کد خبر: 709857
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
زندگی آپارتمان‌نشینی کودکان را پای ابزار دیجیتال نشانده و آنها را در معرض ابتلا به قوز نوجوانی قرار داده است. در این میان مصرف لبنیات، سبزیجات و ورزش‌هایی مانند شنا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در کاهش ابتلا به این اختلال موثر است.

فرهنگ غنی پور با انتقاد نسبت به کم‌تحرکی کودکان، اظهار داشت: کم‌تحرکی‌ فعالیت عضلانی را کم می‌کند و به دلیل کمبود کلسیم فرد دچار پوکی استخوان می‌شود، همچنین در حال حاضر زندگی آپارتمان‌نشینی موجب شده است تا افراد کمتر در معرض نور آفتاب قرار گیرند که این مسئله کمبود ویتامین دی را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود: اکنون کودکان و نوجوانان ساعت‌های زیادی از لپ‌تاپ، رایانه،‌تب‌لت و تلفن همراه استفاده می‌کنند و برای مدت‌ها ستون فقرات آنها در وضعیتی نامناسب قرار می‌گیرد به همین دلیل به قوز نوجوانی و ستون فقرات پشت گردنی مبتلا می‌شوند.

عضو انجمن ارتوپدی اطفال تصریح کرد: کم‌تحرکی موجب ضعف پوکی استخوان، تغییر شکل اندام‌ها و شکستگی زودرس آنها می‌شود، همچنین کودکان بی‌تحرک دچار چاقی مفرط می‌شوند و این موضوع فشار روی مفاصل را در پی خواهد داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان داشت: مصرف فست‌فوت‌ها و استفاده مداوم از ابزار دیجیتال موجب شده است تا کودکان با مشکلات ستون فقرات مواجه شوند که این اختلال در کودکان 4 تا 19 ساله بیشتر است.

این فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت:‌بهتر است والدین کودکان خود را به ورزش‌هایی مانند شنا، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و دویدن تشویق کنند چرا که این ورزش‌ها سودمند و کم‌خرج هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌مصرف لبنیات تازه و کم‌چرب و سبزیجات می‌تواند در رشد کودکان تأثیر بسزایی داشته می‌شود، البته توصیه می‌شود والدین از دادن لبنیات پرچرب به فرزندان خود بپرهیزند تا آنها را در معرض ابتلا به چاقی م عوارض ثانویه قرار ندهند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار