جوان آنلاین: حجت مشتاقیان در کانال تلگرامی خود نوشت: بسیاری وقتها کارمندان حس میکنند در مقایسه با بقیه کارکنان، عادلانه باهاشون رفتار نمیشه مثلاً فلان امتیاز رو به فلان شخص دادن و به من ندادن و... حس بیعدالتی عوارض زیادی داره. موجب بیانگیزگی و کاهش تعهد شغلی میشه.
اول از همه باید در مورد موضوع به صورت شفاف و منطقی با افراد مرتبط صحبت کنید. شفافیت و صحبت کردن بعضی وقتها ذهنها رو به هم نزدیک میکنه و از نشخوارهای بیهوده ذهنی جلوگیری میکنه.
دوم باید مقداری روی توانمندی و ارتباطات سازمانی خودتون تکیه کنید. توانمندی شما نقطه قوت شماست و خودکارآمدی شغلی یعنی اینکه من از پس چالشهای شغلم بر میام.
سوم باید صبور باشید و رفتارهای واکنشی نداشته باشید. شخصیتهای هیجانی_نمایشی معمولاً واکنشهای بدی در این مواقع نشون میدن که به ضرر خودشونه.
چهارم عملکرد خودتون رو به احساسات منفی خودتون گره نزنید. شما باید در هر شرایطی عملکرد خوبی داشته باشید و این نقطه قوت شماست.
پنجم اگه سازمان واقعاً در حقتون بیعدالتی بزرگی کرده و حس میکنید نمیتونید کاری کنید و موقعیتهای شغلی بهتری دارید، سازمان رو ترک کنید. در غیر اینصورت باید صبور باشید و دست خودتون رو خوب بازی کنید.