کد خبر: 903276
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته به منظور اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ۶ هزار مددجوی کمیته امداد استان اردبیل با حضور در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، منصور سیفی در جلسه بررسی وضعیت مددجویان کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: به منظور اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی سال گذشته 6 هزار مددجوی کمیته امداد استان اردبیل با حضور در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به این که مهم‌ترین اولویت ما خودکفایی و خارج کردن مددجویان از چرخه حمایتی است افزود: انتظار می‌رود در این زمینه با حمایت و همکاری خیران بتوانیم شرایط مناسبی برای ارائه آموزش‌های لازم به آنان ارائه دهیم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: این کارگاه‌ها با هدف استعدادیابی و مهارت‌آموزی بر این حسب در دستور کار قرار گرفته که به طور حتم سبب افزایش ایجاد اشتغال پایدار و میزان مهارت‌های آن‌ها می‌شود و در نهایت کاهش اسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

سیفی با اشاره به این که خودکفایی زن سرپرست خانوار از مهم‌ترین اولویت‌های این مجموعه است تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده سه هزار و 537 نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این مجموعه نیز از این کارگاه‌ها بهره‌مند شده‌اند که این موضوع سبب توسعه مشاغل خانگی در سطح استان شده است.

وی از اجرای طرح استعدادسنجی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی همراه با مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم در این زمینه به منظور وارد بازار کار کردن این افراد مد نظر قرار گرفته و انتظار می‌رود با ادامه این روند بتوانیم زمینه خودکفایی و استقلال آنان را فراهم کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان روستایی از دیگر رویکردهای مهم این مجموعه است که به همین منظور سه هزار و 440 نفر از مددجویان روستایی و مرزنشین در سطح استان از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند و امیدواریم این موضوع در کاهش مهاجرت روستائیان نیز نقش بسزایی داشته باشد.

سیفی با بیان این که دامپروری نیز به عنوان یکی از پایه‌های مهم اجرای این طرح مهم محسوب می‌شود افزود: استفاده از ظرفیت استان با قابلیت‌های مناسبی که دارد می‌تواند در این راستا نقش بسزایی داشته باشد که به طور حتم برگزاری این کارگاه‌ها به طور هدفمند تاثیرگذاری بسزایی در استفاده از این قابلیت‌ها به دنبال دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر