کد خبر: 792916
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
حاشيه‌نگاري ضيافت افطار رئيس‌جمهور با ورزشکاران در فاصله 45 روز تا المپيک
ديدار با رئيس‌جمهور در قالب ضيافت افطار، در اندک فرصت باقيمانده تا رقابت‌هاي المپيک، فرصتي طلايي بود تا جامعه ورزش يک بار ديگر خواسته خود را که همان توجه و نگاه ويژه دولت است يادآور شود. خواسته‌اي که البته روحاني به خوبي به آن واقف بود و اين را مي‌شد از صحبت‌هايش خواند.
دنيا حيدري
چهره‌هاي شناخته شده‌اي در سومين ضيافت افطار رئيس دولت يازدهم با اهالي ورزش ديده مي‌شد. از وزير ورزش و معاونانش تا رؤساي کميته‌هاي ملي المپيک و پارالمپيک، رؤساي فدراسيون‌هاي ورزشي، قهرمانان، ‌ورزشکاران، مربيان، پيشکسوتان و چهره‌هاي شناخته شده‌اي چون علي پروين، ‌علي دايي، ‌استيلي، ساعي، ‌تاج و ‌ليلا رجبي که آمده بودند براي بيان خواسته‌هاي جامعه ورزش و گرفتن قول مساعد از زبان رئيس‌جمهور براي مساعدت ويژه در روزهاي حساس باقيمانده تا يکي از بزرگ‌ترين تورنمنت‌هاي ورزشي دنيا.

نشست صميمانه با رئيس دولت، يک بار ديگر اين فرصت را براي جامعه ورزش به وجود آورد که نيازهايشان را به زبان بياورند. نيازهايي که پيشتر به طور مستقيم با وزير و معاون اول دولت در ميان گذاشته بودند و چيزي جز وعده‌هايي که عملي نشده، نشنيده بودند اما اين بار، خود رئيس دولت مقابل اهالي ورزش بود و مي‌توانستند نيازهايشان را مستقيم به رئيس قوه مجريه کشور بگويند. داورزني، ‌رئيس فدراسيون واليبال با اشاره به موفقيت‌هاي اخير واليبال در کسب سهميه المپيک و شکسته شدن طلسمي 52 ساله، تأکيد کرد که در اندک فرصت باقيمانده، نيازمند عنايت ويژه‌تر دولت هستيم: «در کنار حمايت‌هاي دولت، ‌فدراسيون‌ها به‌رغم مشکلات فراوان اهداف بلندمدت خود را در کسب سهميه المپيک و پارالمپيک به اجرا در آورده‌اند، اما 45 روز باقيمانده تا رويداد مهم المپيک، ‌عنايت ويژه‌تر دولت را مي‌طلبد تا قهرمانان بتوانند در اين ميدان بين‌المللي، براي کشور افتخارآفريني کنند. تا به اينجاي کار هم اگر حمايت دولت نبود موفق نمي‌شديم، اما اکنون به توجه بيشتري نياز داريم که اگر ميسر شود، از طرف خودم و تمام همکارانم قول مي‌دهم تمام تلاشمان را براي نشاندن لبخند روي لبان مردم ايران به کار مي‌بنديم.»

بعد از داورزني، نوبت سجاد مرداني بود که به نيابت از ورزشکاران، رئيس‌جمهور را مخاطب خواسته‌هاي جامعه ورزش قرار دهد: «به شما و همه مردم ايران اطمينان مي‌دهم که ورزشکاران سخت تلاش مي‌کنند که در ريو با کسب افتخار براي کشور، دل مردم را شاد کنند. رئيس‌جمهور محبوب، زمان درو فرا رسيده، از شما مي‌خواهيم کمک کنيد تا ورزشکاران بتوانند با موفقيت‌هاي خود موجب غرور و عزت مردم ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي ورزش شوند که اگر اينگونه شود، تلاش مي‌کنيم همانطور که در کسب سهميه رکوردشکني کرديم، ‌در کسب مدال هم رکوردشکني و دل مردم را شاد کنيم، اما براي رسيدن به اين مهم نيازمند حمايت و نگاه ويژه دولت هستيم.»

عشرت کردستاني، جانباز 50 درصد عضو تيم ملي واليبال نشسته بانوان ايران و پرچمدار کاروان پارالمپيک ريو و ساره جوانمردي بانوي قهرمان تيراندازي جانبازان ايران نيز به نمايندگي از ورزشکاران جانباز و معلول و بانوان ورزشکار کشور نيز در سخناني در مورد حضور موفق جانبازان و معلولين کشور در عرصه‌هاي بين‌المللي ورزش از جمله پارالمپيک اشاره و تأکيد کردند که کاروان پارالمپيک با کسب 89 سهميه براي ريو رکورد جديدي برجا گذاشته است. کردستاني با بيان اينکه حضور بانوان جانباز و معلول در پارالمپيک رشد سه برابري داشته، گفت: «بزرگ‌ترين افتخار من به عنوان يک زن ورزشکار ايراني در عرصه‌هاي بين‌المللي، حضور و افتخارآفريني براي کشور با حجاب اسلامي و حفظ ارزش‌هاي ديني و اسلامي است.» کردستاني و ساره جوانمردي نيز به نمايندگي از طرف بانوان ورزشکار کشور و همچنين ورزشکاران جانباز و معلول ايران، قول افتخارآفريني براي مردم کشور در پارالمپيک ريو 2016 داده و از رئيس‌جمهوري درخواست کردند که در مدت باقيمانده تا پارالمپيک، به حمايت و توجه به ورزش ادامه داده و حتي به صورت ويژه‌تر به اين مقوله نگاه کند.

روحاني نيز با شنيدن صحبت‌هاي اهالي ورزش‌، تأکيد کرد که دولت براي موفقيت ورزشکاران در المپيک و پارالمپيک همه تلاش خود را به کار بسته: «اساس و هدف ورزش، سلامت جسم و روح جامعه و مردم است. ورزش قهرماني باعث خلق افتخارات ملي است و هويت و فرهنگ واقعي ايران را به تصوير مي‌کشد و تبليغاتي که براي ايران‌هراسي مي‌شود را از بين مي‌برد. قهرمانان ايران زنجيرهاي تحريم را شکستند و پيروز شدند. پيروزي که به مفهوم پيروزي همه ملت ايران است نه فقط جامعه ورزشي آن. براي ورزشکاران المپيکي و پارالمپيکي کشور آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم که باز هم براي ملت ايران غرور و افتخار خلق کنند. ورزش علاوه بر سلامت و نشاط عمومي، صبر، مقاومت، ايستادگي و کار جمعي را هم به ارمغان مي‌آورد، افتخارآفريني ورزشکاران کشورمان در ميادين جهاني نه تنها باعث غرور و افتخار ملي که باعث اميدواري نيز مي‌شود و ساير ملت‌ها نيز به آن افتخار مي‌کنند. ورزش ايران يک ويژگي خاص دارد که شايد کمتر کشور در جهان داراي آن باشد و آن افتخارآفريني بانوان و زنان قهرمان ورزشکار کشورمان در صحنه‌هاي ورزشي با الگوي اسلامي است. رعايت اين الگوي اسلامي از طرف بانوان ورزش کشورمان از يکسو افتخاري براي ما در دنياي اسلام است و از سوي ديگر افتخاري براي ايستادگي بر مبناي فرهنگ و هويتمان محسوب مي‌شود. دولت تاکنون همه تلاش‌هاي خود را براي موفقيت و کسب سهميه المپيک به کار بسته و در مدت باقيمانده نيز اقدامات و کمک‌ها را براي موفقيت ورزشکاران کشوردر اين صحنه رقابت جهاني و خوشحالي مردم عزيز کشور انجام مي‌دهد.» البته روحاني پيش از اين نيز قول حمايت از المپيکي‌ها را در جلسه هيئت دولت و بعد از نامه خادم داده بود، اما تاکنون هيچ يک از وعده‌ها عملي نشده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار