کد خبر: 1047015
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
جوشش انقلاب اسلامی و نظام انقلابی باید آن زیرساخت‌های تحقق دولت و تمدن اسلامی را فراهم کند و این کار نسل جدید با هدایت آیت الله رییسى است که ان شاءالله به توصیه‌های هفت‌گانه که برای آینده بسیار مهم است را باید به‌دقت بررسی و تئوریزه کرد
هوشنگ رستم پور شهيدى
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سرنوشت سیزدهمین رئیس‌جمهوری ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مشخص می‌شود و در این مدت‌زمان باقی‌مانده، جریان‌های سیاسی و احزاب مشغول صف‌آرایی هستند. با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰، بازار گمانه‌زنی‌های سیاسی و شایعات هدفمند بسیار داغ شده و نظرسنجی‌های مختلفی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است؛ هرچند منبع این نظرسنجی‌ها به احزاب یا اشخاص وابسته‌اند، اما تا حدودی می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار کانون‌های تصمیم گیر قرار دهد.

آیت الله رئیسی کاندیدایی است که خیلی از جریان‌ها منتظر حضور وی هستند

این امر که آیت‌الله ابراهیم رئیسی در انتخابات شرکت می‌کند یا در قوه‌قضائیه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، هنوز برای بدنه جبهه انقلاب مبهم است. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی یکی از چهره‌هایی است که این روز‌ها نامش در محافل سیاسی زیاد شنیده می‌شود؛ رئیسی نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ بود که با کسب ۱۵٬۷۸۶٬۴۴۹ رأی و ۳۸٫۳۰٪ آرا نفر دوم شد و حسن روحانی با کسب ۲۳٬۵۴۹٬۶۱۶ رأی و ۵۷٫۱۳٪ آرا پیروز انتخابات شد.
تاکنون پویش‌های مختلفی برای حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات تشکیل‌شده است؛ نظیر دعوت ۱۰۳۳ نفر از اعضا هیئت‌علمی دانشگاه‌های سراسر کشور و در گذشته نیز، ۲۰۰ نماینده مجلس برای کاندیداتوری رئیسی نامه جمع کرده‌اند. هم اکنون نیز پویش مردمى براى دعوت به حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات تشکیل‌شده است.
بر این باوریم که اگر گزینه مناسبی همچون آیت الله رئیسی به میدان بیاید و حضور یابند، وحدت جبهه انقلاب حاصل می‌شود و جریان انقلابی به‌واسطه حمایت از کاندیدای واحد، به همبستگی و وحدت می‌رسند.
مردم از وضع اداره کشور ناراحت هستند و دولت حسن روحانى کارنامه خوبی ارائه نکرده و مشکلات زیاد است این یک طرف ماجراست، اما از طرفی کاندیدا‌ها باید حرفی برای گفتن داشته باشند و برای اداره کشور برنامه ارائه کنند و کارآمدی خود را به نمایش بگذارند. در این صورت مردم با روحیه خوب و مشارکت و حضور حداکثرى و پرشور وارد فرآیند انتخاب اصلح خواهند شد. در واقع فضای انتخابات به سمتى می‌رود که می‌تواند پاسخی به مشکلات مردم بدهند.


نکته‌ی قابل تأمل دیگر این است که متأسفانه خطای محاسباتی خیلی وقت‌ها از بدنه‌ی کارشناسیِ لیبرال یا کارشناسی تحت تأثیر اندیشه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی به بعضی از تصمیم‌گیرانِ در نظام اسلامی هم نفوذ کرده و بر همین اساس است که گاهی خطای در تصمیم دارند؛ لذا اگر ما بیانیه گام دوم انقلاب را مبنا قرار بدهیم و بر روی آن کار کنیم، می‌توانیم جلوی خطای محاسباتی و خطای تصمیم‌گیری را بگیریم که از آفات انقلاب اسلامی است. بیانیه جلوی خطا‌های محاسباتی را می‌گیرد. متأسفانه بسیاری از تحلیل‌هایی که الان نسبت به انقلاب اسلامی در جبهه‌ی غرب‌گرایان و تحت تأثیر ادبیات و عقلانیت مدرن وجود دارد، به نوعی تحریف انقلاب اسلامی است و نسبت به انقلاب اسلامی ایجاد یأس می‌کند. در واقع این یک خطای محاسباتی است که می‌خواهند انقلاب اسلامی را با شاخص‌ها و آرمان‌های غربی بسنجند و طبیعتاً به نظرشان می‌آید که ما پیشرفت نداشته‌ایم و به‌اصطلاح نگاه‌شان کاملاً انتقادی و بسیاری اوقات براندازانه است.

لذا بر همین اساس باید گفتمان‌سازی شود و لکن این گفتمان باید متناسب با بیانیه بازخوانی و بازتولید گردد.
رهبری معظم نسل جدید را دارای ظرفیت برای انجام این کار و زیرساخت‌ها را فراهم می‌بینند. گویی این «آتش به اختیار» این‌جا معنا دارد و به‌ویژه ایشان، جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی را دارای یک ظرفیت برای بازسازی و سازماندهی خودش و پیگیری این آرمان‌ها می‌دانند و لذا آن‌ها را در این شرایط مخاطب قرار داده‌اند و از آن‌ها چنین چیزی را طلب می‌کنند. این بیانیه در واقع تبیین گامِ «دولت‌سازی و جامعه‌سازی برای رسیدن به تمدن اسلامی» است و آن را تئوریزه می‌کند. چرا نسل جوان مخاطب هستند؟ چون بار اساسی دولت‌سازی که زیر ساخت‌های آن ایجاد شده، روی دوش آن‌ها است و اگر آن‌ها اقدام نکنند، ساختار‌ها به ایجاد آن زیرساخت‌های دولت اسلامی نمی‌انجامد.

جوشش انقلاب اسلامی و نظام انقلابی باید آن زیرساخت‌های تحقق دولت و تمدن اسلامی را فراهم کند و این کار نسل جدید با هدایت آیت الله رییسى است که ان شاءالله به توصیه‌های هفت‌گانه که برای آینده بسیار مهم است را باید به‌دقت بررسی و تئوریزه کرد. ارتباط بین این چهار عرصه‌ای که مقام معظم رهبرى می‌فرمایند یعنی عرصه‌ی معنویت، عرصه‌ی تفکر و عرصه‌های علم و زندگی با این هفت پیشنهادی که می‌دهند چیست؟ بحث امید و امیدافزایی در صدر این هفت مورد است. ما باید به آینده امیدوار باشیم؛ امید واقع‌بینانه. باید باامیدواری به عرصه‌هایی که ایشان توصیه کرده‌اند، ورود کنیم که این امر تنها با هدایت آیت الله رییسى میسر میشود زیرا آیت الله رییسى معتقدند که جامع‌ترین نسخه انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است. همچنانکه ایشان دو عبارت "ما می‌توانیم" و "اعتماد به نفس" را از محور‌های اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانسته و بر این باورند که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به ما آموختند که با ایستادگی و مقاومت می‌توانیم دشمن را عقب بزنیم، امروز هم اگر خودباوری و ایستادگی را در هر حوزه‌ای داشته باشیم موفق خواهیم بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار