کد خبر: 1032832
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
مردی که هفت‌سال قبل برادرش را در جریان دعوا بر سر ارثیه به قتل رسانده‌بود در زندان رجایی شهر کرج قصاص شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۲۵‌مرداد سال‌۹۲ بود که مأموران پلیس تهران از درگیری مرگبار در بازار بزرگ تهران با خبر و راهی محل شدند. مأموران پلیس داخل مغازه فرش فروشی با جسد مردی روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود.

بررسی‌ها نشان داد عامل قتل برادر مقتول است که به خاطر اختلاف ارثیه برادرش را به قتل رسانده و از محل گریخته است. بدین ترتیب مأموران قاتل فراری را تحت تعقیب قرار دادند و چند روز بعد وی را بازداشت کردند. متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل برادرش گفت: ما دو برادر در بازار دو مغازه داریم مدتی است که با برادرم به خاطر ارثیه پدر‌ی‌مان اختلاف پیدا کرده بودم. اختلافات ما آنقدر ادامه داشت که در دادگاه از یکدیگر شکایت کردیم، اما در نهایت به توافق نرسیدیم.

من تصمیم داشتم برادرم را بترسانم به همین خاطر روز حادثه اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده‌بودم، برداشتم و به مغازه فرش فروشی برادرم رفتم. اسلحه را به سویش گرفتم تا او را تهدید کنم و بترسانم که درگیری ما بالا گرفت و من ناگهان ماشه را کشیدم و تیری به سوی او شلیک کردم. من قصد کشتن برادرم را نداشتم، اما وقتی او خونین روی زمین افتاد ترسیدم و فرار کردم.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه‌۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص کردند و هیئت قضایی هم متهم را به قصاص محکوم کردند.

رأی دادگاه پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد تا اینکه متهم برای اولین بار پس از گرفتن استیضاح حکمش در مهرماه‌۹۷ پای چوبه دار حاضر شد. آن روز یکی از فرزندان مقتول پای چوبه دار اعلام کرد عمویش را بخشیده است و بدین ترتیب قاتل به سلولش بازگشت. اما این پایان ماجرا نبود، چون بقیه اولیای‌دم اصرار داشتند عمویشان را قصاص کنند.

بقیه اولیای‌دم در نهایت چند روز قبل تفاضل دیه قاتل را تهیه و پرداخت کردند. بدین ترتیب متهم چند روز قبل در زندان رجایی شهر کرج با چوبه دار قصاص شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار