کد خبر: 1092938
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کودکان ثمره زندگی ما هستند و همه والدین عاشقانه کودکان خود را دوست دارند، اما آیا همه آن‌ها توانایی ابراز عشق به کودکان خود را دارند؟ آیا آن‌ها می‌دانند که چه طور باید با کودکانشان رفتار کنند.
زهرا شکوهی طرقی

کودکان ثمره زندگی ما هستند و همه والدین عاشقانه کودکان خود را دوست دارند، اما آیا همه آن‌ها توانایی ابراز عشق به کودکان خود را دارند؟ آیا آن‌ها می‌دانند که چه طور باید با کودکانشان رفتار کنند. دو سالگی سن حساس و مهمی برای کودک و والدین است تا جایی که این مرحله از زندگی را دورانی بحرانی برای کودک نامیده‌اند. در این سن تعامل کودک با محیط اطرافش سیر صعودی گرفته و کم کم یاد می‌گیرد حرف بزند، راه برود، در مسیر استقلال قدم بردارد و بخشی از نیازهایش را بر طرف کند. برای همین سیاست‌های تربیتی پدر و مادر در این سال‌ها مهم است و باید به شکلی فرزند خود را تربیت کنند تا او بتواند راحت‌تر وارد اجتماع شود.
کتاب «کلید‌های رفتار با کودک دوساله» به نیاز‌های کودک در این بازه سنی یک تا دو سال پرداخته وعلاوه بر نیاز‌های روحی، به نیاز‌های جسمی کودک هم اشاره داشته است. در پایان نیز روش‌هایی برای بر طرف کردن نیاز‌های کودک بیان شده است.
مهم‌ترین ویژگی دو سالگی در این کتاب تلاش کودک برای کسب استقلال بیشتر و شناخت و کشف دنیای اطرافش عنوان شده است. نویسنده معتقد است کودک در دو سالگی نیاز دارد هویت و شخصیت خودش را از والدین جدا کند؛ به همین دلیل است که بعضاً او پدر و مادر را از خود می‌راند و ممکن است به‌دلیل عدم آگاهی از پیامد کارهایش، امنیت و آرامش خود و والدینش را به خطر بیندازد.
در این کتاب روش‌هایی برای برخورد و نحوه رفتار با کودک دو ساله آورده شده است که می‌تواند کمک شایانی به والدین کند. کتاب «کلید‌های رفتار با کودک دوساله» نوشته مگ زوبیگ با ترجمه سارا رئیسی از سوی انتشارات صابرین روانه بازار نشر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار