کد خبر: 1050978
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش گردشگری و اشتغال این حوزه در استان خسارت وارد کرده است.

احمد دیناری اظهار داشت: این میزان خسارت در بازه ۱۶ ماهه سپری شده از آغاز پاندمی کرونا تا کنون به بخش گردشگری، کسب و کارهای این حوزه و اشتغال افراد در این بخش وارد شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی به دلیل شیوع ویروس کرونا از بین رفته است، افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از واحدهای اقامتی و سرمایه‌ گذاری های صورت گرفته در بخش گردشگری استان، معطل مانده است.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق استانداردهای موجود تکمیل ۶۵ درصد ظرفیت هر واحد اقامتی نشان از سر به سر شدن هزینه‌ها دارد، حال آنکه با شیوع ویروس کرونا میزان تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی استان حتی به صفر هم رسیده است بنابراین بازگشت واحدهای تعطیل، نیازمند بازگشت رونق به حوزه گردشگری است.

وی گفت: میزان تسهیلات درخواستی تاسیسات گردشگری و حوزه صنایع دستی در قالب هزار و ۲۵۵ پرونده تشکیل شده به میزان هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بوده است که تا کنون بیش از هزار میلیارد ریال آن، معادل ۷۷ درصد، پرداخت شده است.

دیناری با اشاره به تداوم شیوع ویروس کرونا گفت: پرداخت اقساط تسهیلات حمایتی بخش گردشگری تا پایان شهریور امسال امهال شده است و امیدواریم بانکها در پرداخت تسهیلات باقیمانده نیز همکاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار