کد خبر: 1065070
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
ایران ۱ – کره جنوبی ۱
احمد الکاف عمانی ساعت ۱۷ دیروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی سوت یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را زد، نبرد ایران – کره‌جنوبی دو مدعی اصلی گروه A که با ۹ و ۷ امتیاز از سه بازی قبلی رده‌های اول و دوم جدول را داشتند
سعید احمدیان

احمد الکاف عمانی ساعت ۱۷ دیروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی سوت یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را زد، نبرد ایران – کره‌جنوبی دو مدعی اصلی گروه A که با ۹ و ۷ امتیاز از سه بازی قبلی رده‌های اول و دوم جدول را داشتند. بازی در نیمه اول با برتری عددی کره‌ای‌ها در زمین ایران آغاز شد، فاصله دو امتیازی شاگردان پائلو بنتو با تیم کشورمان در جدول سبب شده بود تا این نیمه در مالکیت توپ و میدان برای کره ثبت شود.
کره‌ای‌ها در این نیمه با استفاده از نفوذ از جناحین به دنبال بازکردن دروازه علیرضا بیرانوند بودند، این حملات بیشتر از سمت راست دفاعی ایران طرح‌ریزی می‌شد، به خصوص که در این سمت وحید امیری که در پست بال چپ قرار گرفته بود، با توجه به نفوذ‌هایی که انجام می‌داد، کره‌ای‌ها برای استفاده از فضای خالی پشت شماره ۱۱ ایران حساب باز کرده بودند. در سمت مقابل هم تیم کشورمان از دو جناح که قلی زاده و جهانبخش در چپ و راست فضای حرکتی‌شان را عوض می‌کردند، به دنبال رساندن توپ به سردار آزمون و مهدی طارمی بودند. ناهماهنگی و پاس‌های اشتباه در تیم ایران مشهود بود، ضعفی که سبب شد تا کمتر تیم کشورمان بتواند از لاک دفاعی خارج شود.
اگر در پایان نیمه اول، دو ضربه خطرناک مهاجمان ما یخ بازی را آب کرد، نیمه دوم را کره‌ای‌ها توفانی آغاز کردند، وقتی تیم بنتو نتوانست از جناح‌ها راهی به دروازه بیرانوند پیدا کند، در شروع نیمه دوم با استفاده از توپ‌های پشت مدافعان، سرانجام توانستند قفل دروازه بیرانوند را باز کنند، آن هم روی یک غافلگیری، پاس فوق العاده لی جائه سونگ از میانه میدان، باعث شد تا سون هیونگ مین با علیرضا بیرانوند در مصافی تک به تک قرار بگیرد و هافبک سرشناس تاتنهام، کره را یک بر صفر پیش بیندازد.
گل سون انگار خواب را از سر بازیکنان ایران پراند و در ادامه شاهد یک نمایش متفاوت از تیم اسکوچیچ در زمین بودیم، بازی تدافعی نیمه اول جای خودش را به یک بازی رو به جلو داد و شوت سعید عزت‌اللهی که به تیر دروازه سونگ گیو برخورد کرد، نشان داد که شاگردان اسکوچیچ نمی‌خواهند در خانه بازنده باشند. با اوج گرفتن حملات ایران، همان طور که در ترکیب کره، یک شماره ۷ و کاپیتانشان، گل اول بازی را به نام خودش ثبت کرده بود، در این سمت هم شماره ۷ و کاپیتان ایران گل تساوی را زد. پس از گل مساوی باز هم تیم ایران که انگار با گل سون از این رو به آن رو شده بود، برتر نشان داد، اما این بار هم تیر دروازه مانع شد تا شوت دیدنی طارمی به تور دروازه کره بچسبد. در نهایت الکاف عمانی سوت پایان بازی دو تیم مدعی ایران و کره را با تساوی یک – یک به صدا در آورد. با این نتیجه ایران با ۱۰ امتیاز از چهار بازی صدرنشین باقی ماند و کره هشت امتیازی شد و از رده دوم تکان نخورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار