کد خبر: 961414
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
سرهنگ مصطفی نجمی
تلفن همراه ابزاری بسیار مفید در زندگی روزمره است.، اما اگر همین وسیله مفید در هنگام رانندگی استفاده شود، توجه رانندگان را از کار اصلی خود که همان رانندگی است باز می‌دارد و قدرت مهارت و عکس‌العمل مناسب را از آنان سلب می‌کند.
براساس تحقیقات انجام شده رانندگانی که هنگام رانندگی از تلفن همراه یا هندزفری استفاده می‌کنند دچار نوعی نابینایی در قدرت و میدان دید خود می‌شوند که بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین است. تصادفات ناشی از استفادة تلفن همراه هنگام رانندگی، مختص ایران نیست و این سوانح نشان‌دهنده بروز حوادث بسیاری در دنیا بر اثر استفاده از تلفن همراه است. چه بسیار حوادث رانندگی که به علت استفاده از تلفن همراه ایجاد می‌شود و نه تنها برای رانندگان خودرو‌های حاضر در صحنه، درد سر می‌سازد، بلکه ترافیک و راه بندان نیز ایجاد می‌کند.
استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن همراه در حین رانندگی باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده می‌شود و حواس تحت‌تأثیر مکالمات قرار می‌گیرد و نیمی از توجه به مکالمه با تلفن همراه جلب می‌شود و آن گاه فقط ۵۰ درصد حواس راننده به رانندگی است، در حالی که هنگام رانندگی باید توجه مضاعفی داشته‌باشید تا حادثه‌ای پیش نیاید.
سعی کنید از تلفن همراه تنها در هنگام پارک بودن و ایستادن وسیله نقلیه استفاده کنیم یا آن را جهت پاسخگویی به سایر سرنشین‌های خودرو دهید و این امر را در خود نهادینه کنید. تلفن همراه خود را قبل از حرکت روی پیغام‌گیر گذاشته تا پس از توقف در محل مناسب پیام‌ها را گوش کنید.
حال بهتر است بدانیم چگونه می‌توان از ایجاد تصادفاتی که به دلیل استفاده از تلفن همراه ایجاد می‌شود، جلوگیری کرد؟
عادت کنید برای صحبت با تلفن همراه توقف کنید، از سرنشینان خودرو بخواهید پاسخگوی تلفن همراه باشند، قبل از حرکت تلفن همراه خود را روی پیغام بگذارید و زنگ تلفن را در حالت بی‌صدا (Silent) قرار دهید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار