کد خبر: 1027077
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان برای هر ۱۰۰ نفر ۲۲۲ سانتی متر است.

خدایی به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه زیربنای کل کتابخانه های استان در پایان سال ۹۸ حدود ۸۷ هزار و ۶۸۰ مترمربع بود، افزود: هم اکنون ۱۱۵ کتابخانه نهادی و ۳۱ کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که کتابخانه های مشارکتی با نظارت این اداره کل در اختیار و مالکیت سایر دستگاه ها مانند دانشگاه ها، پادگان ها، زندان ها و سازمان ورزش و جوانان است.

وی اظهار داشت: این اداره کل در زمینه راه اندازی، هدایت و تجهیز این کتابخانه ها به سیستم های به روز کتابخانه ای به کتابخانه های مشارکتی کمک می کند و علاوه بر آن ها، کتابخانه های مستقلی نیز در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمان کنونی چندین پروژه ساخت کتابخانه در سطح استان اجرا می شود، گفت: این کتابخانه ها از سوی سازمان های مختلف یا خیران در شهرهای مختلف استان در احال ساخت است.

خدایی، احداث کتابخانه بستان آباد با زیربنای ۲ هزار مترمربع، ۲ کتابخانه در ملازینال و قبرستان ستارخان تبریز از محل بازآفرینی شهری، دومین کتابخانه بزرگ استان با بیش از سه هزار مترمربع زیربنا در شهر جدید سهند و چند کتابخانه خیرساز در روستای روشت بزرگ بناب، ملکان و محله مارال تبریز را از جمله پروژه های کتابخانه ای استان اعلام کرد و ادامه داد: به بهره برداری از این پروژه ها سرانه فضای فیزیکی کتابخانه های استان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور ۲۳ دقیقه در طول شبانه‌روز است، یادآوری کرد: این رقم برای کشور ما خوب نیست و افزایش تعداد کتابخانه و سرانه مطالعه می تواند از بروز خیلی از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری و در تحکیم خانواده های تاثیر بسزایی ایفا کند. 

تعداد کتاب های کتابخانه های استان به سه میلیون و ۱۰۰ هزار جلد افزایش می یابد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون در کتابخانه‌های سطح استان بیش از سه میلیون جلد کتاب وجود دارد و تلاش می شود تا پایان امسال با جذب اهداگران و خیران و کتاب های اهدایی مردم این تعداد به سه میلیون و ۱۰۰ هزار جلد کتاب برسد.

خدایی، چشم انداز آینده تعداد کتاب در کتابخانه های استان را بیش از چهار میلیون جلد اعلام کرد و ادامه داد: با رسیدن به مرز بیش از چهار میلیون جلد کتاب تلاش می شود در کتابخانه های استان برای هر آذربایجانی یک جلد کتاب وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های استان در سال ۹۵ کمتر از ۲.۵ میلیون جلد کتاب بود، اظهار داشت: رشد و ارتقای فرهنگی یک جامعه بستگی به شاخص های دهگانه دارد و در بین آن ها کتاب و مکتوبات اندیشه بشری از بیشترین ارزش و اعتبار برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کتاب محصول مکتوب اندیشه بشری است، گفت: اگر در جامعه ای کتاب و مکتوبات اندیشه بشری رشد و گسترش یابد، فرهنگ آن جامعه نیز ارتقا می یابد.

خدایی، افزود: مستندسازی و مکتوب سازی محتوا و اندیشه انسان موجب می شود تا یادگار گذشتگان به ما و یادگار ما به آیندگان منتقل شود و خواندن کتاب امری اساسی در دنیا و کشورهای پیشرفته است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
سلام
من که از اهالی محله ملازینال هستم،کتابخانه در حال ساختی نمی بینم،پس به مدیرکل عزیز بگید لطفا دروغ نگو،در ضمن این محله هم در ورودی و هم آخر محله کتابخانه و قرایتخانه داره،اگر واقعا قصد ترویج کتابخوانی دارند این دو کتابخانه رو تجهیز کنند،مشکل محله مسیرگشایی و نبود پارکینگ و پارک هست،اینا هدف شون کمک به مردم نیست یه زمین خالی 1700 متری توی محله هست به اسم کتابخانه میخواهند اونجا رو که الان برای رفاه مردم پارکینگ شده رو به دست بیارند و باعث از دست رفتن رفاه و آرامش اهالی بشند،کاش بعضی از مسئولین ذره ای به خدا و قیامت اعتقاد داشتند تا اینطور به مردم ظلم نمیکردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر