کد خبر: 741763
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، گفت: بعد از توطئه های مختلف سیاسی، اقتصادی و...هم اکنون دشمن به این نتیجه رسیده که بااین ابزار نمی تواند برمردم غالب شود، بنابراین ازراه تغییرافکار وارد شده است

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، گفت: بعد از توطئه های مختلف سیاسی، اقتصادی و...هم اکنون دشمن به این نتیجه رسیده که بااین ابزار نمی تواند برمردم غالب شود، بنابراین ازراه تغییرافکار وارد شده است.

مسعود بصیری در همایش مدیران بسیج رسانه کشور در مجتمع فرهنگی بعثت کرمانشاه برگزار شد، به اهمیت فعالیت رسانه ها به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی اشاره کرد و گفت: دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی بسیار جدی است و این اهمیت و ضرورت دقت در کار رسانه ها در این عرصه را نشان می دهد.

وی با قرائت پیام سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج کشور در خصوص جنگ نرم، گفت: بنابر پیام سردار نقدی، امروز جنگ اصلی ما با دشمن عرصه افکار عمومی است و انقلاب اسلامی توانسته است قدرت مردم را بنمایاند و آن را در مقابل انواع توطئه های استعماری، کودتایی، تروریستی، اقتصادی، سیاسی و ... به نمایش بگذارد و بعد از ۳۶ سال از توطئه های مختلف، هم اکنون دشمن نیز به این نتیجه رسیده است که با این ابزار نمی تواند بر مردم غالب شود، بنابراین از راه تغییر افکار آنها وارد عرصه شده است.

وی افزود: در ادامه پیام سردار نقدی آمده است که دشمن تصمیم دارد با مدیریت افکار عمومی مردم را تسلیم و بر آنها به پیروزی برسد و ابزار این جنگ هم رسانه است و رسانه ها در خط مقدم این جنگ هستند.

مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ دغدغه های جدی دارند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: سردار نقدی نگاه ویژه ای به حوزه فرهنگ، خصوصا رسانه ها دارند و نگاه ها و دغدغه هایی که دارند و به ما می رسد، همان دغدغه هایی مقام معظم رهبری است و این نشان می دهد که ایشان به صورت جدی به این مقوله توجه دارند.

بصیری، یادآور شد: هم رهبر معظم انقلاب، هم سردار نقدی و هم کارشناسان حوزه فرهنگ، اهالی رسانه را خط مقدم مبارزه در جنگ نرم می دانند و این به آن معناست که ما اولین خطی هستیم که مقابل دشمن می ایستیم و اگر خدای ناکرده خط مقدم بشکند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سوالی است که رسانه ها باید به آن پاسخ دهند.

وی خطاب به رسانه ای ها استان کرمانشاه گفت: آیا ما برای خودمان این شان را قائل هستیم که خودمان را خط مقدم جبهه جنگ نرم بدانیم؟ یا نه باری به هر جهت در این عرصه کار می کنیم؟

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، وظیفه رسانه ها در این زمینه را بسیار سنگین دانست و گفت: اگر شان رسانه ای برای ما مهم است باید شرایط و شان خط مقدم را حفظ کنیم.

تیرخورده عرصه فرهنگی سرباز دشمن است

وی تصریح کرد: اگر کسی در خط مقدم جبهه نظام تیر بخورد، شهید می شود و اگر کسی در خط مقدم جبهه فرهنگی تیر بخورد دچار چه سرنوشتی می شود؟ آیا به او هم می گویند شهید شده؟ آیا کسی که در مقابل ماهواره ها و رسانه های دشمن واداده به او هم می گویند شهید شده؟

بصیری افزود: تفاوت خط مقدم جبهه نرم و تفاوت خط مقدم جبهه نظامی همین مسائل است و اگر کسی در جبهه نظامی تیر، گلوله یا ترکش می خورد و شهید می شد از سوی مردم تشییع می شد و باشکوه آن را به خاک سپرده و آن را گرامی می داشتند اما خیلی ها بودند که مدعی بودند در انقلاب فعالیت می کردند و در جنگ هم نبودند و به هر حال در خط مقدم جبهه فرهنگی شکست خورده و و دچار وادادگی شده اند، آیا ما آنها را هم تشییع می کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه ای کشور گفت: آیا در طول تاریخ کسانی که کشور را فروختند و خط مقدم را رها کردند و نسبت به دشمن وادادند و فریب دشمن را خوردند هم تشییع می کنیم و آنها را شهید می دانیم.

خسران شکست خوردن در جبهه فرهنگی به پشت جبهه نیز می رسد

وی با اشاره به گلوله ها و راه های نفوذ دشمن در جنگ نرم و فرهنگی گفت: در خط مقدم فرهنگی گلوله ها هم فرهنگی هستند و آدم وا می دهد، در حالی که در خط مقدم نظامی فرد گلوله می خورد و شهید می شود و تنها خسران از بین رفتن فرد وجود دارد اما خساران ایستادگی در پشت سر فرد وجود ندارد اما در خط مقدم فرهنگی اگر کسی وا بدهد و اسیر خدعه دشمن شود نه تنها خط را شکسته بلکه کاملا در صف دشمن قرار گرفته است.

بصیری افزود: این اتفاق برای خیلی ها در این انقلاب افتاد و مدعی بودند که سپاه را تشکیل دادیم، همراه امام بودیم و انقلاب کردیم و بخشی از این انقلاب متعلق به ماست و آیا اینها در کدام جبهه هستند، آیا گلوله خوردند و شهید شدند؟ نه اینگونه نیست اینها در صف دشمن هستند.

وی تصریح کرد: کسی در خط مقدم جبهه فرهنگی دچار وادادگی می شود و شکست می خورد و گلوله فرهنگی به او اصابت می کند، نه تنها کم نمی کند از جمع دشمن، بلکه به جمع دشمن می پیوندد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، با اشاره به اتفاقات افتاده برای اسلام پس از پیامبر (ص)، آنها را نتیجه کارهای فرهنگی و حب و بغض های موجود دانست که باعث رقم خوردن آن اتفاقات شد.

وی، افزود: چطور شد که این اتفاقات بر سر دنیای اسلام آمده و ما در سرزمین مسلیمن شاهد کشته شدن مسلمانان هستیم؟ چرا نفت مسلمانان مجانی فروخته می شود؟

بصیری با طرح این سوال که آیا کسانی که در جبهه و گروه های تکفیری می جنگند برای پول می جنگند؟ گفت: نه اینگونه نیست، جوان ۱۲ و ۱۳ سالی که به خود بمب می بندد و عملیات انتحاری انجام می دهد برای پول نمی جنگد، بلکه اینها شکست خوردگان عرصه فرهنگی هستند و قانع شده اند که دست به اقدامات انتحاری اینگونه بزنند.

وی، تصریح کرد: وقتی کسی متقاعد افکار دشمنان می شود نه تنها به جبهه مسلمین کمک نمی کند بلکه در لشکردشمن قرار می گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: متاسفانه این اتفاقات در دنیای اسلام در حال رقم خوردن است و ما شعار مرگ بر آمریکا می دهیم اما در سرزمین مسلمین شاهد کشت و کشتار مسلمان به دست هم هستیم.

وی این موضوعات را نتیجه شکست خوردن در جبهه فرهنگی دانست و تصریح کرد: ما جاهایی اشتباه کردیم و وا داده ایم و هم اکنون شاهد نتایج آن هستیم.

بصیری بر توجه به خط مقدم جبهه فرهنگی تاکید کرد و آن را نیازمند شناخت ابزار لازم برای حضور در این جبهه دانست.

وی افزود: سربازان جبهه فرهنگی باید شیوه های نفوذ در افکار مردم را بیابند و با هم اندیشی با یکدیگر باید راهکار تقویت جبهه فرهنگی را بیابیم و اشتباهاتمان را  نیز پیدا و رفع کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: ما باید ببینیم کجا اشتباه کرده ایم که حقیقت اسلام را به دنیا عرضه نکردیم و چرا ۶ میلیارد از ۷ میلیارد جمعیت جهان مسلمان نیستند؟

وی افزود: ما نتوانسته ایم اسلام را خوب عرضه کنیم و  هم در دفاع ضعیف عمل کردیم و هم در عرصه حمله خوب عمل نکرده ایم که رهبر معظم انقلاب می فرمایند که در رسانه دست برتر ما غرب است.

بصیری باور نداشتن موقعیت در عرصه  جنگ نرم را و اینکه ما در خط مقدم این جبهه هستیم را از دلایل عدم پیشرفت کافی در این حوزه دانست و گفت: رسانه با مردم حرف می زند و پیامبر اعتقادات ماست، بنابراین اگر مردم دچار کمی و کاستی می شوند دلیل آن است که ما نتوانسته ایم پیام انقلاب را به خوبی به آنان منتقل کنیم.

وی افزود: رسانه ها باید پیام انقلاب را به مردم برسانند و مردم را قانع کنند که کشور باید به سمت اقتصاد مقاومتی برود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: اگر ما کمترین سطح بهره وری را در کشور داریم و یا ۲۵ میلیارد کالای قاچاق در کشور وارد می شود و باعث بیکاری بسیاری از جوان های ما می شود و مردم مصرف می کنند به بیکار شدن جوانان در نتیجه آن فکر نمی کنند، نتیجه عملکرد ضعیف رسانه هاست و این باور را در ذهن مردم این باور را به وجود نیاورده ایم که قهرمان  این عرصه ها فقط خود ما هستیم.

وی باردیگر به اهمیت نقش رسانه ها در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: رسول گرامی اسلام فقط با رفتار و حرفش اسلام را معرفی کرد، چرا که حرف و عملش یکی بود و قدرت بزرگی را در جهان تشکیل داد به نحوی که اعرابی که کفن می دزدیدند به ثروتی رسیدند که بی نظیر بود، چون مردم اسلام را باور کردند.

بصیری، گفت: خبرنگاری فقط تیتر و لید نیست و باید به حوزه های مختلف کشورش چون اقتصاد، سیاست و... مسلط باشد و حتی بیش از یک اقتصاددان در اقتصاد بداند.

وی بر ضرورت توجه مدیران سازمان بسیج رسانه به آموزش های لازم به خبرنگاران تاکید کرد و گفت: اینها دغدغه هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرند وسوالات مطرح شده را دربیاورند ودنبال جواب آن بگردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تاکید کرد: هیچ یک از ما علی رغم جناح بندی های سیاسی علیه کشورمان نیستیم و باید بر این موضوع اتفاق کرده و برای سربلندی و پیروزی کشور تلاش کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر