کد خبر: 1063227
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
وزیر خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران، وضعیت افغانستان و موضوع اوکراین گفت‌وگو کردند.

 وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با تمرکز بر افغانستان، اوکراین و توافق هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، طبق اعلام وزارت خارجه این کشور، «مذاکرات بر طیف وسیعی از موضوعات مهم منطقه‌ای، از جمله وضعیت افغانستان، اوکراین، برجام و حل و فصل (مناقشات) خاورمیانه متمرکز بود. آن‌ها همچنین به وضعیت و چشم‌انداز روابط روسیه و اتحادیه اروپا پرداختند.»

پیش‌تر، بورل در گفت‌وگو با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در قالب گفت‌وگوهای دوجانبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر لزوم ازسرگیری گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین تاکید کرده و گفت برجام همچنان یک ابزار مهم برای عدم اشاعه جهانی، صلح در منطقه و امنیت بین‌المللی است، اما زمان برای بازگشت به اجرای آن نامحدود نیست.

بورل در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تهران خواسته بود که مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای را در اسرع وقت از سر بگیرد.

درخواست اتحادیه اروپا از ایران برای بازگشت به مذاکرات وین در شرایطی مطرح شد که مقام‌های این اتحادیه طی ماه‌های اخیر اشاره‌ای به تداوم بدعهدی و عدم پایبندی کشورهای اروپایی عضو برجام به این توافق نکرده‌اند و فقط توپ را به زمین ایران انداخته‌اند.

پیش‌تر در خبرها آمده بود که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرد و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار