کد خبر: 700867
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
تنها بازمانده حادثه گلپايگان هم به سزاي عمل خود رسيد
منصور ميرلوحي، آخرين عضو شبكه سارقان مسلحي كه بعد از شهادت سه مأمور پليس در شهرستان گلپايگان پدر و پسري را به قتل رسانده بودند، روز گذشته 32 روز بعد از ارتكاب جرم، در ملأعام اعدام شد. دو عضو ديگر باند كه برادران منصور بودند با شليك گلوله پليس به هلاكت رسيده بودند.
منصور ميرلوحي، آخرين عضو شبكه سارقان مسلحي كه بعد از شهادت سه مأمور پليس در شهرستان گلپايگان پدر و پسري را به قتل رسانده بودند، روز گذشته 32 روز بعد از ارتكاب جرم، در ملأعام اعدام شد. دو عضو ديگر باند كه برادران منصور بودند با شليك گلوله پليس به هلاكت رسيده بودند.
به گزارش خبرنگار ما، اعضاي اين باند از چند سال قبل دست به اسلحه بردند و به چند طلافروشي دستبرد زدند و بعد از سرقت موفق به فرار از دست پليس شدند. متهمان در جريان سرقت‌هاي خود، 22 نفر را مجروح و 10 نفر را به قتل رساندند و 100 كيلو طلا سرقت كردند.
سه عضو اين شبكه، ششم دي‌ماه در حال عبور از شهرستان گلپايگان بودند كه با فرمان ايست پليس مواجه شدند. آنها در پاسخ به درخواست پليس به سوي مأموران شليك كردند. متهمان سرانجام بعد از يك تعقيب و گريز طولاني و به شهادت رساندن سه مأمور پليس- سرهنگ محمد هاشمي جانشين فرمانده انتظامي شهرستان گلپايگان، سروان سيد مجيد مهدوي، مأمور راهنمايي و رانندگي و حسين صبوحي سرباز وظيفه- و قتل دو شهروند عادي در حالي كه يكي از اعضاي باند به هلاكت رسيده بود، موفق به فرار شدند. كارآگاهان بعد از پي بردن به هويت سارق كشته شده، متوجه شدند كه او از مجرمان سابقه‌دار است. تحقيقات بيشتر فاش كرد كه او با همدستي دو برادرش دست به اعمال مجرمانه مي‌زد، بنابراين جست‌وجوي زيادي براي بازداشت متهمان انجام شد، تا اينكه كارآگاهان فهميدند متهمان در يك مجتمع مسكوني در فولادشهر پنهان شده‌اند. روز پنج‌شنبه 11 دي‌ماه، تيم‌هاي ويژه محل را تحت نظر گرفتند و بامداد يك روز بعد، عمليات پليس براي بازداشت دو برادر شروع شد. دو برادر كه از حضور پليس باخبر شده بودند دست به اسلحه بردند. يكي از متهمان 400 تير و سه نارنجك به سوي پليس پرتاب كرد اما اين بار عمليات برنامه‌ريزي شده پليس سبب بازداشت يكي از متهمان و هلاكت نفر دوم شد. در بازرسي از مخفيگاه متهمان، تعداد سه‌قبضه سلاح كلاشنيكف، بيش از هزار عدد فشنگ و سه‌قبضه نارنجك جنگي كشف شد.
منصور ميرلوحي كه سردسته باند بود وقتي مورد بازجويي قرار گرفت علاوه‌بر اقرار به همكاري با دو برادرش در درگيري مسلحانه شهرستان‌هاي خمين و گلپايگان به ١٠فقره سرقت مسلحانه همراه با قتل و جرح طي سال‌هاي گذشته در اصفهان، زرين‌شهر، مباركه، شهركرد و لردگان اعتراف كرد. سرقت مسلحانه بيش از ٥٠كيلو طلا، ١٥دستگاه اتومبيل، به‌قتل‌رساندن ١٠نفر و زخمي‌كردن ١١نفر از شهروندان از ديگر اعترافات تنها متهم بازمانده از اين باند مخوف و خطرناك بود.
بعد از كامل شدن بررسي‌ها، پرونده در خارج از نوبت رسيدگي و منصور به اتهام محاربه و افساد في‌الارض محاكمه و به اعدام محكوم شد. بعد از انجام تشريفات قانوني، حكم اعدام سحرگاه ديروز در محل حادثه اجرا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار