کد خبر: 889523
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
تسلیم رهبریم که طوفان نمی‌کنیم
پیام راهپیمایی وحدت آفرین امروز مردم در سراسر ایران اسلامی خطاب به مسؤولانی که کاخ‌نشین شده و به اشرافی‌گری روی آورده‌اند، این است که مسؤولان خیال نکنند که ملت ایران از عملکرد آنان راضی هستند بلکه این ملت تسلیم رهبرند که طوفان نمی‌کنند.
این روزها فرصت‌طلبان و ایادی داخلی دشمنان خارجی در کمین بودند تا از اعتراضات و  مطالبات اقتصادی به حق مردم ایران اسلامی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، فرصت را غنیمت دانسته و با تحریک برخی از افراد ناآگاه باعث شدند تا شاهد شلوغی‌ها، اغتشاشات و تخریب اموال عمومی در برخی از شهرهای کشورمان باشیم.

طی دو روز اخیر مردم ایران اسلامی صف خود را از این آشوبگران جدا کرده و در راهپیمایی گسترده از این اقدامات اعلام برائت کرده و نشان دادند که آنها نیز به وضعیت اقتصادی کشور اعتراض دارند ولی هرگز دست به تخریب و آشوب در کشور نمی‌زنند.

امروز مردم ولایت‌مدار آذربایجان‌شرقی و تبریز هم‌ پا به پای سایر اقشار مردم در سراسر کشور ضمن تجدید میثاق با ولایت، بر عهد و پیمان خود با ولایت فقیه  تاکید کرده و بر استمرار راه ولایت فقیه در کشور مهر تائید زدند.

احمدی یکی از شهروندان تبریزی که به همراه خانواده خود در راهپیمایی وحدت‌آفرین شرکت کرده است،  می‌گوید: این افرادی که امروز در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند فقط به عشق رهبر آمده‌اند.

وی افزود: دولتمردان اشتباه نکنند،کسی از عملکرد آنان راضی نیست، مردم در سراسر کشور تحت فشار اقتصادی مالی شدید هستند و تحمل این وضعیت برایشان غیرقابل تحمل است.

احمدی ادامه داد: چطور ممکن است در کشور اسلامی فردی حقوق بالای 20 میلیون تومان دریافت کند و یک معلم، یک کارگر و خیلی از اقشار مردم حقوق یک میلیونی دریافت کنند.

فاطمه رضایی نیز به همراه فرزند خردسال خود که در نماز جمعه امروز شرکت کرده و در صف راهپیمایی حضور داشت، می‌گوید: لایحه بودجه سال 97 باعث افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم شده است، خود این آقایان که از قطع یارانه‌ها حرف می‌زنند، قیمت بنزین را افزایش می‌دهند و به تبع آن حامل‌های انرژی نیز گران می‌شود، بگویند آیا می‌توانند با حقوق یک‌میلیون تومان از عهده این همه خرج و مخارج برآیند.

وی افزود: مردم دیگر تحمل این همه فاصله طبقاتی را ندارند، مردم دیگر از مدیرانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و مردم را نیز به حساب نمی‌آورند،نفرت دارند.

 رضایی خاطرنشان کرد: زمزمه افزایش قیمت بنزین و قطع یارانه‌ها اقشار آسیب‌پذیر مردم را بیشتر از همیشه تحت فشار قرار می‌دهد و همه این عوامل در کنار بیکاری گسترده در کشور، تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران دست به دست هم می‌دهد تا مردم دیگر از این وضعیت خسته شده و دست به اعتراض بزنند.

یکی از دیگر شهروندان تبریزی با اشاره به اعتراضات اقتصادی مردم و سوءاستفاده برخی آشوبگران نیز گفت: مطالبات اقتصادی مردم به حق بوده و نباید از آن به راحتی عبور کرد ولی برخی افراد مطالبات اقتصادی مردم را وارد فازهای بیراهه کرده و به یک آشوب سیاسی تبدیل کردند و باعث شدند در دل گلایه‌های اقتصادی مردم عده‌ای نیز شعارهای هنجارشکنانه و ساختارشکن سر بدهند.

وی افزود: ما امروز به خیابان‌ها آمده‌ایم تا بگوییم ما هم مشکل اقتصادی داریم و کمر ما زیر بار فشار اقتصادی خم شده است ولی در کنار آن می‌خواهیم، بگوییم ما به این راحتی از نظام اسلامی و خون‌های پاکی که در به ثمر رساندن آن ریخته شده است، کوتاه نمی‌آییم.

این شهروند تبریزی خاطرنشان کرد: ما امروز آمده‌ایم تا به رهبر عزیزمان بگوییم هر چند گرانی، فاصله طبقاتی، تجملات و اشرافی‌گرایی مسؤولان نظام  مردم را به تنگ آورده است ولی ما اهل کوفه نیستیم که ولایت را تنها بگذاریم، ما همچنان پشت سر ولی فقیه خود ایستاده‌ایم.

امروز در راهپیمایی وحدت‌‌آفرین مردم تبریز همه اقشار مردم حضور دارند، خانواده محترم و معزز شهدا، جانبازان،جامعه دانشگاهی،روحانیت مبارز، دانشجویان، عموم مردم، زنان و دختران، فرهنگیان همه و همه به عشق رهبر آمده‌اند و اعلام می‌کنند که صف مردم از از صف آشوبگران و اغتشاش‌گران جداست.

آنها آمده‌اند تا به ایادی داخلی دشمنان خارجی اعلام کنند، «این گردبادهای به غیرت در آمده،‌ تسلیم رهبرند که طوفان نمی‌کنند».

 مادر شهیدی که عکس فرزند دلبند شهیدش را در دست گرفته با اشاره به شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌گوید: هنوزم هم عطر و یاد شهدای عزیزمان در شهر و کوچه‌هایمان پابرجاست، هنوز هم مادران و پدران شهدا در شهرهایمان نفس می‌کشند، با حضور این پدران و مادران چگونه دشمن خیال می‌کند که با به آتش کشیدن چند سطل زباله و سروصدا کردن چند جوان ناآگاه که از آسوی مرزها خط می‌گیرند، می‌توانند حکومت اسلامی را ساقط کنند.

این مادر شهید ادامه داد: من هم می‌گویم که مسؤولان دچار اشرافی‌گری شده‌اند و این همان آفتی است که حضرت امام خمینی (ره) در باره آن هشدار داده و همیشه می‌فرمود: مسؤولان  از اشرافی‌گری به دور باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات موجود ولی باز هم مردم ایران به صورت آگاهانه در صحنه نظام و انقلاب حضور دارند و اگر مشلات اقتصادی نباشد آنها همچنان حامی مسؤولان و نظام اسلامی هستند.

 دانشجویان و دانش‌آموزان نیز در راهپیمایی وحدت‌آفرین پانزدهم دی ماه حضور فعال دارند و با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی صحنه‌های زیبایی آفریده‌اند.

مینا و سارا دختران دانشجویی هستند که در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل می‌کنند و از ناآرامی‌های موجود در چند روز اخیر در کشور دل خوشی ندارند.

سارا با اشاره به تخریب اموال عمومی توسط آشوبگران در نقاط مختلف کشور گفت: مگر با تخریب اموال عمومی کاری از پیش می‌رود، شماها که اموال عمومی مردم را آتش زده و تخریب کردید مگر شما فردا از همان اموال عمومی استفاده نمی‌کنید؟ متروی تهران را تخریب کردید، آیا شما از مترو استفاده نمی‌کنید؟

وی با اظهار تاسف از این موضوع می‌گوید: اموال عمومی و بیت‌المال حق همه مردم است و باید خسارتی که این افراد به بیت‌المال وارد کرده‌اند، پرداخت کنند.

مینا نیز  گفت: برخی از افرادی که در سطح شهرها به آشوب‌ها دامن زدند همان افرادی بودند که ان سوی مرزها خط می‌گرفتند و گوش‌های‌شان را به دهان آنها چسبانده‌اند تا ببینند آنها چه خط و مشی را برای آنان تصویر می‌کنند.

در ادامه  با یک خانمی هم‌صحبت می‌شوم که دو پسر جوان با تحصیلات کارشناسی ارشد در خانه دارد، وی می‌گوید: هر دو پسرم با داشتن تحصیلات کارشناسی ارشد بیکار هستند و هر کجا که می‌رویم انگار درها به رویمان بسته شده است، به هر اداره یا سازمانی مراجعه می‌کنم، می‌گویند خانم کار نیست، همه جا در کشور رکود است.

وی ادامه داد: با این که هر دو پسرم بیکار هستند ولی هیچ‌وقت ما در کشور آشوب نکرده و اموال عمومی را تخریب نمی‌کنیم، من و خانواده‌ام نیز به این حجم گسترده بیکاری اعتراض داشته و از مسؤولان انتظار داریم  به جای این که هر روز به مردم وعده بدهند، کمی نیز به گفته‌هایشان عمل کنند.

این شهروند تبریزی تصریح کرد: افزایش سرسام‌آور گرانی‌ها و موج عظیم بیکاری باعث نارضایتی عمومی در کشور شده است، مردم می‌خواهند مسؤولان خودشان را جای مردم بگذارند و ببینند با این شرایط کدام جوان می‌تواند ازدواج کند و تولید نسل ادامه داشته باشد.

علی – م نیز از شهروندانی است که با فرزند کوچک خود  به راهپیمایی آمده است و به  می‌گوید: فاصله طبقاتی و اشرافی‌گری و لاکچری‌های آقازاده‌ها در کشور به حدی زیاد شده است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها در مورد پیامدهای خطرناک این فاصله طبقاتی و حاکم شدن روحیه اشرافی‌گری در بین مسؤولان هشدار داده‌اند ولی برخی از این مسؤولان هیچ ترتیب اثری به صحبت‌های مقام معظم رهبری ندادند.

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی مدیران در نظام اسلامی تصریح کرد: مگرآقایان از عدالت دم نمی‌زند، پس کجا رفت آن شعارهای عدالت‌خواهانه و مساوات از آن صحبت می‌کردند.

این شهروند تبریزی که در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است، ادامه می‌دهد: آدم وضعیت فعلی برخی مسؤولان را با  دو دهه اول انقلاب مقایسه می‌کند، اصلا باورکردنی نیست که این مسؤولان چرخش 360 درجه‌ای در باورها و اعتقادات خود داشته‌اند.

وی ادامه می‌دهد: این همان آفتی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن هشدار داده‌اند و بارها مسؤولان نظام اسلامی را از وارد شدن به ورطه اشرافی‌گری و کاخ‌نشینی برحذر داشته‌اند.

با این وجود باید گفت تمام مسؤولان نیز می‌دانند اعتراضات مردم و مطالبات اقتصادی آنها به حق و قانونی است، تا زمانی که مسؤولان نخواهند در کشور خود را به جای مردم گذاشته و از زاویه دید آنها به مشکلات و معضلات اقتصادی مردم نگاه کنند، چگونه می‌توانند از مردم بخواهند که اعتراض نکنند.

تعطیلی روز به روز کارخانجات و کارگاه‌ها، افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها، تورم در کشور و داشتن جوانان تحصیل‌کرده بیکار که سرمایه‌های عظیم انسانی در کشور محسوب می‌شوند، همه دست به دست هم می‌دهد تا موجی از اعتراضات گسترده در کشور شکل بگیرد و مسؤولان در برابر عموم مردم باید پاسخگو باشند.


نگارنده: معصومه درخشان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر