کد خبر: 979555
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
زوج جوان که با همدستی یکی از دوستانشان با پرسه در شهر‌های مختلف اقدام به سرقت منازل کرده و پول میلیاردی را صرف خوشگذرانی می‌کردند پس از سه سال بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، تحقیقات کارآگاهان اداره‌هفدهم پلیس‌آگاهی تهران برای بازداشت این سه متهم از سال‌۹۵ و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه سرقت منازل در نقاط مختلف تهران به جریان افتاد. تحقیقات پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته حکایت از این داشت که سارقان دو مرد و یک زن هستند که در جریان سرقت از خانه‌ها اقدام به دزدیدن پول و طلا و اشیای گرانقیمت کرده و متواری می‌شوند. یکی از شاکیان که شامگاه ۱۳‌دی سال‌۹۵ خانه‌اش هدف سرقت قرار گرفته بود وارد کلانتری‌۱۳۳ زیبا‌شهر شد و گزارش سرقت را اعلام کرد. او گفت: ساعت ۱۲ ظهر بود که همراه خانواده‌ام خانه را ترک کردم. ساعت ۹‌شب وقتی به خانه برگشتم متوجه شدم که قفل در ورودی تخریب شده است. وارد که شدم دیدم خانه به هم ریخته است. فهمیدم که دزد به خانه زده است. در بررسی بیشتر فهمیدم که سرویس‌های طلا، تعدادی سکه طلا و مقداری پول نقد که داخل خانه داشتیم سرقت شده است.

تلاش کارآگاهان پلیس برای بازداشت سارق یا سارقان، اما با بن‌بست مواجه شده بود تا اینکه به کارآگاهان پلیس خبر رسید یکی از سارقان در شهرستان رشت بازداشت شده و به سرقت‌های سریالی از منازلی در تهران و چند شهر دیگر هم اعتراف کرده‌است. علی ۲۳‌ساله وقتی به اداره‌هفدهم پلیس‌آگاهی تهران منتقل شد به سرقت‌های سریالی با همدستی دوستش شاهین ۲۵‌ساله و همسر او مریم ۳۰‌ساله اعتراف کرد. علی گفت: من بیکار و به مصرف شیشه و هروئین اعتیاد داشتم تا اینکه به پیشنهاد شاهین و همسرش که از بچه‌محل‌هایم بودند، باند سرقت را تشکیل دادیم. بعد از شناسایی خانه‌هایی که کسی داخل آن نبود من و شاهین با تخریب در وارد می‌شدیم و مریم هم داخل ماشین منتظر ما می‌ماند. بعد از ارتکاب سرقت هم از محل فرار می‌کردیم. پول‌های سرقتی را هم بین خودمان تقسیم و با آن تفریح می‌کردیم. متهم ادامه داد: برای اینکه به دست پلیس تهران گرفتار نشویم به شهر‌های مختلف می‌رفتیم و به همین شیوه از خانه‌های مردم آن شهر‌ها سرقت می‌کردیم. متهم گفت: من با پول‌های سرقتی برای خودم یک پژو‌۲۰۶ خریدم و خانه‌ای مجردی هم اجاره کرده بودم تا اینکه بازداشت شدم. با اطلاعاتی که علی در اختیار کارآگاهان پلیس گذاشت سوابق شاهین و مریم هم بررسی شد. تحقیقات نشان داد که زوج جوان هر دو از مجرمان سابقه‌دار هستند. شاهین هم به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشت و قبلاً به اتهام آدم‌ربایی و سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بود. همسرش مریم هم قبلاً به اتهام سرقت و حمل مواد مخدر بازداشت شده بود. در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه شاهین و مریم در اسلامشهر شناسایی شده و هر دو بازداشت شدند. زوج جوان هم در بازجویی‌ها حرف‌های علی را تأیید و اعتراف کردند که با همدستی هم از خانه‌های زیادی در مناطق نارمک، نازی‌آباد، یافت‌آباد، عبدل‌آباد، دولت‌آباد و مشیریه سرقت کرده‌اند. شاهین همچنین گفت: علاوه بر این مناطق از منازلی در شهر‌های رشت، اردبیل، اسلامشهر، شهرزیبا سرقت کرده‌اند. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت مالخر پرونده هم خبر داد و گفت: ارزش ریالی پرونده در حال حاضر یک میلیارد تومان است. وی ادامه داد: به دستور بازپرس شعبه ۸ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار