کد خبر: 1026301
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
شهردار اصفهان:
دکترقدرت اله نوروزی گفت: طرح بازسازی ۷۰۰ اتوبوس شهری را در دست اجرا داریم و قرارداد بازسازی ۱۸۰ اتوبوس منعقد شده و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به عرصه خدمت می‌آید که در شأن مردم خواهد بود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، شهردار اصفهان با اشاره به اینکه روز 14 آبان روز فرهنگ عمومی بود، اظهار کرد: فرهنگ عمومی سیمای شهر و سیمای کشور را انعکاس می دهد و بازتابی از رفتارهای ما در اذهان مردم در آینده و مردم شهرهای دیگر است؛ فرهنگ عمومی باید راهکار عبور از مشکلات را ارائه دهد و در شهر ما این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه هر یکشنبه یک افتتاح در شهر داریم و تاکنون به این قولی که به مردم داده ایم خللی وارد نشده است، گفت: هرچه به پایان سال نزدیک می شویم پروژه های بزرگ شهر افتتاح می شود و خدمت بیشتر به عموم شهروندان ارائه می شود در همین راستا دیروز بهره برداری از پروژه مرکز نمایشگاه بزرگ اصفهان برگزار شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این مکان، جایگاه مهمی است چراکه که همه تجار، بازرگانان، صاحبان حرف و تولیدکنندگان آرزو داشتند در اصفهان صاحب چنین جایگاهی شویم، افزود: وجود نمایشگاه بین المللی یک شاهراه برای سرعت گرفتن اقتصاد هر شهر، منشاء تحول در اشتغال زایی و در نهایت شادابی برای شهر است.

افزایش 5 برابری سرمایه شرکت نمایشگاه ها در این دوره

وی گفت: سه سال پیش وقتی این نیاز را احساس کردیم و قفل توقف پروژه را شکستیم، کل سرمایه شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان 40 میلیارد تومان بود و 15 درصد پروژه انجام شده بود اما با افزایش سرمایه شرکت به بیش از 200 میلیارد تومان، حدود 220 میلیارد تومان برای پروژه نمایشگاه هزینه شده و طرح با کیفیت و سرعت پیش رفت که در این راستا 114 میلیاد تومان از هزینه از سوی شهرداری و 83 میلیارد تومان از طرف اتاق بازرگانی استان تامین شد.

نوروزی با بیان اینکه در این پروژه 210 قرارداد با پیمانکاران داشتیم و کارها توزیع شد، تصریح کرد: دیروز با رعایت پروتکل ها این پروژه بهره برداری شد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک باز از این نوع طرح ها در شهر افتتاح می شود چراکه پروژه ها یکی یکی در دست تکمیل و در آستانه بهره برداری برای شهروندان است؛ هم اکنون سالن گلستان شهدا آماده است و پل شهید سلیمانی با همکاری و کار سه شیفته و نیز تامین امکانات تا پایان سال به پایان می رسد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این طرح با سه میلیون مترمربع سطح زیربنا، دو کیلومتر طول و یک و نیم کیلومتر عرض تنها با اراده و عزم مدیران و پیمانکاران قابل تحقق است و امیدواریم مانعی خارج از اراده جلوی پای ما ایجاد نشود.

وی افزود: در هر منطقه شهر اصفهان یک خیابان را برای پیرایش شهری در نظر گرفته ایم و برخی مناطق در این طرح جلوتر هستند چون کسبه همکاری بیشتری کردند و از تمام کسبه درخواست همکاری داریم تا این پروژه پایلوت را اجرایی کنیم و این همه زیبایی در شهر اصفهان نباید با نازیبایی یک خیابان ذهن بیینده را مخدوش کند.

نوروزی افزود: پاتوق های شهری هم در منطقه یک و 9 در حال اجراست تا امکانات اولیه برای تبادل افکار و گفت و گو در یک محیط سالم داشته باشیم.

* 150 اتوبوس بازسازی شده به چرخه خدمت وارد می شود

وی گفت: به دنبال این هستیم خودروها در شهر کم شود چراکه هرچه خودرو کمتر شود تردد آسان تر می شود؛ همچنین اتوبوس های بازسازی شده وارد چرخه می شود که در این زمینه طرح بازسازی 700 اتوبوس را در دست اجرا داریم و قرارداد بازسازی 180 اتوبوس منعقد شده و 150 دستگاه بازسازی شده به عرصه خدمت می آید که در شأن مردم خواهد بود.

شهردار اصفهان افزود: هر خودرو که از شهر حذف می شود با دوچرخه جایگزین می شود که در این زمینه زیرساخت های دوچرخه فراهم می شود؛ یکی از این زیرساخت ها ایجاد یک حلقه بزرگ از مسیر دوچرخه سواری در اصفهان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک هزار و 200 کیلومتر راه فرعی و اصلی در اصفهان داریم که 777 کیلومتر از این مسیر تبدیل به مسیر دوچرخه می شود، در همین زمینه امروز صبح شورای ترافیک شهر برگزار و یکی از بحث های ما انتخاب بهترین و ایمن ترین مسیر برای دوچرخه سواری بود چراکه اصفهان از لحاظ جغرافیایی مسطح است و اصفهان می تواند به گذشته با فرهنگ عمومی دوچرخه سواری برگردد و امروز با هدف کاهش آلودگی و ترافیک قصد انجام این کار را داریم.

نوروزی افزود: نگاه ما به دوچرخه ابزاری برای حل مشکلات مردم است و حاشیه های دیگر کار ما نیست بلکه ما قصد داریم راه ها ایمن تر و رسیدن به مقصد امن تر شود.

وی با بیان اینکه امسال تعریض و نورپردازی برخی پل های روی رودخانه زاینده رود را در دستور کار قرار می دهیم، گفت: در همین راستا ساماندهی پل های فلزی و فردوسی برای جذب گردشگر برای تسهیل تردد انجام می شود.

*جنوب اتوبان چمران 150 هکتار بافت فرسوده دارد

شهردار اصفهان در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به بافت فرسوده جنوب خیابان چمران، اظهار کرد: خیابان پوریای ولی جزو بافت فرسوده است و باید بازآفرینی و نوسازی شود؛ البته وسعت بافت فرسوده جنوب چمران 150 هکتار است و این مکان بحث های زیادی طی دو سال گذشته داشته است که در این راستا آزادسازی و پیاده روسازی در خیابان پوریای ولی صورت گرفته، همچنین پارک میخک هم نزدیک این خیابان احداث شده اما باید رسیدگی بیشتری شود و این کار همکاری مردم را می طلبد.

وی افزود: بهره برداری از پروژه های آماده شده منطقه هفت به زودی انجام می شود و منتظر مراسم افتتاحیه نمی مانیم.

نوروزی در مورد پیاده روسازی سه راهی گلستان در منطقه هفت نیز گفت: هر سال بودجه ای در شهرداری تحت عنوان مناسب سازی به تصویب می رسد تا شهر تاریخی، دوستدار کودک و دوستدار سالمند مناسب سازی شود؛ برای هزینه کردن این بودجه تیمی در حوزه شهرسازی با حضور مدیر هر منطقه تشکیل می شود که در مورد مناسب سازی منطقه هفت این کار صورت گرفته است و این موضوع به عنوان یک حق شهروندی جدی تلقی می شود.

وی در خصوص ساخت خیابان بهشت در منطقه 9 نیز اظهار کرد: سال 94 شورای شهر وقت این طرح را تصویب کرده و سال 95 بودجه آن نیز تصویب شد، در این دوره مدیریت شهری کارهای عمرانی آغاز و برخی مسیرها آزادسازی شده که نیاز به مذاکره مجدد وجود دارد اما با این وجود در سال 99 دو برابر بودجه مصوب در این خیابان کار شده و با این تلاشی که صورت می گیرد باید سال 1400 تکلیف این خیابان تعیین شود.

*مغازه های آزادسازی شده میدان جلوخان به پاساژ کمرزرین منتقل می شود

نوروزی در مورد ساماندهی جلوخان میدان امام علی (ع) نیز اظهار کرد: این طرح در گذشته دچار تحریم مردمی شده بود که باید این تحریم شکسته می شد زیرا اگر کاری با رضایت مردم همراه نباشد سخت می شود؛ به همین سبب کمیته مردمی تشکیل، با مردم گفت و گو و راه هموار شد.

وی ادامه داد: طرح جلوخان به عنوان موضوعی جدی تلقی شده است، تعدادی مغازه برای آزادسازی وجود دارد و بعد از خرید مغازه از سوی شهرداری باید کسب و کار کسبه ادامه یابد که برای این کار پاساژ کمرزرین با 52 میلیارد تومان اعتبار شهرداری در حال تکمیل برای طلافروشانی است که مغازه های آنها آزادسازی شده است.

شهردار اصفهان افزود: با تشکیل شورای معتمدین از هر منطقه 50 نفر در این شورا حضور دارند و می توان اکنون در شهر اصفهان در واقع هزار نفر در این شورا مشارکت می کنند.

وی در مورد عقب نشینی خانه های اطراف چشمه باقرخان در منطقه سه نیز که مورد پرسش یکی از ساکنان بود، گفت: چشمه باقرخان از منطقه سه شروع و به منطقه 4 می رسد که سالانه برای ساماندهی حریم 200 میلیون تومان هزینه می شود اما باید به هشدارهای شهروندان در خصوص خطراتی که متوجه خانه های در مسیر است توجه کرد و در این راستا شهردار منطقه سه به همراه مدیر بحران از امروز تا هفته آینده بازدید از خانه های در مسیر چشمه باقرخان داشته باشند.

* قنات لفزوان در صورت آزادسازی امسال آسفالت می شود

نوروزی در مورد ساماندهی قنات لفزوان در منطقه 15 نیز تصریح کرد: شهرداری بخش هایی از این قنات را آزاد و لوله گذاری کرده تا با عبور آب از لوله ها، روی قنات خیابان سازی شود اما بخش هایی از پروژه باقی مانده است و از مردم و معتمدان درخواست می کنم با شهرداری برای آزادسازی همکاری کنند تا در کوتاه ترین مدت آسفالت و خیابان سازی شود.

وی ادامه داد: اگر این مکان در سال جاری آزادسازی شود، از بودجه عمرانی در اختیار خودم در اختیار منطقه 15 می گذارم تا آسفالت آن انجام شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه به مناسبت روز جهانی شهرها، گفت و گویی با شهرداران شهرهای آسیایی داشتم، اظهارکرد: شهرها به سکونتگاه اصلی و محور فعالیت های اقتصادی و مظهر مسائل اجتماعی تبدیل شده اند و مکانی برای صلح و ارامش و محلی برای برقراری حقوق بشر هستند؛ اما با کرونا آرامش مردم دستخوش دگرگونی شده و اکنون هم شهرها خط مقدم مبارزه هستند و باید از این زنگ خطر استفاده کنیم و شهرها را به سمت توسعه پایدار ببریم تا شهرهای عدالت محور، ایمن و تاب آور محقق شوند.

وی افزود: در شهرها باید به سمت خلاقیت و نوآوری برویم و مسیری را برای توسعه شهر انتخاب کنیم که هم افزایی و سود همگانی ایجاد شود، چاره ای جز این موضوع وجود ندارد و این آرمان، همت والای شهروندان را می طلبد تا مردم در توسعه شهری همکاری کنند و اصفهان در مبارزه با ویروس کرونا الگو شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار