کد خبر: 1094424
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
جنگ لفظی رئیس فدراسیون کشتی با معاون وزیر ورزش وارد فاز جدیدی شد. برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون بهانه خوبی بود تا علیرضا دبیر یک‌بار دیگر در حضور اعضای مجمع محمد پولادگر را به باد انتقاد بگیرد، انتقاد‌هایی که واکنش معاون وزیر را نیز در پی داشت.
شیوا نوروزی

جنگ لفظی رئیس فدراسیون کشتی با معاون وزیر ورزش وارد فاز جدیدی شد. برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون بهانه خوبی بود تا علیرضا دبیر یک‌بار دیگر در حضور اعضای مجمع محمد پولادگر را به باد انتقاد بگیرد، انتقاد‌هایی که واکنش معاون وزیر را نیز در پی داشت.
اختلاف کشتی با مدیران ورزش کشور تمامی ندارد و علیرضا دبیر برای گرفتن بودجه فدراسیونش یک‌بار دیگر به ادبیات تند متوسل شد. این اولین‌باری نیست که نفر اول مدیریت کشتی از شرایط حاکم بر مدیریت ورزش گلایه می‌کند. دبیر که پیش از این با کمیته‌ملی المپیک وارد جنگ شده بود، به تازگی جنگ جدیدی را با وزارت آغاز کرده است. کار زمانی بالا گرفت که هفته گذشته دبیر و پولادگر، جلسه‌ای مشترک در ساختمان خیابان سئول برگزار کردند، جلسه‌ای که محورش افزایش بودجه کشتی بود، اما نتیجه‌ای جز درگیری بین طرفین نداشت. اگرچه جزئیات این جلسه و شدت درگیری منتشر نشد، ولی اتفاقات دیروز نشان داد میزان اختلافات بسیار جدی است.
آتش به اختیارم
مجمع عمومی در آکادمی ملی‌المپیک در حالی آغاز شد که از بی‌تفاوتی علیرضا دبیر به پولادگر در همان بدو ورود آقای معاون، پرحاشیه بودن جلسه قابل حدس بود. فدراسیون کشتی از اینکه تنها یک‌سوم بودجه مصوب را دریافت کرده به شدت گلایه دارد و رئیس پرحاشیه مثل همیشه برای به کرسی نشاندن حرفش از به زبان آوردن تندترین انتقاد‌ها ابایی نداشت. دبیر در واکنش به کاهش بودجه این رشته گفت: «۶ میلیارد کشتی را کمیته ۲ میلیارد روی آن گذاشت و ۸ میلیارد کرد. یک ۸ میلیارد هم کمکی بود که از یارانه‌ها گرفتیم، اما، چون مستقیم نمی‌توانستند به ما بدهند به حساب کمیته المپیک ریختند و به ما دادند. همچنین ۲۷میلیارد مازاد از بودجه وزارت ورزش گرفتیم که ۲۰‌میلیارد آن را آقای نوبخت داد و، چون مستقیم نمی‌توانستند بدهند به حساب وزارت ورزش ریختند و ما مردیم تا آن را بگیریم. هر کجا لازم باشد آتش به اختیارم و هر کجا مقاومت غیرقانونی شود برای کشتی کار خودم را می‌کنم و نمی‌گذارم حق کشتی ضایع شود. فدراسیون کشتی زیرمجموعه وزارت ورزش است، اما کشتی خیلی بزرگ‌تر از ورزش ایران است. باید شفاف‌سازی شود، من عددی نیستم، اما حتماً هر وقت حس کنم حرف غیرکارشناسی و زور است جلوی آن می‌ایستم و به هر کجا که بشود کار را می‌کشم. در این اوضاع کرونا دیدید کشتی چطور با مدال‌هایش در جهانی نروژ مردم را خوشحال کرد. آقای پولادگر می‌گویی نگو، اما وظیفه من است. نامه استخدام آموزش و پرورش ورزشکار من به دفتر شما آمده، اما سه ماه کاری انجام نشد. من نمی‌خواهم بگویم چه کار‌هایی انجام شد. اگر از اول سال پول ما را می‌دادند، خیلی کار‌ها می‌کردیم. من از جا‌های دیگر پول آوردم تا کار را جلو ببرم. هفته بعد نونهالان ما باید به بحرین بروند که این سفر ۶۰ هزار یورو هزینه دارد، بعد جوانان باید بروند که ۴۷ هزار یورو نیز هزینه آن‌ها می‌شود.»
نیاز به بودجه ۱۵۰ میلیاردی
رئیس فدراسیون کشتی در ادامه نیاز مالی این رشته را اعلام کرد: «کشتی با زیر ۱۵۰ میلیارد نمی‌چرخد. آقای پولادگر سال قبل ۳۹ میلیارد که یک‌سوم هزینه‌های ما بود را دادید باز همان را هم می‌خواهید قطع کنید! ما یک‌سوم بودجه‌مان را از وزارت می‌گیریم. اگر به امید وزارت بودیم که یک اعزام هم نمی‌توانستم انجام دهم. از اول سال ۳۱ میلیارد هزینه کردم، اما شما فقط ۵/۴ میلیارد دادید. اگر قرار بود هزینه مسابقات استان‌ها را هم بدهیم که دیگر نمی‌توانستیم کار کنیم. چانه وزارت ورزش کوچک است و حتماً باید بودجه آن پنج برابر شود. ما رقیب هیچ فدراسیونی نیستیم، اما هر کسی باید براساس آورده خود برداشت کند. آورده ما بالای ۳۰۰ مدال جهانی و المپیک است. هر شاخصی وزارت ورزش بگذارد، ۸۰‌درصد از آن کشتی است. تکواندو، کاراته و وزنه‌برداری تاج سر ما هستند، اما جمعاً شش سهمیه المپیک گرفتند، ولی فقط یک رشته من به اندازه همه آن‌ها سهمیه گرفته است. بمیرم اگر شخصی چیزی بخواهم.»
واکنش پولادگر
در ادامه پولادگر به دبیر نسبت به توهین‌هایش هشدار داد: «دوستان زود و یک‌طرفه قضاوت کردند و این نشان‌دهنده کم‌لطفی آنهاست، حتی شنیده‌ام برای این جلسه فقط خبرنگاران کشتی‌نویس دعوت شده‌اند و خبرنگاران غیرکشتی دعوت نشده‌اند. این کار درست نیست و این یعنی خودگویی و خودخندی.» پولادگر بعد از این جلسه را ترک کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار