کد خبر: 980878
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
روزنامه آرمان، از رسانه‌های اصلاح‌طلب در صفحه یک دیروز خود تیتر زده بود: «روز بی‌رونق دانشگاه‌ها» و زیر تیتری زد که روشن می‌کند منظورش از بی‌رونق چیست: «رئیس جمهور به دانشگاه تهران نرفت!» در گزارش این روزنامه آمده: «مراسم روز دانشجو در شرایطی برگزار شد که نه سخنرانان بنابر سلیقه دانشجویان انتخاب شده بودند و نه آن شور و حرارت هر ساله در دانشجویان مشاهده می‌شد. اصلاح‌طلبان که اغلب با موانعی برای حضور در دانشگاه روبه‌رو بوده‌اند، رئیس‌جمهور نیز پس از سلسله حوادثی که در مراسم آیین بازگشایی دانشگاه‌ها اتفاق افتاد، ترجیح داد به دانشگاه نرود و با دانشجویان روبه‌رو نشود. این در حالی است که پس از اعتراضات علیه رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتی اعلام کرده بود: «رئیس‌جمهور تأکید کردند در ۱۶ آذر پاسخگوی سؤالات و اعتراضات دانشجویان خواهند بود».

روشن نیست در حالی که مدیریت دانشگاه‌ها دست اصلاح طلبان است، چطور مدعی می‌شوند که برای حضور در دانشگاه با مانع روبه‌رو هستند! از طرفی انتخاب سخنرانان هم بنابر دعوت خود دانشجویان است و نمی‌شود، چون سخنرانان دو مراسم اصلی دانشگاه‌ها از جناح سیاسی مدنظر روزنامه آرمان نبوده‌اند، آن‌ها را خلاف خواست دانشجویان دانست. این تصور هم که دانشجویان صرفاً علاقه‌مند به گفتگو با یک جناح هستند و باب گفتگو را با شخصیت‌های جناح دیگر بسته‌اند، توهین به دانشجویان است. نگاه دانشجویی را نباید نگاه جناح‌بندی سیاسی دانست.

از قضا برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و محمدباقر قالیباف در دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی، بسیار پرشور و با حضور جمعیت زیادی از دانشجویان و با افکار و عقاید متفاوت همراه بود. روحانی البته همچون حامیان اصلاح‌طلبش ترجیح داد روز ۱۶ آذر در دانشگاهی حاضر نشود که با توجه به عملکرد دولت و مجلس، ترس از حضور در فضای پرسشگری قابل درک است!

بی‌بی‌سی فارسی در روز دانشجو تلاش کرد که فضای دانشگاه‌ها را صرفاً فضای اعتراضی علیه نظام بداند و مدام فیلم و خبر ارسالی از تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌ها می‌فرستاد؛ تجمعاتی که یک دهم دانشجویان حاضر در سخنرانی آیت‌الله رئیسی هم نبودند! روزنامه آرمان، اما حتی قدر بی‌بی‌سی هم نتوانسته خوراک خبری از تجمعات جور کند و به نظر می‌رسد از این حیث هم روز دانشجو برای‌شان بی‌رونق بوده و مأیوسانه می‌نویسد: «در برخی دانشگاه‌ها علاوه بر برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده، برخی دانشجویان اقدام به برگزاری تجمعاتی کردند که البته بدون حاشیه خاصی نیز به اتمام رسیدند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار