کد خبر: 1044822
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
عليرضا سزاوار

سرویس جامعه جوان آنلاین: در سریال طنز نون خ در نوروز امسال وکیلی حضور داشت که با اندک سواد حقوقی، به قول خودش قاچاقچی اعدامی را به حبس ابدی و حبس ابدی را به بی‌گناه تبدیل کرده بود!

دادستان انتظامی مرکز وکلا با اشاره به اینکه کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه هم اخیراً با تأکید بر اینکه بازاریابی جهت اخذ وکالت در پرونده‌های بزرگ از مصادیق رفتار خلاف شأن است، گفت: «در صورت وصول گزارشی در این خصوص، افراد متخلف به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.» کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با گلایه از کاسبی برخی وکلا، از وکیل سریال نون خ یاد کرده‌اند.


کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا، با بیان اینکه متأسفانه برخی وکلا این حرفه را با تجارت و سوداگری اشتباه گرفته‌اند، گفت: «بعضی وکلا برای اخذ وکالت در پرونده‌های بزرگ، به ویژه جرائم اقتصادی کلان اقدام به بازاریابی می‌کنند و به هرترتیبی شده رضایت متهم و خانواده وی را جهت وکالت پرونده به دست می‌آورند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاش یا پیشنهادی مضایقه نمی‌کنند.»


وکیل شارلاتان سریال نون خ هم داغ دل بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره عملکرد برخی وکلا را تازه کرد.


رضا صیادی با اشاره به وکیل سریال طنز نون خ از انحصار‌ها در این صنف گلایه کرد و در توییتر نوشت: در سریال نون خ وقتی طرف هم بقاله، هم نانوا و هم دفتر ازدواج و طلاق داره و عاقده؛ دانشجوی اخراجی ترم دوم حقوق هم ادعای وکالت میکنه، دیدم این وکیل کاسب کار مصداق بارز وضعیت ظرفیت گذاشتن برای وکالت و سردفتری و... می‌باشد و البته آدم را یاد بعضی از دوستان شکست خورده وکالت میندازه.


کاربری به نام داود هم به سخنان دادستان مرکز وکلا اشاره کرد و با گلایه از عملکرد برخی وکلا در اینستاگرامش نوشت: اکثر وکیل‌ها مثل وکیل سریال نون خ هستن مگه اینکه خلافش ثابت بشه. دادستان انتظامی مرکز وکلا هم درست گفته، لازمه تا این افراد «در اعمال خود که سبب می‌شود نگاه جامعه به نهاد وکالت دستخوش تغییر شود، تجدید نظر کنند، چراکه این رفتار‌ها موجب ناامیدی در میان وکلای جوان و کارآموزان شده و از طرفی موجب می‌شود عده‌ای نیز ترغیب به انجام این قبیل اعمال شوند.» من به عینه می‌بینم که برخی کارآموز‌ها واقعاً از کاسبی بعضی وکیل‌ها دارن حرص می‌خورن.


مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم هم در این خصوص به تخلفات برخی وکلا اشاره کرد و توییت زد: عدم شفافیت و فرار مالیاتی در سه صنف پزشک (تخصص به بالا)، وکیل و تاجر، از مجموع درآمد طرح-بنزینی دولت بیشتر است. یعنی دولت می‌تواند به جای جیب ۸۰ میلیون ایرانی، کمک هزینه معیشتی را فقط از مالیات چند ده هزار نفر تأمین کند.


پ. ن: در این سه گروه البته افراد سالم کم نیستند.


سارا هم با اشاره به سوء استفاده برخی از وکالت در اینستاگرام خود نوشت: همانطور که دادستان انتظامی مرکز وکلا هم تأیید کرده، بازاریابی بعضی وکلا هم مصداق خلاف شئونات وکالت محسوب شده و تخلف است. هر فردی که مورد سوء استفاده وکیلی قرار گرفت در صورت گزارش دادن در این خصوص، افراد متخلف از طرف دادستان انتظامی وکلا به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.


جواد محمدیان هم در خصوص حساس بودن کارآموزان وکالت نسبت به تخلف برخی وکلا در اینستاگرام نوشت:

اتفاقاً باید کارآموزای وکیل حساسیت بیشتری نسبت به تخلف این وکیل تاجر‌ها داشته باشند. خیلی از موکل‌ها اینقدر دغدغه و گرفتاری دارن که حوصله شکایت از وکیل رو ندارن. ولی کارآموز‌ها که بهتر می‌تونن شیادی برخی وکلا رو درک کنند باید گزارش بدن تا دادستان انتظامی ورود کنه. هستن وکلایی که مثل وکیل نازنین تو نون خ راه می‌افتن دنبال موکل و دیگران رو خفت‌گیری می‌کنن.


حسین صبور هم در اینستاگرام خود به خاطره‌ای از وکیل خود اشاره کرد و نوشت: بابت پرونده‌ای از سر بی‌تجربگی گیر دو نفر وکیل پایه یک دادگستری افتادم. همه کار‌ها رو خودم می‌کردم و مدام از طبقات مختلف دادگاه واسه کارم پایین و بالا می‌رفتم. این دونفر هم فقط تو جلسه دادگاه حاضر می‌شدن و چند تا جمله‌ای که خودم هم بهتر از اونا بلد بودم تکرار می‌کردن. هر چند هفته یکبار هم بهم زنگ می‌زدن و می‌گفتن فلان قدر به حساب ما واریز کن تا انگیزه ادامه کار رو داشته باشیم. آخر سر هم پرونده رو باختم. این آدما اگه کاسب نیستن پس چی هستن؟


حمید باقرزاده هم در راستای هشدار‌های دادستان انتظامی مرکز وکلا نسبت به بازاریابی برخی وکلا توییت زد:

تک صلاحیتی وکالت ایران، زمینه‌ساز رقابت نابرابر بین وکلاست. اولین آسیب چنین سیستمی سوق دادن وکلا به بازاریابی ناسالم میشه. اثرات مخرب چنین اوصافی رو همه وکلا میدونن و دیدن. وکالت تضمینی که در بسیاری از موارد دروغ شاخدار است، قاضی بازنشسته‌ای که از بدیهیات حقوق بی‌بهره‌ست، مدرس فلان دانشگاه بی یا کم اعتبار، مؤلف آثار بی‌بته حقوقی، وکیل فلان شرکت که با هزار زد و بند قراردادش رو بسته.


سعید باقری هم با ارائه آماری از برخورد با وکلای متخلف در توییتر نوشت: حفاظت اطلاعات قوه قضائیه از دستگیری ۱۹ وکیل مدعی وکالت تضمینی و وکلایی که با پرداخت رشوه و اعمال نفوذ برای تغییر برخی آرای پرونده‌ها اقدام کرده بودند، خبر داد. برخورد قاطعانه با چنین مفاسدی مطالبه جدی نهاد وکالت است.
سید امیر سیاح هم با گلایه از کانون وکلای دادگستری در این خصوص نوشت: مجلس می‌خواهد در‌های کسب و کار وکالت را روی علاقمندان بازکند، کانون وکلا مخالف است و می‌گوید وکالت، کسب وکار نیست. اعضای محترم کانون وکلا اگر واقعاً این ادعا را قبول دارند، از فردا رایگان وکالت کنند. اگر برای وکالت از مردم پول می‌گیرید، کسب‌وکار هستید و باید انحصارتان شکسته شود. قوه قضائیه بساط وکلایی مشابه وکیل نون خ را باید جمع کند.


پدرام تحویلداری، اما با گلایه از تصویری که سریال نون خ از وکیل ترسیم کرده است در توییتر نوشت: در ایالات متحده وکلا رو میکنن رئیس‌جمهور و سناتور، اینجا سریال نوروزی برداشته بقال و کاسب رو وکیل نشون داده. قشنگ نیست واقعاً! هستن وکلایی که فقط به جیب موکل چشم دارن و نتیجه پرونده هم براشون مهم نیست، اما نون خ تصویر بدی ساخت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
این رفتار خلاف شئون در بین وکلای مرکز مشاوران ماده ۱۸۷ اتفاق می افتد نه کانون وکلا.اهمیت استقلال و حفظ جایگاه علمی متقاضیان وکالت در اینجا خودنمایی می کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار