کد خبر: 1059993
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

دو مرد فریبکار پس از جلب اعتماد فروشندگان کالا مدعی می‌شدند پول لوازم خریداری شده را با گوشی تلفن همراهشان واریز می‌کنند. آن‌ها پس از نشان دادن یک رسید جعلی، فروشنده را فریب داده و به این شیوه کالای آن‌ها را سرقت می‌کردند.
به گزارش جوان، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توضیح داد: چند روز قبل مردی وارد پلیس فتای تهران شد و گفت که در دام دو مرد فریبکار گرفتار شده‌است. او گفت: من صاحب یک فروشگاه بازی‌های کامپیوتری هستم و در فضای مجازی هم صفحه‌ای برای فروش دارم. روز گذشته مردی برای خرید یکی از کنسول‌های بازی که آن را در صفحه مجازی آگهی کرده‌بودم تماس گرفت. بعد از پرسیدن مشخصات کنسول عصر آن روز همراه مرد دیگری به در مغازه آمد. او مرد همراهش را برادرش معرفی کرد. او گفت که قصد خرید چند کنسول را دارد و بعد بر سر قیمت آن توافق کردیم. هنگام پرداخت پول گفت که کارت عابربانکش را در خانه جا گذاشته و اجازه خواست که پول را با گوشی تلفن همراهش پرداخت کند که قبول کردم. آن مرد بعد از انجام عملیات بانکی با گوشی تلفن همراهش رسید آن را هم به من نشان داد و گفت که پول را به حسابم واریز کرده‌است با این حال پیامک واریز شدن پول به گوشی تلفن همراهم نیامد. آن مرد گفت که به خاطر اختلال در شبکه تلفن همراه پیامک ارسال نشده‌است که من هم به حرفش اعتماد کردم. صبح روز بعد که به بانک مراجعه کردم موجودی حسابم را بررسی کردم و فهمیدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و آن رسید هم جعلی است که از آن دو نفر شکایت دارم.
بعد از مطرح شدن شکایت مأموران پلیس فتا در این باره تحقیق کردند. در حالی که تحقیقات جریان داشت شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شد. بررسی‌ها در این باره نشان داد که دو متهم به این شیوه از فروشندگان بازی‌های کامپیوتری سرقت کرده‌اند. مشخصاتی هم که شاکیان از دو متهم در اختیار پلیس گذاشته بودند با مشخصات دو متهم اولین پرونده مطابقت داشت، بنابراین مشخص شد که این دو همان مجرمان تحت تعقیب پلیس هستند.
در شاخه دیگری از بررسی‌ها مأموران پلیس فتا با اطلاعاتی که از شاکیان دریافت کرده‌بودند، موفق شدند دو متهم را شناسایی و روز گذشته آن‌ها را در حالی که برای خرید کنسول‌های بازی در یکی از فروشگاه‌ها حاضر شده‌بودند، بازداشت کنند.
دو متهم در اولین بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی به این شیوه اعتراف کردند. یکی از آن‌ها گفت: از مدتی قبل تصمیم گرفتیم به این شیوه سرقت کنیم بنابراین با بررسی صفحه‌های فروش بازی‌های کامپیوتری در فضای مجازی سوژه مورد نظرمان را انتخاب می‌کردیم. برای آن که فروشندگان به بانک دسترسی آسان نداشته باشند قرارمان را بعد از تعطیلی بانک‌ها می‌گذاشتیم و با ادعای خرید وارد عمل می‌شدیم. بعد از اعتماد فروشنده با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات فروشنده یک رسید جعلی واریز به فروشنده نشان داده و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می‌شدم.
سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت که دو متهم اعتراف کرده‌اند که به این شیوه ۷۰۰‌میلیون تومان به جیب زده‌اند. وی گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان ادامه دارد. وی به شهروندان توصیه کرد که سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و دقت داشته باشند پیامک ارسالی حتماً از سرشماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارتخوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند و سپس کالا را تحویل خریدار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار