کد خبر: 963098
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
استاندار گلستان پیشنهاد کرد مراسم جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در مناطق سیل‌زده شهر آق‌قلا برگزار شود تا قدری باعث شادی مردم این شهر شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: استانداران و مدیران ارشد پنج استان شمالی کشور که جنگل‌های هیرکانی در آن‌ها واقع شده است روز گذشته در سازمان میراث فرهنگی گرد هم آمدند و بر عزم ملی برای حفاظت از این مناطق و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها تأکید کردند. در این نشست هادی حق‌شناس استاندار گلستان با اشاره به برگزاری جشن ملی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی خواستار برگزاری این جشن در شهر سیل‌زده آق قلا شد و این کار را باعث تقویت روحیه و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی در این استان خواند.
در این نشست، محمد حسین طالبیان معاون میراث سازمان میراث فرهنگی گفت: «بعد از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی الزاماتی برای صیانت هر چه بیشتر از این اثر طبیعی مهم داریم که از آن جمله می‌توان به جابه‌جایی جاده ترانزیتی در استان گلستان، ساماندهی محل‌های نگهداری دام‌ها در حریم جنگل‌های هیرکانی، تجهیز پایگاه‌های ملی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی به تجهیزات روز برای پایش مناسب جنگل، افزایش منابع اعتباری برای ساماندهی و کنترل قاچاق چوب و افزایش نیرو‌های حفاظتی، اختصاص ردیف اعتباری خاص برای جنگل‌های هیرکانی و ارائه خدمات اکوسیستمی جنگل اشاره کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار