کد خبر: 793327
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شبهه‌سازی در فضای مجازی روز به روز در حال فراگیر شدن است.

به گزارش جوان از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در جمع مردم شهر فخرآباد اظهار کرد: سخن گفتن بسیار شیرین است و آسان اما عمل کردن و به واقعیت رساندن آن کاری بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: باید در جامعه تحت تاثیر برخی شرایط قرار نگیریم و تربیت و الگوی اسلامی را در کارهایمان مد نظر قرار داده و سخنان ائمه را الگوی زندگی خود قرار داده و به آن ارزش بگذاریم نه اینکه صرفا در ولادت‌ها و وفات‌ها با شیرینی و حلوا یاد آنها را گرامی بداریم.

امام جمعه اردبیل گفت: در جامعه امروزی کارهای بزرگی انجام داده‌اند که یکی از آنها مرجعیت فرهنگی است که در آن آداب زندگی را به ما نشان می‌دهد.

عاملی افزود: متأسفانه در جامعه امروزی شاهد این هستیم که بی‌احترامی به والدین رواج یافته که این نوع مسائل به دور از شأن و فرهنگ ماست.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید در مراسمات مذهبی فرزندانشان را نیز با خود همسو کرده و به این محفل‌ها بیاورند، بیان کرد: ما وظیفه داریم که آداب و رسوم زندگی را به فرزندانمان بیاموزیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متأسفانه برخی‌ها در شبکه‌های مجازی شبهه‌سازی می‌کنند و این امر در حال فراگیر شدن است که در این موضوع شاید بزرگان مسائل را بدانند اما جوانان و نوجوانان در تیررس این شبهه‌سازی‌ها هستند و ما باید جوانان را از این مسائل باخبر سازیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به مشکل نماز جمعه در این شهر اضافه کرد: بعد از بررسی‌هایی گرفتن حد شرعی در این شهر توسط دفتر امام جمعه مشگین‌شهر مشخص شد که حد شرعی پایین‌تر از امامزاده و نزدیک به جاده است.

وی ادامه داد: اگر مردم به برخی مسائل تعهد بدهند ما حاضریم بنایی را در این محل به کمک استاندار و فرماندار شهرستان مشگین‌شهر بنا کنیم تا مردم به راحتی در نمازهای جمعه با شور و حرارت فراوان حضور داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر