کد خبر: 1068227
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

سرایدار ساختمان که پنج‌سال قبل در جریان درگیری با تعمیرکار آسانسور مرتکب قتل شده برای جلب کامل رضایت اولیای‌دم به ۸۰‌میلیون‌تومان نیاز دارد.
به گزارش جوان، ۲۷‌اسفند‌سال‌۹۵ بود که به مأموران پلیس تهران خبر رسید سرایدار یک مجتمع مسکونی در شهرزیبا با تعمیرکار آسانسوری درگیری خونینی را رقم زده است.
با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس راهی محل شدند که دریافتند لحظاتی قبل مرد ۳۰‌ساله‌ای به نام سامان که سرایدار ساختمان است با چاقو مرد ۳۶‌ساله‌ای به نام امیر را هنگام تعمیر آسانسور ساختمان زخمی و روانه بیمارستان کرده است.
بدین ترتیب تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت تا اینکه دو روز بعد از حادثه تیم پزشکی اعلام کرد تعمیرکار آسانسور بر اثر شدت جراحات و خونریزی شدید فوت کرده‌است.
با خبر مرگ مرد جوان پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
تحقیقات مأموران نشان داد این درگیری به خاطر نبستن پیچی از سوی تعمیرکار آسانسور رخ داده‌است که در جریان آن مرد تعمیرکار از ناحیه سفید ران زخمی می‌شود و پس از دو روز بستری به کام مرگ می‌رود.
مأموران پلیس در نخستین گام از مرد سرایدار که خودش را پس از حادثه به پلیس معرفی کرده‌بود، تحقیق کردند.
وی با اظهار پشیمانی گفت: چند روز قبل از حادثه آسانسور مجتمع ما مشکل پیدا کرد و مدیریت ساختمان از من خواست از تعمیرکار آسانسور بخواهم برای تعمیر به ساختمان بیاید. روز حادثه او مشغول تعمیرات بود و من از او با چایی و میوه پذیرایی کردم. در آخر متوجه شدم که پیچ‌های آسانسور را درست نبسته است که به او گفتم پیچ‌ها را ببندد که باعث حادثه‌ای نشود، اما امیر عصبانی شد و گفت در کار او دخالت نکنم. ما با هم درگیری کوتاهی داشتیم که تمام شد، اما ساعتی بعد او دوباره به جلوی اتاق نگهبانی ما آمد و روبه‌روی همسر و فرزندم شروع به داد و فریاد کرد. با هم درگیر شدیم که شیشه‌های اتاق ما را شکست و درگیری ما بالا گرفت. از آشپزخانه چاقویی برداشتم و برای دفاع از خودم ضربه‌ای به پایش زدم، اما هر گز فکر نمی‌کردم ضربه به پا کشنده باشد. من قصد قتل نداشتم و فقط می‌خواستم از خودم و زن و بچه‌ام دفاع کنم و فکر می‌کردم فقط پایش را زخمی کرده‌ام. الان به شدت پشیمان هستم و امیدوارم اولیای‌دم مرا ببخشند.
متهم پس از اعتراف به جرم خود راهی زندان شد تا اینکه مدتی بعد پرونده‌اش کامل و برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و در شعبه پنجم محاکمه شد.
سامان مقابل هیئت قضایی گفت که قصد قتل نداشته است و روز حادثه فقط برای دفاع از خودش و خانواده‌اش دست به چاقو برده و پای مقتول را زخمی کرده است. وی گفت: آن روز عصبانی شدم و ضربه‌ای به کشاله ران امیر زدم، اما نمی‌دانستم که این زخم او را می‌کشد.
در حالی که اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص کرده بودند، هیئت قضایی پس از شنیدن دفاعیات متهم و بررسی پرونده رأی به دفاع مشروع دادند و متهم را به پرداخت دیه به اولیای‌دم محکوم کردند.
پس از تأیید حکم دادگاه در شعبه‌۷ دیوان پرونده برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه‌سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده‌شد. چند روز قبل خانواده متهم به شعبه اجرای احکام اعلام کردند که از ۴۸۰‌میلیون‌تومان دیه مبلغ ۴۰۰‌میلیون‌تومان را فراهم کرده‌اند و ۸۰‌میلیون‌تومان کم دارند. این خانواده از خیرین برای پرداخت کامل دیه به اولیای‌دم درخواست کمک کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار