کد خبر: 1066102
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

مرد قهوه‌چی که همکارش را با پاشیدن آب جوش مصدوم کرده‌است به صورت غیابی محاکمه شد. شاکی که از زندان به دادگاه منتقل شده‌بود، برای متهم درخواست اشد مجازات کرد.
به گزارش جوان، تابستان سال‌۹۸ پیکر سوخته مرد جوانی به نام رضا به یکی از بیمارستان‌های جنوب شهر تهران منتقل شد. رضا که از ناحیه گردن و صورت به شدت سوخته و آسیب دیده‌بود تحت درمان قرار گرفت و عامل حادثه را یکی از همکارانش به نام پدرام معرفی کرد. رضا یک هفته در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و مرخص شد. او بعد از ترخیص و بهبود نسبی مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: «من و پدرام هر دو در یک قهوه خانه کار می‌کردیم. مدتی قبل با هم اختلاف پیدا کردیم، اما اختلاف بین ما همچنان ادامه داشت و حل نمی‌شد. شب حادثه در قهوه‌خانه خوابیده بودم که نیمه‌های شب با سوزش شدید صورتم از خواب پریدم و شروع به داد و فریاد کردم. آن شب پدرام هم در قهوه‌خانه خوابیده بود، اما وقتی فریاد می‌کشیدم او آنجا نبود. فهمیدم به خاطر کینه‌ای که از من داشت آب جوش را روی سر و صورتم پاشیده و مغازه را ترک کرده است. بلافاصله دوستانم مرا به بیمارستان رساندند، اما صورت به شدت سوخته بود و هنوز آثار آن باقی مانده است. از همکارم شکایت دارم و می‌خواهم هرچه زودتر دستگیر شود.»
با طرح این شکایت، مأموران در اولین گام از تحقیقات خود در فیلم ضبط شده دوربین‌های مداربسته قهوه خانه دیدند متهم نیمه‌های شب کتری آب‌جوش را روی سر و صورت شاکی پاشیده و بعد از ارتکاب جرم از محل فرار کرده‌است.
به این ترتیب متهم ۶۳‌سال تحت تعقیب قرار گرفت، اما ردی از وی به دست نیامد.
با گذشت یکسال و شش ماه از ماجرا، در حالی که تلاش پلیس برای دستگیری متهم ناکام ماند، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا متهم به صورت غیابی محاکمه شود.
به این ترتیب پرونده روی میز هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه قرار گرفت. ابتدای جلسه شاکی که به اتهام حمل مواد مخدر از زندان به دادگاه اعزام شده بود در جایگاه ایستاد و گفت: «با این حادثه سر و صورتم به شدت سوخت و تحت درمان قرار گرفتم، اما هنوز آثار آن باقی است و مرا اذیت می‌کند. متهم با من اختلاف داشت و به خاطر گرفتن انتقام این بلا را بر سر من آورد. برای اثبات حرف‌هایم چند شاهد به دادگاه آورده‌ام تا گواهی دهند که متهم برای انتقام مرتکب جرم شده‌است و زندگی مرا سیاه کرده‌است. برای او درخواست اشد مجازات دارم.»
در ادامه دو شاهد در شعبه حاضر شده و یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و با تأیید توضیحات شاکی گفتند متهم همان شب فرار کرد و آن‌ها از او و مخفیگاه او اطلاعی ندارند.
در پایان هیئت قضایی بعد از شنیدن دفاعیات متهم و اظهارات شاهدان حادثه وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار