کد خبر: 1063211
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کارشناسان امنیتی درباره بدافزار بودن یکی از نسخه‌های پیامرسان محبوب واتساپ هشدار دادند و از کاربران خواستند آن را حذف کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از البلد؛ کارشناسان شرکت امنیت سایبری کسپرسکی به کاربران واتساپ هشدار دادند که نسخه اصلاح شده این برنامه حاوی ویروس خطرناکی است که اطلاعات شخصی کاربران را آلوده می‌کند. به گزارش وب سایت thehansindia، نسخه اصلاح شده پیامرسان واتساپ با نام FMWhatsApp، خطرناک‌ترین نوع ویروس تلفن‌های هوشمند را منتشر می‌کند که به اسب تروا معروف است.

یک برنامه جعلی WhatsApp که بدافزار پخش می‌کند

برنامه جعلی FMWhatsApp تلفن‌های کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند را با کد مخرب آلوده می‌کند و می‌تواند SMS‌ها را بخواند، تبلیغات را باز کند، اشتراک‌ها را راه اندازی کند و داده‌های کاربران و همچنین حساب‌های بانکی را سرقت کند. هنگامی که کاربری نسخه مخرب FMWhatsApp بارگیری می‌کند، طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب را انجام می‌دهد، از جمله بارگیری ماژول‌های اضافی و نمایش تبلیغات تمام صفحه تا ثبت نام مخفیانه خدمات برتر با اشتراک بالا.

نسخه غیررسمی FMWhatsApp همچنین به میلیون‌ها کاربر تلفن‌های هوشمند آسیب می‌رساند، زیرا به هکر‌ها اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری را از راه دور کنترل کنند. نسخه‌های اصلاح شده واتساپ با ویژگی‌های امیدوارکننده‌ای که در سرویس پیام اصلی فیسبوک یافت نمی‌شود، کاربران را جذب می‌کنند، اما این ویژگی‌های اضافی پایدار نیستند و توسط هکر‌ها برای انتشار بدافزار استفاده می‌شوند.

گفتنی است که کاربران واتساپ در اوایل سال جاری نسبت به کلاهبرداری هشدار داده بودند که می‌تواند منجر به سرقت مخفیانه پول آن‌ها شود، موسسه استاندارد تجاری تجاری (CTSI) به افراد در مورد کلاهبرداری از طریق کلاهبرداری که وانمود می‌کند شخصی است که می‌شناسید، هشدار داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار