کد خبر: 1066632
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
سعید احمدیان
عملکرد فدراسیون فوتبال در دوران شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به جا‌های خطرناکی کشیده شده، به طوری که احسان قاضی‌زاده‌هاشمی یکی از نمایندگان مجلس پس از برملا شدن قرارداد فدراسیون با شرکتی که مدیران آن ملیت صهیونیستی دارند، به صورت واضح و روشن در یک مصاحبه تلویزیونی از بررسی بحث «نفوذ» در فدراسیون فوتبال خبر داده تا حواشی و سوءمدیریت‌های حاکم بر فوتبال از فضای ورزش هم فراتر برود و بعد امنیتی بگیرد.
 
اگر تا دیروز حواشی فوتبال با «خوبان عالم» به دنیای رمالان و جادوگران گره خورده بود، حالا با مطرح شدن شائبه ورود یک شرکت صهیونیستی به فوتبال ایران صحبت از «نفوذ» است، صحبت از شائبه رخنه کردن برخی از عوامل بیگانه در فوتبال که البته فعلاً با توجه به صحبت‌های نماینده مجلس باید بررسی شود. مسئله‌ای که قطعاً مورد توجه و حساسیت نهاد‌های نظارتی و امنیتی قرار گرفته و آن‌ها به ماجرای قرارداد اجاره داور ویدئویی ورود خواهند کرد.
مطرح شدن ماجرای «نفوذ» در فدراسیون فوتبال، مسئله‌ای فراتر از تخلفات و سوءمدیریت‌هایی است که در مجموعه فدراسیون و همچنین باشگاه‌ها، دیده شده و نمی‌توان مانند گذشته که قوه قضائیه به راحتی چشم بر پرونده فساد در فوتبال که در مجلس تهیه شده بود، بست، این‌بار هم از کنار این اتهام امنیتی که متوجه مدیران فدراسیون فوتبال است به راحتی گذشت و آن را مسکوت گذاشت.

البته در این بین ممکن است مسئولان فدراسیون فوتبال، چماق تعلیق را در صورت ورود دستگاه‌های امنیتی به بررسی پرونده قرارداد کمک‌داور ویدئویی با شرکتی که مدیرانی صهیونیست دارد، علم کنند تا با این حربه جلوی تحقیقات بیشتر در این زمینه گرفته شود. حربه‌ای که نخ‌نما شده و همانطور که فیفا نیز بار‌ها اعلام کرده به قوانین کشور‌ها احترام می‌گذارد و بررسی‌های قضایی در حوزه فوتبال برای برخورد با فساد هیچگاه زمینه‌ای را برای تعلیق فراهم نمی‌کند و نهاد‌های امنیتی نباید اسیر جوسازی‌های احتمالی مدیران فدراسیون فوتبال در این زمینه شوند.

علاوه بر نهاد‌های امنیتی، مسئولان وزارت ورزش و مجمع فدراسیون فوتبال نیز باید به ماجرا ورود کنند و نسبت به احتمال اجرایی شدن پروژه «نفوذ» در فدراسیون فوتبال موضع‌گیری کنند و به آن حساسیت نشان دهند و به وظایفی که در این باره دارند عمل کنند. بدون شک وزارت ورزش به عنوان متولی اول ورزش کشور باید نسبت به تخلف یکی از فدراسیون‌های ورزشی که با توجه به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس، جنبه امنیتی گرفته است پاسخگو باشد و در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

بحث «نفوذ» اتهام کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت و مانند قبل با توجه به روابطی که بین مدیران وجود دارد از بررسی آن چشم‌پوشی کرد. در این زمینه از حمید سجادی انتظار می‌رود با توجه به تأکیداتی که رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با قهرمانان المپیک و پارالمپیک درباره رژیم صهیونسیتی داشتند، نسبت به اتهام «نفوذ» که متوجه مجموعه فدراسیون فوتبال شده است، حساسیت لازم را داشته باشد.

علاوه بر وزارت ورزش، مجمع و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم باید در زمینه شائبه «نفوذ» که در مجموعه فوتبال مطرح شده پاسخگو باشند و در صورت اثبات این اتهام بزرگ، به طور قطع آن‌ها بابت کوتاهی در نظارت‌ها در ردیف متهمان قرار خواهند گرفت، به خصوص که هیچ‌گاه اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در دوره‌های اخیر که سوء‌مدیریت و تخلفات بزرگی را شاهد بوده‌ایم به ماجرای برخورد با مدیران متخلف ورود نکرده‌اند و با فراموشی وظیفه نظارتی، حتی از دادن یک تذکر شفاهی هم به مدیران سابق و فعلی فوتبال طفره رفته‌اند تا از جایگاه اصلی که برای‌شان تعریف شده فاصله بگیرند.
دود این کوتاهی در چشم فوتبال رفته، به خصوص که اگر نظارتی وجود داشت، دیروز نه ماجرای ضرر چند میلیون یورویی بابت قرارداد با ویلموتس توسط مهدی تاج دامن فوتبال ایران را می‌گرفت و نه امروز کار به جایی می‌رسید که علاوه بر باز شدن پای رمالان با اسم رمز «خوبان عالم» صحبت از «نفوذ» در فدراسیون فوتبال به واسطه قرارداد با شرکتی که مدیران صهیونیست دارد مطرح می‌شد.

در این شرایط که حواشی ایجاد شده در فوتبال بعد امنیتی پیدا کرده است، اهمال و کوتاهی اعضای مجمع و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در دوره‌های اخیر به مهره‌هایی در دست رئیس فدراسیون تبدیل شده‌اند، پذیرفتنی نیست و آن‌ها باید در این باره قاطعانه وارد عمل شوند تا دامن فوتبال که امروز آلوده به لکه «نفوذ» و «خوبان عالم» شده است، پاک شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار