کد خبر: 1052072
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
ادامه شكست‌هاي 3 بر 2 واليبال
تیم ملی والیبال ایران در حالی امشب در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها در هفته پنجم لیگ ملت‌ها به مصاف برزیل می‌رود که دیروز در یک بازی پرانتقاد مقابل تیم استرالیا تن به شکست ۳ بر ۲ داد تا علاوه بر اینکه سومین شکست متوالی خود را با این نتیجه ثبت کند، استرالیا را هم به اولین پیروزی خود برساند.
دنیا حیدری

تیم ملی والیبال ایران در حالی امشب در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها در هفته پنجم لیگ ملت‌ها به مصاف برزیل می‌رود که دیروز در یک بازی پرانتقاد مقابل تیم استرالیا تن به شکست ۳ بر ۲ داد تا علاوه بر اینکه سومین شکست متوالی خود را با این نتیجه ثبت کند، استرالیا را هم به اولین پیروزی خود برساند.
شکست‌های متوالی همراه با بازی‌های ناهماهنگ حالا باعث شده است امیدی که در د‌ل‌ها ایجاد شده بود کم‌کم به یأس تبدیل شود. بعد از دو شکست پیاپی برابر صربستان و آلمان، پیروزی برابر استرالیا می‌توانست علاوه بر پاره کردن نوار ناکامی‌های یاران آلکنو روحیه این تیم را برای رویارویی با برزیل صدرنشین تقویت کند، اما ایران در عین ناباوری برابر استرالیا، تیم بدون برد این رقابت‌ها که طی ۹ بازی گذشته تنها موفق به گرفتن یک دست از ژاپن شده بود، تن به شکست داد. ملی‌پوشان والیبال ایران بعد از واگذاری دو دست به استرالیا توانستند در دو دست بعدی به لطف درخشش بردیا سعادت جبران مافات کنند، اما در دست پنجم که می‌توانست به کسب ششمین برد ایران در این رقابت‌ها بینجامد، نتیجه را واگذار کرد تا با قبول سومین شکست پیاپی که می‌تواند در روحیه و انگیزه‌های تیمی تأثیر منفی داشته باشد، آماده مصاف با صدرنشین مدعی این دوره شود.

بزرگ‌ترین ضعف ایران برابر استرالیا که به واسطه نتایج بسیار ضعیف این دوره چیزی برای باختن نداشت از دست رفتن روحیه تیمی به واسطه از دست رفتن امتیاز‌ها و واگذاری دست‌ها بود. اگر چه معروف و موسوی عملکرد خوبی داشتند، اما نتوانستند روحیه از دست رفته تیم را برای کسب نتیجه لازم بازیابی کنند. از طرفی با وجود درخشش جوان‌هایی، چون بردیا سعادت که بحق ستاره ایران در این بازی بود، آلکنو همچنان به استفاده از مهره‌هایی، چون میلاد عبادی‌پور اصرار داشت؛ بازیکنی که در بازی با استرالیا نه در سرویس خوب بود و نه در اسپک و نه حتی در دریافت، با این وجود، اما سرمربی روسی تیم به استفاده از او اصرار داشت!

تیم ملی والیبال ایران حالا بعد از قبول سه باخت پی‌در‌پی در شرایطی امروز باید به مصاف برزیل صدرنشین برود که بعد از شکست مقابل استرالیا این نگرانی وجود دارد که برابر برزیلی‌هایی که هدفی جز قهرمانی ندارند، هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد.
شکست غیرقابل انتظار برابر استرالیا همه معادلات را بر هم زد، خصوصاً که تیم ملی والیبال ایران تا پیش از این با تیم‌هایی در سطح خود یا اندکی پایین‌تر از سطح خود بازی داشته است، اما از امروز مصاف‌های سخت یاران آلکنو در این فصل از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال آغاز می‌شود.

برزیل می‌توانست نخستین آزمون سخت آلکنو باشد؛ تیمی که برخلاف بسیاری از تیم‌های حاضر در این مسابقات با تمام قوا راهی ریمینی ایتالیا شده است و توانسته با کسب ۲۴ امتیاز از هشت پیروزی و تنها یک باخت صدر جدول را مقتدرانه از آن خود کند، آن هم در شرایطی که رنان دال زاتو، سرمربی اصلی خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به همراه ندارد و به همین دلیل کارلوس شوآنکه، دستیار دال زاتو ستاره‌های برزیل را در میدان هدایت می‌کند، با این وجود زردپوشان برزیل با کسب نتایج درخشان ثابت کرده‌اند هدفی جز قهرمانی در این رقابت‌ها ندارند و این می‌تواند کار شاگردان آلکنو در مصاف با یاران «رزنده» را سخت کند، خصوصاً که هیچ یک از بازیکنان برزیل طی ۹ بازی گذشته جایی در جمع برترین‌های بخش‌های مختلف نداشتند و این نشان می‌دهد برزیل متکی به تک‌ستاره‌ها نیست و با عملکرد تیمی توانسته جای خود را در صدر جدول رده‌بندی محکم کند، اما بعد از نتیجه رقم خورده مقابل استرالیا در روز گذشته پیش‌بینی عملکرد تیم ملی والیبال ایران تقریباً غیرممکن است.

زردپوشان برزیل دوره گذشته با کسب ۳۹ امتیاز از ۱۴ پیروزی و تنها یک شکست به مرحله نهایی راه پیدا کردند، ولی در نهایت به عنوان چهارم دست یافتند، اما این بار گویی هدفی جز کسب جام قهرمانی ندارند، اما شاگردان آلکنو نیز در این فصل از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال نشان داده‌اند با وجود تکیه بر جوانان تیم پتانسیل خوبی دارند و حریف ساده‌ای برای رقبای خود نیستند، حتی برزیلی‌های صدرنشینی که با تکیه بر ستاره‌هایی، چون برونو رزنده، والاس دسوزا و ایزاک سانتوس گام‌های محکمی برای قهرمانی این فصل برداشته‌اند، این در حالی است که عملکرد تیم ایران تا دیروز اگر چه قابل قبول بود، اما بعد از کسب پنجمین باخت و در شرایطی که از اینجا به بعد کار ملی‌پوشان ایران در مصاف با قدرت‌های برتر لیگ به مراتب سخت‌تر است، دیگر نمی‌توان نمره قابل قبولی به آلکنو و یارانش داد مگر اینکه در ادامه ورق به شکلی دیگر به نفع ایران برگردد و شاهد نتایجی بهتر باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار