شده و با راه‌اندازی یک مغازه سوپرمارکت این بار هم به همان شیوه کارت عابربانک مشتریان را کپی کرده و در حالی که رمز آن را هم در دست داشتیم اقدام به خرید طلا، ارز یا کالا می‌کردیم تا اینکه بازداشت شدیم.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در حال حاضر ارزش ریالی پرونده ۲ میلیارد تومان است و ۷۵۳‌نفر از شاکیان در نقاط مختلف کشور شناسایی شده‌اند. وی ادامه داد: دو عضو دیگر از این باند هم که در کار پولشویی فعال بودند، شناسایی و بازداشت شده‌اند. سرهنگ اقبالی گفت: از مخفیگاه متهمان تعدادی دستگاه اسکیمر، گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، پرینتر مخصوص چاپ روی کارت‌های بانکی، ۳۲‌کارت بانکی متعلق به اشخاص مختلف، ۹۴‌کارت بانکی خام برای دریافت موجودی از حساب شاکیان و ۵۴‌کارت خام بانکی استفاده نشده، کشف شده‌است. وی از کسانی که به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند درخواست کرد برای پیگیری پرونده به پلیس فتای استان البرز در میدان طالقانی کرج مراجعه‌کنند. سرهنگ اقبالی به شهروندان هشدار داد که انجام عملیات بانکی از سوی مشتریان و دقت در هنگام خرید می‌تواند از کپی شدن کارت بانکی جلوگیری کند؛ چرا که وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی باشد به طوری که در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار