کد خبر: 1093885
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
با راه‌اندازی ۱۲۷۰ گروه جهادی در کشور خدمات‌رسانی به عشایر سرعت می‌گیرد.

با راه‌اندازی ۱۲۷۰ گروه جهادی در کشور خدمات‌رسانی به عشایر سرعت می‌گیرد.
احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور با بیان اینکه خدمات‌رسانی به عشایر و محرومیت‌زدایی از رویکرد‌های کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان چهارمحال وبختیاری محسوب می‌شود، گفت: با راه‌اندازی ۱۲۷۰ گروه جهادی و تخصصی این مسئله مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: کمک به حل مشکل کم‌آبی، ساخت و تعمیر مساجد و حسینیه‌ها، ساخت مدارس، احداث خانه محرومان، سرویس بهداشتی، حمام ثابت و سیار، ساخت آبشخور دام و حمام ضد کنه، غرس ۱۸۰۳ اصله درخت در مناطق عشایری، اهدای بیش از ۲۲ هزار رأس دام و راه‌اندازی پویش‌های نذر قربانی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای این کنگره است.
مسئول بسیج عشایری کشور ادامه داد: ارائه خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی و پیراپزشکی در کنار حضور مسئولان ملی و استانی در میز‌های خدمت در دستور کار قرار گرفت.
سعیدی با تأکید بر اینکه رویکرد‌های کنگره شهدای عشایر بنا بر تأکید مقام معظم رهبری پس از اتمام این کنگره در مناطق عشایری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این قشر ظرفیت‌های بسیاری در حوزه تولید گوشت قرمز، تأمین امنیت غذایی، تولید صنایع‌دستی دارند، وضعیت عشایر با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، اما این قشر نیازمند حمایت هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در این کنگره، افزود: چاپ و نشر ۲۱ عنوان کتاب ویژه شهدای شاخص عشایر، آماده‌سازی چند مستند تلویزیونی با موضوع نقش عشایر در دفاع‌مقدس و برگزاری یادواره‌های متعدد، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و مسابقه تیراندازی ویژه عشایر از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود.
مسئول بسیج عشایری کشور ادامه داد: عشایر در حوزه شعر و ادب دارای ذوق و استعداد ویژه هستند، اعلام کرد: شب شعری با عنوان «شهدای ایل» در خلال برگزاری این کنگره با شعرای مطرح جامعه عشایر کشور برگزار شد. سعیدی با بیان اینکه خلأ حضور دستگاه‌های فرهنگی در مناطق عشایری مشهود است، افزود: می‌طلبد تمامی دستگاه‌ها، نهاد‌های فرهنگی برای تقویت روحیه مذهبی، دینی و ملی در جامعه عشایری تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار