کد خبر: 839183
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه زمانِ برای تحقق وعده های کاهش ترافیک و آلودگی هوا فرا رسیده است و در این راستا باید به اقدامات پیشگیرانه، فرهنگسازی و برخورد با عوامل تهدید کننده سلامت محیط زیست سرعت بخشید.

محمود دادگو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اگر مباحثی همچون ترافیک و آلودگی هوا در سال های گذشته تحت عنوان نگرانی مطرح بود اما اکنون از مرز بحران و خطر نیز گذشته اند و شاهد ایجاد خسارت های سنگین جانی و مالی هستیم و اگر دست بجنبانیم، آینده ای مبهم پیش روی این کلانشهر قرار خواهد گرفت.

 وی با بیان اینکه افتتاح ایستگاه های مترو نیاز اصلی کرج در شرایط کنونی است، بیان داشت: تنها با انتقال بخشی از ترددها به اعماق زمین می توان به وضعیت نگران کننده ترافیک در خیابان های شهر پایان بخشید و در این راستا از مسئولان ملی و استانی تقاضا می شود برای تعیین تکلیف پیمانکار این مشخص مدیریت شهری را یاری کنند.

 این مسئول شهری با تاکید بر اینکه در مباحث زیست محیطی همچون دفن سنتی زباله ها و نخاله ها نیز دچار مشکلات عدیده ای هستیم، خاطر نشان کرد: اکنون حلقه دره به یک تهدید زیست محیطی تبدیل شده و کارشناسان نیز نسبت به احتمال نشتِ شیرابه زباله ها به آب های زیرزمینی هشدار داده اند و با توجه به قرار گرفتن این گورستان زباله ها در مسیر بادهای غربی، اکنون کرج با تهدیدهای جدی زیست محیطی مواجه شده است.

 دادگو در عین حال گفت که به دلیل ضعف زیرساخت های شهر و شهروند الکترونیک، شاهد تردد گسترده شهروندان به منظور بهره مندی از خدمات نهادهای دولتی و خدمت رسان هستیم که بخشی از ترافیک روزانه نیز مرتبط با ترددهای غیر ضروری است و انتظار می رود که در این زمینه برنامه ریزی مناسب صورت پذیرد تا بخشی از مشکلات شهری فروکش نماید.

 وی در پایان از تعطیلی موقت پنج شنبه ها به عنوان اقدامی قابل دفاع و همسو با دغدغه های زیست محیطی یاد کرد و از استاندار البرز تقاضا نمود با استفاده از اختیارات قانونی نسبت به پاسخگویی مقتضی به این مطالبه راهبردی مردم اقدام نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار