کد خبر: 1050204
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
مشاور امنیت ملی دولت ترامپ:

شکاف‌های اساسی فقر و غنا و سفید‌های خودبرترپندار با سایر اقوام، ریل مناسبات قدرت را در امریکا به سویی می‌برد که حرف از کودتا و جنگ داخلی در حال عادی شدن است. مشاور امنیت ملی پیشین امریکا و از حامیان ادعای تقلب در انتخابات سال گذشته گفت، باید کودتایی مشابه میانمار در این کشور انجام شود.
«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق امریکا انجام کودتا علیه دولت این کشور را خواستار شد.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فلین در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس گروه «کیواِنان» در ایالت تگزاس گفت: «می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار انجام شد نمی‌تواند در اینجا اتفاق افتد؟»
این ژنرال بازنشسته امریکایی در میان فریاد تشویق افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس، ادامه داد: «هیچ دلیلی ندارد. منظورم این است که باید اینجا هم اتفاق افتد.»
روز اول فوریه ۲۰۲۱ ارتش میانمار با برکنار و بازداشت کردن مقامات ارشد دولت منتخب این کشور به بهانه تقلب در انتخابات، یک سال وضعیت اضطراری اعلام کرد. وقوع کودتا در این کشور باعث اعتراضات گسترده در سراسر این کشور شد که همچنان ادامه دارد.
اعضای فرقه راست‌گرای افراطی کیواِنان معتقدند که در امریکا یک دولت پشت پرده وجود دارد که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود در تلاش بود با آن‌ها مبارزه کند. حامیان این فرضیه یکی از عوامل اصلی حمله به کنگره امریکا در ششم ژانویه سال جاری میلادی بودند.
در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، ترامپ تا پیش از شمارش آرای پستی از بایدن پیش افتاده بود، اما با شمارش آرای پستی که در برخی ایالت‌ها تا چند روز طول کشید، نتیجه انتخابات به نفع بایدن تغییر کرد. فلین سال گذشته پس از شکست ترامپ در انتخابات نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر او (ترامپ) بخواهد، می‌تواند در ایالت‌های چرخشی از توانایی‌های نظامی استفاده کند و آن‌ها را در این ایالات مستقر کرده و به طور اساسی انتخابات را در هر یک از آن‌ها مجدداً برگزار کند.»
این مقام سابق کاخ سفید در ادامه گفت: «منظورم این است که این کار بی‌سابقه نیست. برخی طوری درباره حکومت نظامی صحبت می‌کنند که گویی تاکنون اصلاً این کار انجام نشده است. تاکنون ۶۴ بار حکومت نظامی داشته‌ایم.» فلین در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در امریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرد از خود رفع اتهام کند و مدعی شد دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند. با این حال ترامپ اوایل آذرماه سال گذشته با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری، فلین را مورد عفو قرار داد.
پولداران بیشتر عمر می‌کنند
برنی سندرز، سناتور ارشد امریکایی و رئیس کمیته بودجه سنای این کشور در حساب توئیتری خود نوشت: فقر فقط نداشتن تجملات نیست. محکوم به مرگ بودن است. وی در ادامه آورده است: در دوره‌ای که نابرابری در ثروت و درآمد در حال افزایش است، مردان امریکایی ثروتمند ۱۵ سال بیشتر از مردان فقیر عمر می‌کنند، این اختلاف برای زنان ۱۰ سال است. این کاملاً غیرقابل قبول است. این سناتور دموکرات ایالت ورمونت پیش از این نیز درباره کاهش سن «امید به زندگی» در میان شهروندان کم‌درآمد امریکایی هشدار داده بود.
وی همچنین گفته، «میلیون‌ها سالمند وجود دارند که توانایی پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی، سمعک یا عینک را ندارد. این موضوع در ثروتمند‌ترین کشور جهان غیرقابل قبول است.»
سندرز درباره شرایط سخت مردم امریکا در دوران کرونا هم گفته بود، «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون امریکایی بیکار شدند. ۲۲ میلیون امریکایی می‌گویند که غذای کافی برای خوردن ندارند، اما امروز در امریکا، تعدادی از میلیاردر‌ها ۳/۱ تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. این چیزی است که یک اقتصاد تقلبی به آن شباهت دارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار