کد خبر: 623130
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
برای اتمام خشونت علیه زنان متحد شوید
امروز چهارم آذر- 25 نوامبر - روز جهانی نفی خشونت علیه زنان است و نماد "روبان سفید" بر صفحه اصلی سایت گوگل نقش بسته است.

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک خود در این باره نوشته است: امروز چهارم آذر- 25 نوامبر - روز جهانی نفی خشونت علیه زنان است. بان کی‌ مون -دبیرکل سازمان ملل - بدین مناسبت خواستار پایان دادن به این اعمال شده است و در پیام خود رهبرانی را تحسین کرده است که به وضع و اجرای قوانین کمک کرده و ذهنیت‌ها را تغییر می‌دهند و به تمامی قهرمانانی از سراسر جهان ادای احترام می‌کند که به کاهش آلام قربانیان کمک می‌کنند و عاملی برای تغییر می‌شوند. امید است که روزی این پدیده شوم از زندگی زنان و دختران جهان رخت بربندد و زنان و دختران، آزاد از ترس و رها از فقر در دنیایی که شایسته آنان است، زندگی کنند.


 دفتر اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد نیز به مناسبت روز جهانی نفی خشونت علیه زنان گزارش را ارائه کرده است که طبق مطالعات بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت 35 درصد از زنان سراسر دنیا در طول عمر خود نوعی از خشونت‌های جسمی یا جنسی را تجربه می‌کنند.


در این گزارش، خشونت علیه زنان و دختران یکی از گسترده‌ترین موارد نقض حقوق بشر در جهان عنوان شده است.


سازمان ملل متحد به منظور افزایش آگاهی مردم جهان و اتخاذ اقدامات مناسبی برای پایان دادن به این معضل جهانی روز 25 نوامبر را به عنوان روز بین‌المللی «حذف خشونت علیه زنان» نامگذاری کرده است. همچنین در سال جاری میلادی (2013) شعاری با عنوان «برای اتمام خشونت علیه زنان متحد شوید» برای این روز انتخاب شده‌ است.


پایان دادن به معضل خشونت علیه زنان یکی از اولویت‌های کلیدی دفتر زنان سازمان ملل است که برنامه‌ها و پروژه‌هایی برای حل این مشکل جهانی در نظر دارد.


آمارها نشان‌ می‌دهد که سالانه بین 500 هزار تا دو میلیون نفر در سراسر جهان قربانی تبعیضاتی چون برده‌داری جنسی، کار اجباری، بردگی و قاچاق انسان می‌شوند که زنان و دختران حدود 80 درصد این قربانیان را تشکیل می‌دهند.

خشونت علیه زنان می‌تواند به شکل‌های مختلفی از جمله جسمی،‌ جنسی، روانی و اقتصادی انجام شود که آنان را در معرض مشکلات سلامتی و ناتوانی در مشارکت در جامعه قرار می‌دهد. همچنین خشونت علیه زنان در طول نسل‌ها بر خانواده‌ها و جوامع تاثیرات منفی و ویرانگر بر جای گذاشته است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار