کد خبر: 659254
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
در اعتراض به حمایت آشکار بی بی سی از رژیم صهیونیستی ، تظاهراتی در برابر این بنگاه سخن پراکنی درلندن برگزار شد.
واحد مرکزی خبر از لندن: جمعی از هواداران آزادی بیان و مخالفان ترویج دروغ، عصر سه شنبه در برابر ساختمان بی بی سی در لندن تجمع کردند تا اخبار و گزارش های جانبدارانه بی بی سی را از حملات اسرائیل به مردم غزه، محکوم کنند.

شماری از سازمان های اسلامی و غیر اسلامی، گروه های هوادار صلح و مخالفان جنگ، از این تظاهرات حمایت کرده اند. به نوشته سازمان دهندگان این تظاهرات، بی بی سی که با پول مردم انگلیس اداره می شود، مطابق قانون حق ندارد در انتشار اخبار، هوادار اسرائیل باشد اما مطابق معمول، به جای گزارش حقیقت درگیری ها در فلسطین، فقط بیانیه های سازمان های تبلیغاتی دولت صهیونیستی را منتشر می کند.

سازمان دهندگان تظاهرات در برابر بی بی سی، نامه ای را خطاب به مدیرعامل این سازمان تهیه کرده و از مردم خواسته اند با امضای آن، شمار مخالفان دروغ پراکنی را به مسئولان این سازمان خبر پراکن، نشان دهند.

در این نامه آمده است در حالی که غزه زیر بمباران اسرائیل است، بی بی سی بدون توجه به پیشینه درگیری ها و جنایات اسرائیل، به انتشار نظر طرف اسرائیلی مشغول است در حالی که رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین را که از سال ۱۹۴۸ و ایجاد اسرائیل، آواره و در اردوگاهند، بمباران می کند.

در این نامه سرگشاده آمده است که غزه برخلاف اسرائیل، دارای ارتش و از جمله نیروی دریایی و هوایی نیست بنابراین اگر بی بی سی، از بمباران غزه به عنوان پاسخگویی به پرتاب راکت از غزه گزارش دهد، دروغ است.

در ادامه نامه همچنین نوشته شده است که قربانی نشان دادن اسرائیل اشغالگر و مهاجم نشان دادن مردم مظلوم فلسطین، اساسا نادرست است زیرا مردم فلسطین، براساس قوانین بین الملل، حق دارند از خانه و کاشانه خود دفاع کنند.

در پایان این نامه از خبرنگاران بی بی سی خواسته شده است اگر وجدان کاری دارند، در روزهای آینده از مقامات اسرائیل بپرسند: اگر اسرائیل اشغال سرزمین های فلسطینیان را پایان دهد و به مردم فلسطین اجازه دهد آزادانه و بدون ستم اسرائیلی ها در زمین های خودشان زندگی کنند، آیا صلح برقرار نخواهد شد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار