کد خبر: 1052328
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
تیم ملی والیبال ایران در دور دوازدهم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف اسلوونی رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین؛ تیم ملی والیبال مردان ایران در دوازدهمین دور از رقابت‌های لیگ ملت‌ها در مصاف با اسلوونی و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد تا پنجمین شکست متوالی خود در لیگ ملت‌ها را تجربه کند.
بلندقامتان ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، میثم صالحی، مسعود غلامی، صابرکاظمی و آرمان صالحی (لیبرو) مقابل برزیل صف‌آرایی کردند.
پیش از این تیم ملی والیبال مردان ایران در دومین روز از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها به مصاف برزیل رفت و ۳ بر یک شکست خورد. در حال حاضر شاگردان آلکنو با ۵ برد به رده ۱۱ جدول سقوط کردند.
ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران
در ابتدای این ست، ملی‌پوشان ایران عملکرد خوبی داشته و توانستند با نتیجه ۳ بر صفر از حریف پیش بیفتند. عملکرد خوب بچه‌ها روی تور باعث شد تا نتیجه ۸ بر ۳ به سود ایران همراه شود. بازی هماهنگ و بدون اشتباه ملی‌پوشان ایران اختلاف امتیاز را در ادامه افزایش داد و دومین زمان استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۵ شاگردان الکنو همراه شد. برتری ایران بخصوص در روی تور و در سرویس باعث شد تا نتیجه غیر قابل تصور کسب شود و دراسلوونی را با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ شکست دهند.
ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود اسلوونی
بر خلاف ست نخست در ست دوم این حریف بود که اختلاف امتیاز برتری را از آن خود کرد و نخستین زمان استراحت فنی این بار با نتیجه ۸ بر ۳ به سود اسلوونی همراه شد. دومین زمان استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۲ اسلوونی به پایان رسید. بلندقامتان ایران در ست دوم به دلیل اشتباهات فردی نتوانستند اختلاف امتیازات را جبران کنند در نهایت ست دوم با برتری ۲۵ بر ۲۰ اسلوونی همراه شد تا دو تیم در ست شماری برابر یک شوند.
ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود اسلوونی
در ست سوم بازهم اسلوونی بود که بهتر ازا یران بازی را شروع کرد. هر چند شاگردان آلکنو در این دست مقطعی پیش می‌افتادند، اما بی تجربگی و بعضا اشتباهات فردی باعث می‌شد حریف به بازی برگردد و جبران کند. اشتباهات ملی پوشان والیبال ایران در ست سوم زیاد شده بود و این باعث شد تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۱۸-۱۳ از حریف عقب بیفتد تا آلکنو وقت استراحت بگیرد.


اسلوونی در این ست در دفاع روی تور عالی عمل کرد و در نهایت ست سوم با برتری ۲۵ بر ۱۹ اسلوونی همراه شد.
ست چهارم؛ ۳۲ بر ۳۰ به سود اسلوونی
تیم ملی والیبال ایران که ست‌های دوم و سوم را به حریف واگذار کرده بود در شروع ست چهارم بازی برابری را با اسلوونی به نمایش گذاشت. ایران در ادامه ست چهارم با امتیاز ۱۴-۱۱ از اسلوونی پیش افتاد تا امیدش به پیروزی در این ست افزایش یابداما اشتباهات تیم ملی والیبال ایران در این ست هم زیاد بود تا اسلوونی و ایران در امتیاز ۱۴ برابر شوند. دومین زمان استراحت فنی را نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران همراه شد.
روند برتری ایران ادامه داشت و نتیجه ۲۳ بر ۲۲ بود، اما طولی نکشید که اسلوانی نتیجه را به تساوی کشاند. پس از این تساوی آلکنو برای بلندقامتان ایران وقت استراحت گرفت، در امتیاز ۲۴ به سود ایران، سید محمد موسوی توانست از سرویس مستقیم برای ایران پوئن کسب کند. امتیازات پیاپی ردل وبدل می‌شد و همین موضوع باعث شد تا هر دو در عدد ۳۰ به تساوی کشیدند. در ادامه اسلوانی به عدد ۳۱ رسید و سرویس حریف پس از برخورد با تور تغییر مسیر داد و امتیاز ۳۲ برای اسلوانی کسب شد تا شکست دیگری برای والیبال ایران رقم بخورد.
در ادامه؛ مسابقات به مدت ۳ روز تعطیل خواهد بود و تیم ملی ایران روز دوشنبه ۳۱ خرداد از ساعت ۱۵ و ۳۰ مقابل فرانسه صف‌آرایی خواهد کرد
در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۱ برزیل، ایران، هلند (جایگزین چین)، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان ۱۲ تیم ثابت و استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار