کد خبر: 1048409
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
رییس مجلس درمشهد:
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در حوزه مسایل شهری نباید نگاه سیاسی داشته باشیم.

دکتر قالیباف در آیین بهره برداری از چند پروژه مدیریت شهری شهرداری مشهد ودکتر قالیباف: در حوزه مسایل شهری نگاه سیاسی نداشته باشیم آغاز عملیات حفاری خط ۴ مترو مشهد در محل این پروژه اظهار کرد: هر رفتار سیاسی همچون سم مهلکی برای مدیران و مردم است.

وی با بیان اینکه در ارائه خدمات رفاهی باید مانند خورشید بر همه بندگان خدا بتابیم، افزود: عمل در غیر این صورت، ظلم است چرا که مردم همه شهروند این جامعه هستند و ما باید به همه خدمت کنیم.

دکتر قالیباف تصریح کرد: مکتب اهل بیت (ع) ما را مکلف کرده عدالت، مبنای کار و آسیب دیدگان در اولویت باشند.

او توجه به مناطق محروم را تبعیض ندانست و عین عدالت خواند و افزود: مردم شرایط این مناطق را می‌شناسند و از خودگذشتگی دارند و به این مسئله اعتراض نمی‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی، خدمت در مشهد مقدس را توفیقی برای مسئولان این شهر و استان دانست و افزود: امروز به برکات زحمات مدیریت شهری مشهد، اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی از ریلی تا جاده‌ای و رمپ و لوپ و... برای زائرین و مجاورین صورت گرفته است.

 

دکتر قالیباف گفت: همه ما خدمتگزاران مردم باید بدانیم ضرورت پیشرفت در شهر‌های ما اجتناب ناپذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نوع مهاجرت‌های ما از شهر‌های کوچک مستقیم به شهر‌های قطبی و کلانشهری است و بر این اساس، ما برای افزایش سرانه خدمات شهری هرچقدر تلاش کنیم، این خدمات با این وضعیت مهاجرت کاهش می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه این عیب بزرگ سیستم کشور ماست و کاری از دست شهرداری‌ها بر نمی‌آید، افزود: سیاست‌های غلط و اجرای نادرست برنامه‌های ۵ ساله باعث می‌شود مهاجرت اتفاق بیفتد، ضمن اینکه رشد جمعیت در شهر‌ها هم مزید بر علت است.

وی با اشاره به وظیفه سنگین شهرداری‌ها برای ارائه رفاه به مردم، گفت: هر اتفاقی در شهر باید با محوریت شهرداری اتفاق بیفتد، اما امروزه اینگونه نیست.

دکتر قالیباف ادامه داد: وقتی حرف از زندگی خوب می‌زنیم یعنی منزلت در شهر، کاهش آسیب ها، رویکرد فرهنگی غالب بر مسایل کالبدی در شهر، هوشمندسازی و کارآمد سازی شهر و ...؛ این زندگی خوب با مدیریت شهرداری‌ها انجام می‌شود.

او با بیان اینکه نباید بپذیریم کلانشهر‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد حاشیه نشین داشته باشند، متذکر شد: حاشیه نشینی فقر و آسیب اجتماعی و بی توجهی به صاحبان انقلاب است.

دکتر قالیباف با اشاره به تصویب برخی قوانین در مجلس این دوره در حوزه مدیریت شهری، ادامه داد: لازم است از اصل ۷ و اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی که اساس مدیریت شهری را تعریف کرده، تفسیر صحیحی صورت گیرد؛ باید در این خصوص با مسئولان و شورای نگهبان مذاکرده شود چرا که یکی از اشکلات کشور ما تصمیم گیری‌های متمرکز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار