کد خبر: 1028952
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
اعتماد بی‌جا به مردی که در فضای مجازی خودش را صراف معرفی کرده‌بود به قیمت از دست رفتن سرمایه شاکی تمام شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  چندی قبل مردی به اداره پلیس فتا رفت و از فردی به اتهام کلاهبرداری ۱۷۰‌میلیون تومانی ارز در فضای مجازی شکایت کرد. او در توضیح گفت: قصد داشتم مبلغ ۱۷۰‌میلیون تومان به حساب یکی از آشنایان در یکی از کشور‌های خارجی حواله کنم. به همین خاطر در فضای مجازی جست‌وجو کردم تا اینکه تبلیغات صرافی آنلاین را دیدم. با فردی که این تبلیغات را می‌کرد آشنا شدم سپس از او خواستم این مبلغ را برایم نقل و انتقال دهد.

شاکی ادامه داد: ابتدا قرار شد در مرحله اول ۱۰۰‌میلیون تومان و در مرحله دوم ۷۰‌میلیون تومان به حساب صراف واریز کنم، تا او این مبلغ را به ارز تبدیل و سپس به حساب مورد نظر در کشور دیگر حواله کند، اما وقتی وجه را واریز کردم آن فرد دیگر تماس‌هایم را پاسخ نمی‌داد. آنجا بود که متوجه شدم او کلاهبردار است.

با طرح این شکایت، تحقیقات مأموران در پلیس فتا آغاز شد تا اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، صرافی مورد نظر قلابی بوده و متهم با ایجاد کانالی در شبکه‌های اجتماعی خود را صراف معرفی کرده‌است.
با بدست آمدن این اطلاعات و مشخص شدن هویت متهم، مخفیگاه وی شناسایی و سپس با هماهنگی قضایی صراف قلابی در مخفیگاهش دستگیر شد. سرهنگ داوود معظی گودرزی رئیس پلیس فتا گفت: متهم بعد از دستگیری برای تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی به اداره پلیس فتا منتقل شد.

وی در پایان گفت: قبل از انجام مبادلات مالی خود در فضای مجازی، حتماً مجوز آن‌ها را بررسی کنید و صرفاً به نام و نشانی آن‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنید. نقل و انتقال‌های خود را از طریق بانک‌ها، مؤسسات مالی اعتباری یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice. ir به صورت آنلاین با ما در میان بگذارید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار