کد خبر: 1191892
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان تهران از رهاسازی تعدادی پرنده شکاری همزمان با ۱۴ اکتبر روز جهانی پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های شمالی شهر تهران خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر؛ ۱۴ پرنده شکاری در زیستگاه‌های طبیعی خود در استان تهران رهاسازی شدند. محمد کرمی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش در تشریح این خبر با اشاره به اینکه اینگونه پرندگان نیز جزء پرندگان مهاجر محسوب می‌شوند، افزود: این پرندگان شامل دلیجه، پیغو، عقاب و سارگپه بودند که پس از بازپروری در زیستگاه‍های طبیعی رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی با بیان اینکه هدف از نامگذاری این روز، توجه بیشتر به اهمیت این پرندگان در چرخه زیستی و بالا بردن آگاهی آحاد جامعه به منظور حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه‌های آن‌ها بوده است، تصریح کرد: در کشور ما نیز این روز همزمان با ورود پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به کشور است.

کرمی در پایان به حلقه‌گذاری پرندگان رهاسازی شده اشاره داشت و افزود: حلقه‌گذاری پرندگان به منظور شناخت بیشتر ویژگی‌های زیستی آنها، تعیین سن و طول عمر پرندگان و تشخیص مسیر‌های مهاجرتی انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار